Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@17:29:33 GMT

تریبون نماز جمعه ظرفیتی ویژه برای همبستگی ملی است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۷۲۷۴

تریبون نماز جمعه ظرفیتی ویژه برای همبستگی ملی است

به گزارش پنجشنبه ایرنا سیدضیا هاشمی در دیدار آیت الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، افزود: استفاده درست و هوشمندانه از تربیون نماز جمعه به عنوان یک ظرفیت، می تواند منشا انسجام و همبستگی و تقویت اعتماد اجتماعی شود.
وی اضافه کرد: دقت نظر در استفاده از ظرفیت این تربیون می تواند زمینه مناسب حضور و پیوند نسل جوان از جمله دانشجویان را با نماز جمعه فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل ایرنا گفت: نسل جوان قابلیت مناسب برای ارتباط و تعامل منطقی را دارد که می بایست از این ظرفیت با ایجاد ارتباطی 2 سویه برای تقویت پیوند و ارتباط قشر جوان با نماز جمعه به خوبی استفاده کرد.
وی با تاکید بر ایجاد فضا و بستر مناسب برای تعامل و گفت وگو افزود: باید از ظرفیت نماز جمعه برای ایجاد این بستر با هدف تعامل، گفت و گو، نقد و مباحثه در مسیر تحقق اهداف و آرمان های والای انقلاب و همچنین رشد و توسعه کشور استفاده بهینه و مطلوب کرد.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به نقش و کارکردهای موثر و متنوع رسانه در دنیای امروز گفت: رسانه مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است چراکه تذکر قلمی و مکتوب در مطبوعات به عنوان عاملی بازدارنده و یا مشوق اجتماعی بسیار مهم و قابل توجه است.
وی با بیان اینکه رسانه ها در دنیای امروز مشارکت جو هستند، افزود: در دنیای امروز رسانه یک سویه توفیق زیادی نخواهد داشت زیرا مخاطب به دنبال اثرگذاری و ارائه پیام خود در بستر یک تعامل و ارتباط دوجانبه با رسانه است.
وی تاکید کرد: در چنین فضایی، تعامل شکل می گیرد و تعامل، گفت و گو، نقد و مفاهمه رمز موفقیت برای حل مشکلات، اصلاح امور و رشد و تعالی است.
مدیرعامل ایرنا همچنین بر همکاری و تعامل موثر و هدفمند خبرگزاری جمهوری اسلامی با نهاد نماز جمعه در سطح استان های مختلف کشور با هدف بهره مندی از ظرفیت های موجود برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز دراین دیدار گفت: روحانیت همواره ملجا و پناه مردم بوده و در مسایل و مشکلات گروه های مختلف مردم شریک است.
آیت الله سیداحمد میرعمادی افزود: دراین میان ائمه جمعه سهم بزرگی در اعتماد سازی و ایجاد امنیت و آرامش جامعه دارند.
وی با اشاره به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتباط موثر ائمه جمعه با جوانان، اظهار داشت: نماز جمعه پویا، فعال و بانشاط علاوه بر جذب و حضور جوانان در کنار سایر اقشار مردم به طور قطع تحول و تاثیر مستقیمی را در افراد ایجاد می کند.
امام جمعه خرم آباد گفت: نماز جمعه تنها خواندن خطبه نیست بلکه باید به عنوان یک نهاد، نقش آفرینی کرده و با اقشار مختلف به ویژه جوانان ارتباط موثر و هدفمند داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ارتباط مستمر نهاد نماز جمعه با رسانه ها افزود: رسانه نقشی کلیدی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد به شرط آنکه عملکردی منصفانه و منطقی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی، رسانه ای معتمد، واقع بین، منصف و توانمند است، اظهار داشت: تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع موثر و منطقی از دستاوردهای نظام و انقلاب از جمله رویکردهای برجسته و ارزشمند خبرگزاری جمهوری اسلامی است.
به گفته وی تبیین و روشنگری درخصوص اندیشه ها و مواضع رهبر معظم انقلاب و همچنین سیاست ها و برنامه های دولت از جمله کارکردهای قابل توجه خبرگزاری جمهوری اسلامی است.
آیت الله میرعمادی با اشاره به صداقت، سرعت عمل و امانتداری ایرنا در انتشار اخبار گفت: بیان دستاوردهای نظام و انتقال پیام انقلاب از جمله رسالت های مهم و حساس خبرگزاری جمهوری اسلامی است که به خوبی مورد توجه مدیران این رسانه قرار دارد.
شاهین فرشاد مدیرکل اخبار استان های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز دراین دیدار اظهار کرد: منبر یکی از رسانه های مهم و پرنفوذ کشور است که ائمه جمعه به نیکی از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف و برنامه های انقلاب و نظام استفاده می کنند.
مدیرکل اخبار استان های ایرنا همچنین بر آمادگی مراکز استانی و دفاتر شهرستانی ایرنا برای همکاری و تعامل با نهاد نماز جمعه تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه با حضور در اتاق خبر ایرنا و بازدید از بخش های مختلف خبری این سازمان با فرآیند تهیه، تولید و انتشار خبر در این سازمان آشنا شد.
3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان های مختلف کشور امر به معروف و نهی از منکر انقلاب خدمت رسانی نماز جمعه موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهل سنت کلاله: حادثه یسنا مصداق بارز همدلی، نوعدوستی و همبستگی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان محمد آخوند احمدی امام جمعه اهل سنت کلاله در پیام خود با قدردانی از تلاشهای بی وقفه برای پیدا کردند این دختر 4 ساله ای این اقدام را مصداق بارز همدلی ، نوعدوستی ، اتحاد و همبستگی بیان کرد.

سید نجیب حسینی نماینده منتخب مردم کلاله ، مینودشت ، گالیکش و مراوه تپه نیز در پیامی از نیروهای امدادی انتظامی و مردمی و تلاشهای بی وقفه برای یافتن یسنا قدردانی کرد.

یسنا دختر بچه چهار ساله ساکن روستای یلی بدراق کلاله عصر روز یکشنبه در کنار مزارع کشاورزی هنگامی که مادرش مشغول چیدن نخود بود مفقود شد و عصر دیروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با تلاش امدادگر کایت سوار پیدا شد.

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • نوع برخورد غرب با تجمعات دانشجویی نشان از ادعاهای واهی آنها است
  • امام جمعه اهل سنت کلاله: حادثه یسنا مصداق بارز همدلی، نوعدوستی و همبستگی است