Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:10:32 GMT

هشدار به مسافران و شهروندان گیلانی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۷۱۱۷

هشدار به مسافران و شهروندان گیلانی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به رها سازی آب سد سفیدروداز ۸ اردیبهشت ماه گفت: کشاورزان از این فرصت برای کشت و عملیات زراعی و نشاء برنج حداکثر استفاده را ببرند.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل کشاورزی و رها سازی آب سد سفیدرود همچنین آبگذاری کانال‌های آب کشاورزی برای آبرسانی به اراضی شالیزاری، رودخانه‌ها و نهر‌ها، کانال‌های آبرسانی استان گیلان پر آب بوده و در صورت بی احتیاطی موجب خسارت جانی و مالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: مسافران و شهروندان گیلانی برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه‌ای نکات ایمنی را رعایت کرده و از ورود به رودخانه‌ها، کانال‌ها، نهر‌ها و تاسیسات آب خوداری کنند.

انتهای پیام/ق

هشدار شرکت آب منطقه ای گیلان به مسافران و شهروندان گیلانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه

 وحید خرمی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان گفت: آب سد سفیدرود امسال، زودتر از سال قبل و در صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ دستگاه از ماشین آلات سنگین آب گیلان در سراسر استان در حال خدمت رسانی هستند، افزود: امروز ذخیره سد سفیدرود ۶۸۰ میلیون متر مکعب است که به نسبت سال قبل ۲۰ میلیون متر مکعب کاهش و نسبت به نرمال کاهش بسیار بیشتری را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، به دلیل کمبود آب و به جهت مدیریت مصرف و کاهش احتمال روبرو شدن با تنش‌های آبی مشکل آفرین از نیمه‌های خرداد به بعد، امکان رهاسازی پیش از این موعد و غیر منطبق بر تقویم زراعی اعلامی جهاد کشاورزی وجود ندارد.

از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های گیلان، ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد شالیزار‌های استان آبخور سد سفیدرود هستند.

آب زراعی بقیه شالیزار‌های گیلان هم از آب بندان ها، رودخانه‌ها و چاه‌ها تأمین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌های کشور
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران