Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@23:55:09 GMT

قیمت نفت افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۶۷۰۴

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت های نفت صبح روز پنج شنبه به دلیل نگرانی از بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران، کاهش تولید نفت ونزوئلا و تداوم افزایش تقاضای این کالا در بازارهای جهانی افزایش یافت.

ایران آنلاین / خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت نفت خام برنت دریای شمال که در پایان معاملات دیروز (چهارشنبه) به بهای74 دلار در هر بشکه معامله شده بود، در ساعت 01:35 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد افزایش به قیمت 74 دلار و 42 سنت معامله شد.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده به بهای 68 دلار و 38 سنت معامله شد که نسبت به آخرین قیمت دیروز 33 سنت یا 0.5 درصد افزایش داشت.
معامله گران می گویند، نگرانی از تحریم دوباره ایران توسط آمریکا در سررسید 22 اردیبهشت (12 مه) در بازارها افزایش پیدا کرده است.
«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه دیروز گفت: پیش بینی می کنم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شود.
برجام 23 تیر 1394 (14 ژوییه 2015) میان ایران و گروه 1+5 شامل چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، آمریکا و آلمان امضا و از دی 1394 (ژانویه 2016) اجرایی شد.
رئیس جمهوری آمریکا باید در مورد تمدید تعلیق تحریم های هسته ای این کشور علیه ایران تصمیم بگیرد.
کاهش تولید نفت ونزوئلا نیز از دلایل دیگر افزایش قیمت نفت در صح امروز است. تولید نفت این کشور به دلیل آشوب های سیاسی و اقتصادی از تقریبا 2.5 میلیون در اوایل سال 2016 به حدود 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.
«گرگ مک کنا» استراتژیست ارشد بازار در کارگزاری «آکسی تریدر» استرالیا به رویترز گفت: بازارها کمی نگران به نظر می رسند.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۴۲ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۸ تومان داد و ستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۴۲ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل، ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۳۵۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان و حواله آن با افزایش ۳۴۸ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۳۹ تومان افزایش قیمت به ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۳۹ تومان افزایش داشته است.

کد خبر 6088007 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله