Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حاتمی، مدیر روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری دوره‌های پیشین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان در اصفهان، تبریز، تهران و مشهد، در رابطه با تفاوت ششمین دوره این مسابقات با دیگر دوره‌ها،‌ عنوان کرد: ارتقای سطح مسابقات، آشنایی با اساتید بین‌المللی قرآن و‌ استفاده از تجربه‌های آنان از ویژگی‌های این دوره از مسابقات در مشهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بنا بود این مسابقات هر دو سال برگزار شود، ابراز کرد: به دلیل کمبود بودجه، اندکی برگزاری مسابقات به تأخیر افتاد زیرا بودجه مخصوص برای مسابقات قرآن وجود ندارد و با مشارکت حامیان مالی این مسابقات برگزار می‌شود.
مدیر روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان پس از دو مرحله رقابت به مرحله نهایی راه یافتند، ادامه داد: این مسابقات در سه مرحله برگزار می‌شود که در مرحله اول از 72 کشور 230 فایل صورت تلاوت دریافت شد.
حاتمی افزود: از این تعداد، 72 نفر برگزیده شدند که در برنامه تلوزیونی «اسرا» با آنان از طریق اسکایپ تماس گرفته شد و مسابقات به صورت مجازی برگزار شد و در نهایت 44 نفر به مرحله نهایی راه یافتند و ما در این دوره میزبان آنان در مشهد هستیم.
مدیر روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به اینکه در این دوره محدودیتی برای معرفی تعداد متسابق از هیچ قاره‌ای نداشتیم، ابراز کرد: متسابقان توسط رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شناخته ‌و‌ گزینش شدند.
وی با بیان اینکه دانشجو بودن شرط ورود به این مسابقات است، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان شیعه ‌و اهل سنت از همه قاره‌ها در این مسابقات حضور دارند که برای آنان برنامه‌های فرهنگی، زیارتی و سیاحتی به صورت واحد در نظر گرفته شده است.
حاتمی در رابطه با فوق برنامه‌های ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان، بیان کرد: حرم‌شناسی، بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری استان و بازدید از مراکز علمی و فضای دانشگاه فردوسی از جمله این برنامه‌ها است.
وی با اشاره به برگزاری این مسابقات به همت جهاددانشگاهی خراسان رضوی و ‌حمایت شبکه قرآن و ‌معارف سیما، اداره کل اوقاف و‌ امور‌ خیریه خراسان رضوی، شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، آیسسکو، خبرگزاری ایکنا و ...، ابراز کرد: برای برگزاری این مسابقات همکاری ملی شکل گرفته است و در حاشیه مسابقات پیام آیسسکو به ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان جهان اسلام قرائت خواهد شد.
مدیر روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان جهان اسلام ضبط شده و‌ از شبکه قرآن و‌ شبکه‌های خارجی پخش‌ خواهد شد، اضافه کرد: این امر باعث می‌شود که تعداد زیادی بتوانند از مسابقات بهره ببرند‌ و سطح مسابقات ملی شود.
حاتمی با اشاره به اینکه در این مسابقات ما هر روز از یک دانشگاه به عنوان مهمان، میزبانی خواهیم کرد، تشریح کرد: چنین امری موجب می‌شود دانشجویان با یکدیگر تعامل برقرار کنند و علاقه‌مندان به فراگیری قرآن شوند.
وی در پایان گفت: شرکت‌کنندگان ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان جهان اسلام به حرم رضوی مشرف خواهند شد و در محافل قرآنی شرکت خواهند کرد و با برگزاری این رقابت‌ها در برخی از محافل قرآنی به تلاوت می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد

ایسنا/مازندران در اولین دوره مسابقه مناظرات دانش‌آموزی در ساری، تیم «آغوز» با تیم «سرخ ستاره» با موضوع «بیشتر محتوای کتاب درسی برای آینده دانش‌آموزان بی‌فایده و غیر کابردی است» در جایگاه موافق و مخالف به مناظره پرداختند که تیم آغوز در جایگاه مخالف، قهرمان این دوره از مسابقات شد.

به گزارش ایسنا، مسابقه مناظره دانش‌آموزی ۱۰ اردیبهشت با عنوان «گپ» با شرکت هشت تیم دانش آموزی در دبیرستان پسرانه شریعت ساری برگزار شد.

در این مسابقات تیم‌های؛ «آغوز، سرخ ستاره، نفار، دونا، نماشون و براردور» با موضوع «نقش اصلی در موفقیت علمی هر دانش‌آموز با خود اوست» به رقابت پرداختند که در نهایت تیم‌های آغوز، سرخ ستاره، نفار و براردور به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و در نهایت تیم آغوز با تیم سرخ ستاره با موضوع « بیشتر محتوای کتاب درسی برای آینده دانش‌آموزان بی‌فایده و غیر کابردی است» به مناظره پرداختند که تیم آغوز قهرمان این دوره از مسابقات شد.

محمدرضا جعفرزاده مدیر دبیرستان شریعت ساری با بیان اینکه مناظرات دانش‌آموزی فرصتی است تا دانش‌آموزان از همین دوران بتوانند نحوه برخورد با نظرات مخالف را بیاموزند، گفت: ما برای تربیت یک نیروی انسانی که بتواند در مجامع مختلف از ارزش‌ها دفاع کند باید از متوسطه اول و حتی مقاطع ابتدایی، آغاز کنیم.

جعفرزاده اظهار کرد: دانش‌آموزان استقبال خوبی از این دوره مسابقات فرهنگی داشتند و دوره آموزش کوتاه مدت فن بیان در مناظرات نیز برای شرکت‌کنندگان برگزار شد. 

سیده زینب تقوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: در این نوع از مسابقات مناظره دانش آموزی لازم است تا گروه هدف بیاموزند که چگونه از حقشان در جامعه دفاع کنند و یا چگونه برای مطالبات خود از استدلال و منطق بیان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی هر ساله مسابقات مناظرات دانشجویی را در همه استان‌ها برگزار می‌کند، افزود: اگر ما این مناظرات را از دوره متوسطه اول آغاز کنیم در آینده نزدیک در مقطع متوسطه دوم و دانشگاه برگزاری مناظرات از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

تقوی اظهار کرد: ارائه آموزش فن بیان و رعایت مولفه‌های یک مناظره عالی در جهاد دانشگاهی آموزش داده می‌شود و این نهاد آمادگی دارد این دوره‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان برگزار کند.

حسین نورانی، معاون واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز که در جایگاه رئیس جلسه در این مناظرات ایفای نقش داشته است، اظهار کرد: اولین مسابقه مناظره دانش‌آموزی در استان مازندران با عنوان «گپ» در ساری برگزار شد و امیدواریم که در سال آینده مدارس بیشتری به این سمت و سو گرایش پیدا کنند.

وی افزود: این رویداد در راستای ترویج فرهنگ گفت‌ و شنود و تقویت آداب مباحثه برای یادگیری و تمرین تحمل نظر مخالف، در سطح دانش‌آموزان دوره متوسطه اول برگزار شد.

نورانی به توجه بیشتر آموزش و پرورش به این نوع توسعه فکری و فرهنگی در مدارس استان خواستار شد و از مدیریت دبیرستان شریعتی و جهاد دانشگاهی در برگزاری این دوره مسابقات قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • مصدومیت شرکت کنندگان در مسابقات شترسواری عربستان + فیلم