Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:16:46 GMT

تفاوت قیمت هر متر مسکن در شمال و جنوب تهران؛۹ میلیون تومان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۶۲۰۱

تفاوت قیمت هر متر مسکن در شمال و جنوب تهران؛۹ میلیون تومان

گرانترین منطقه پایتخت در فروردین امسال منطقه یک با میانگین متری ۱۱.۷ میلیون و ارزانترین آن منطقه ۱۸ با متوسط هر متر ۲.۶ میلیون تومان اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و گزارشی از وضعیت بازار مسکن در فروردین ماه سال جاری (۹۷) منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در فروردین ماه امسال، ۴ هزار و ۷۹۶ فقره معامله به ثبت رسید که بیشترین تعداد در منطقه ۵ تهران با ۶۴۸ فقره معامله و کمترین تعداد در منطقه ۹ با تنها ۵۴ معامله بوده است.

همچنین میانگین قیمت مسکن در تهران ۵ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان محاسبه شده است که در این میان منطقه ۱ پایتخت با متوسط قیمت ۱۱ میلیون و ۷۷۳ هزار تومان گرانترین منطقه تهران محسوب می شود. ارزانترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با میانگین قیمتی ۲ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان تعیین شده است.

این در حالی است که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه یک تهران در اسفند ماه سال گذشته، ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان بود که حدود ۳۰۰ هزار تومان در هر متر مربع با کاهش قیمت مواجه شده ایم. ولی متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ تهران در اسفند ماه سال قبل (به عنوان ارزانترین منطقه پایتخت) متری ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بود که در فروردین سال جاری نسبت به ماه قبل از آن (اسفند ۹۶) افزایشی در حدود ۲۰۰ هزار تومان داشته است.

میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ۱۷ منطقه پایتخت کمتر از ۵ میلیون تومان و تنها در ۵ منطقه بالای ۵ میلیون تومان است.

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار مسکن دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن قیمت مسکن وزارت راه و شهرسازی بانک مرکزی ایران یکسان سازی نرخ ارز قیمت دلار قیمت نفت دلار وزارت جهاد کشاورزی تعرفه واردات گمرک بورس صادرات غیرنفتی بازار سهام ولی الله سیف قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی نظام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه شاخص برخورداری روستاهای استان در صدور سند مالکیت روستایی ۶۹ درصد است افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده‌است. ولی اللهی افزود : گلستان در شاخص برخورداری از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد. وی ادامه داد: تعداد ۶۰۶ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است و امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی، در آینده نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت سایر روستاهای استان باشیم. ولی‌ اللهی گفت: تثبیت مالکیت ، استفاده از اسناد بعنوان وثیقه بانکی و ارزش افزوده املاک از مزایای صدور سند مالکیت است.

دیگر خبرها

  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر