Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:28:54 GMT

چالش بازگشت سازمان‌ها به امنیت مبتنی بر فضای ابری

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۶۹۴۱

چالش بازگشت سازمان‌ها به امنیت مبتنی بر فضای ابری

امروزه گروه‌های امنیتی مختص شرکت‌ها، فضای ابری را به‌عنوان یک محیط امن معرفی می‌کنند و سوءتفاهم در مورد محیط‌های ابری در حال فراگیری است.

به گزارش ایسنا، تحقیقات صورت گرفته سازمانی که در سال ۲۰۱۸ از موسسه iboss (موسسه تأمین‌کننده امنیت سایبری شرکت‌ها) صورت گرفت و بررسی‌کنندگان تصمیم‌گیرندگان و کارکنان دفتر در شرکت‌های ایالات‌متحده را مورد بررسی قرار داد، مشخص کرد که ۶۴ درصد از تصمیم‌گیرندگان در عرصه  فن‌آوری اطلاعات معتقدند که سرعت استفاده از نرم‌افزار به‌عنوان یک خدمت کاربردی در سازمان ( SaaS )  منجر به افزایش امنیت در سازمان آن‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به همراه فشارهای فزاینده از سوی کارکنان بخش IT و کارکنان تلفن همراه، ۹۱ درصد از تصمیم‌گیرندگان در مورد نیاز  سازمان‌ها و شرکت‌ها به‌روزرسانی سیاست‌های امنیتی برای حفاظت از فضای ابری کاربران خود توافق دارند.

با این‌حال، تصورات غلطی در مورد نحوه تغییر جهش فضای ابری از مزیت به چالش، وجود دارد؛ به‌طور متوسط، تصمیم‌گیرندگان حوزه فناوری اطلاعات معتقدند 36 درصد از کارکنان فضای ابری سیاست‌های امنیتی را دور می‌زنند؛ درواقع، 48 درصد از کاربران فضای ابری که جزو کارکنان اداری یک سازمان هستند و دورکاری می‌کنند نیز سیاست‌های امنیتی این حوزه را دور می‌زنند، همچنین این در حالی است که 82 درصد از کارکنان اداری که دورکاری می‌کنند، اعتراف کرده‌اند که هنگام کار از vpn استفاده می‌کنند.

اما حدود 62 درصد از کارکنان اداری مشغول در سازمان‌ها برای دسترسی به یک برنامه کاری در سازمان خود از قوانین امنیتی فناوری اطلاعات، اطلاع درستی ندارند و تقریباً 80 درصد از تصمیم‌گیرندگان فناوری اطلاعات این نوع سایه فناوری اطلاعات را مهم‌ترین نگرانی امنیتی می‌دانند.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از تصمیم‌گیرندگان حوزه فناوری اطلاعات به خاطر مسائل امنیتی علاقه چندانی به گرایش افراد و سازمان‌ها به سمت استفاده از فضای ابری ندارند. نگرانی اصلی متخصصی حوزه IT در هنگام بررسی گرایش کاربران به سمت فضای ابری، حفظ حریم خصوصی داده‌ها، هزینه تعمیر و نگهداری، هزینه‌های انتقال اطلاعات جهت ذخیره در این فضا، نگرانی‌ها در مورد ادغام زیرساخت‌های انتقال داده‌ها و مقررات انطباق و حفاظت از داده‌ها است.

به گفته پل مارتینی، مدیرعامل شرکت و مؤسس شرکت iboss، این نظرسنجی به‌وضوح نشان می‌دهد که سازمان‌های بزرگ با چالش‌های زیادی در زمینهٔ ذخیره اطلاعات روبرو هستند که می‌توانند با راه‌حل‌های جدیدی که فضای ابری در اختیار کاربران قرار داده حل شوند، اما این حوزه نگرانی‌های غیرقابل‌اجتنابی در زمینهٔ مسائل امنیتی هم دارد؛ کارکنان اداری به‌وضوح خواستار دسترسی به برنامه‌های SaaS (خدمات مبتنی بر فضای ابری نظیر پشتیبان گیری و ...) و قابلیت کار از راه دور که با استفاده از فضای ابری امکان‌پذیر است هستند.

اکنون اصلی‌ترین چالش این فضا امنیت اطلاعات کاربران است. iboss یک‌راه حل مبتنی بر امنیت سایبر مختص فضای ابری را ارائه می‌دهد که نیاز واقعاً ضروری کاربران فضای ابری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ١٣ پرونده در کمیته امنیت روانی دادسرا تشکیل شده گفت: با مروجین اکاذیب به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی، انتشاردهندگان مطالب خلاف واقع و خلاف منافع کشور و هم آوا با جریانات هدایت شده معاندین در استان که قریب به ٢ میلیون دنبال کننده داشته‌اند برخورد شده است.

وی، برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی مردم را مطالبه‌ی مسئولان عالی قوه قضائیه و مردم دانست و افزود: با توجه به گستردگی دامنه نفوذ، تنوع تکثر رسانه‌ای و فعالیت برخی ادمین‌های تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و غیره در خصوص تشویش اذهان عمومی، هتک هیثیت و نسبت دادن اعمالی خلاف واقع به شخص حقیقی یا حقوقی، ترویج بی‌بند و باری و مبارزه با عفاف و حجاب در فضای مجازی، دادستان به عنوان مدعی العموم علیه افرادی که مبادرت به ارتکاب جرم در فضای مجازی نموده و اهداف دشمن را ترویج می‌کنند اعلام جرم می‌نماید.

وی با تأکید بر هوشیاری کاربران در مواجهه با چنین محتواهای رسانه‌ای افزود: ایجاد امنیت روانی، سالم‌سازی و پاک‌سازی فضای مجازی مطالبه به حق مردم و از مظاهر تأمین حقوق عامه است و در سامانه ارتباط مردمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان پیام‌های متعددی از گزارش این موضوعات وجود دارد که در بیانات مقام معظم رهبری (حفظ الله) نیز به رعایت این امر اشاره شده است.

دادستان کرمان همچنین به برخی از اقدامات مدیران صفحات فضای مجازی در خصوص انتشار کلیپ‌هایی با موضوع تمسخر حجاب و به سخره گرفتن برخورد قانونی با فعالین عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: شعبه و قاضی ویژه جهت رسیدگی به جرایم ترویج‌کنندگان بی‌عفتی و بی‌حجابی اختصاص داده شده و برای این افراد، پرونده قضائی تشکیل و متهمین تحت قرار نظارت قضائی نیز از فعالیت در فضای مجازی برای مدت معین محروم شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه برخورداری از فضای مجازی سالم، حق مردم متدین و انقلابی کرمان است اظهار داشت: با راه اندازی کمیته امنیت روانی در دادسرا، نظارت مستمر بر برهم زنندگان امنیت روانی مردم و مقابله با بزه‌های باندی در فضای مجازی، رصد و کشف جرم و تشکیل پرونده در دستور کار است.

کد خبر 6098244

دیگر خبرها

  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج