Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@07:00:59 GMT

ساخت کوچکترین عصای سفید هوشمند در کشور

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۷۰۲۶

اسری پاک‌نهاد، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا، دستبند پوشیدنی - بریل را یک دستبند هوسمند برای نابینایان دانست و گفت: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی ۲۸۵ میلیون نفر در سراسر دنیا مشکل بینایی دارند که از این تعداد ۳۹ میلیون نفر به صورت کامل نابینا هستند.

 

وی ادامه داد: بر این اساس در این مطالعات تلاش کردیم تا دستبندهایی را طراحی کنیم که با اتصال به تلفن همراه بتواند خدماتی را به نابینایان ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پاک‌نهاد با اشاره به عملکرد این دستبند الکترونیکی یادآور شد: این دستبند الکترونیکی با بسته شدن به دست فرد نابینا،‌ از طریق بلوتوث به موبایل هوشمند متصل می‌شود و از این طریق فرد می‌تواند فرامین کنترلی را از طریق صفحه کلید بریل به دستبند ارسال کند.

مجری طرح با بیان اینکه این دستبند، نقش تلفن همراه را برای نابینایان دارد، اظهار کرد: موبایل نابینایان دارای کلیدهایی برای رد تماس و پاسخگویی است و افراد نابینا می‌توانند با صفحه کلید بریلی که روی این دستبند تعبیه شده است، از طریق ویبره‌های تعریف شده، پیام‌های خود را ارسال کنند.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از کلیدهای بریل موجود بر دستبند، می‌توان به سایر منوها و امکانات گوشی دسترسی پیدا کرد، خاطر نشان کرد: صفحه کلید تعبیه شده بر روی این دستبند بر اساس قوانین جهانی طراحی شده است.

پاک‌نهاد، اعلام هشدار و لرزش برای ارتباط با گجت‌های هوشمند، امکان اتصال به هندزفری، قابلیت دسترسی به دفترچه تماس، امکان تولید سفارشی، امکان تعریف ویبره‌های خاص و شخصی‌سازی را ازجمله مزایای این موبایل نام برد.

وی با بیان اینکه علاوه بر طراحی و ساخت موبایل نابینایان، عصای هوشمند را نیز طراحی کردیم، اضافه کرد: عصای هوشمند نابینایان کوتاه‌ترین عصا در دنیا محسوب می‌شود. این عصای هوشمند قدرت کنترل شناسایی موانع در ازدحام تا ۵ سانتی‌متر و در فضای باز تا ۲ متر را دارد.

این محقق اساس عملکرد عصای هوشمندی را اشعه مادون قرمز ذکر کرد و ادامه داد: این عصای هوشمند می‌تواند تا ۱۸۰ درجه محیط اطراف کاربر را بررسی و نتایج آن را به حالت ویبره به کاربر منتقل ‌کند.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه

آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد، اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهاد‌های مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روز‌های اخیر نشان می‌دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • این خانه بدون کوچکترین تغییر و آسیبی به طبیعت ساخته شده! (عکس)
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!
  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • عصای جادویی جود: توپ طلا برای آقای شماره 5
  • عصای جادویی جود: رزرو توپ طلا برای شماره 5