Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان کمک به نیازمندان را از وظایف ذاتی جمعیت هلال‌احمر دانست و گفت: خانه‌ها هلال در روستاها و شهرها مانند یک حلقه واسط در جذب داوطلبان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تاب‌آوری جامعه در شرایط بحرانی فعالیت می‌کنند. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، دومین کارگاه یک روزه، آموزشی و توجیهی مسئولان خانه‌های هلال استان کرمان امروز صبح با حضور معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و 50 نفر از مسئولان خانه‌های هلال شهرستان‌های سیرجان، شهربابک، بافت، رابر، بردسیر و ارزوئیه به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کارگاه آموزشی رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر علاوه بر وظیفه ذاتی خویش در امدادونجات، در امر امداد به نیارمندان هم خدمات زیادی انجام داده است.

وی با اشاره به خدمات جوانان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در تمامی فصول سال گفت: اعضای داوطلب این جمعیت حتی در ایام نوروز نیز در کاهش تلفات جاده‌ای تلاش می‌کنند و در هر حادثه کوچک و بزرگ به عنوان یک وظیفه ذاتی در کنار مردم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به فعالیت و خدمات امدادی و بشردوستانه این نهاد مردمی و بین‌المللی بیان کرد: در راستای ترویج اصول و ارزش‌های انسان‌دوستانه و تامین سلامت افراد که از وظایف این جمعیت است خدمات زیادی به نیازمندان ارائه شده است.

وی به رسالت سنگین‌هلال احمر در اقدامات بشر‌دوستانه اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک نهاد مردمی با جذب خیران داوطلب تاکنون توانسته است با اجرای برنامه‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه در مناطق محروم، خانواده‌های زیادی را کمک و یاری کند.

فلاح خانه‌های هلال را تریبون معرفی جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: خانه‌های هلال با هدف دسترسی آسان و راحت اهالی روستاها و شهرها به جمعیت هلال احمر و بهرمندی از برنامه‌های آموزشی، فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه راه‌اندازی شده‌اند.

وی بیان کرد: این خانه‌ها به عنوان جمعیت هلال‌احمر کوچک در روستاها و شهرها مانند یک حلقه واسط در جذب جوانان و داوطلبان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تاب‌آوری جامعه در شرایط بحرانی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: توانمند‌سازی جامعه، گسترش آموزش‌های امداد برای مقابله با حوادث، تشکیل تیم‌های روستایی، مردم محور، داوطلبانه بودن و اقدامات فارغ از مناقشات سیاسی را از دیگر وظایف خانه‌های هلال معرفی کرد.

به گزارش تسنیم دومین کارگاه یک روزه، آموزشی و توجیهی مسئولان خانه‌های هلال با آموزش‌هایی چون سوانح و چرخه مدیریت بحران، جایگاه و نقش دهیاران در این زمینه و نحوه اجرای پروژه‌های داوطلبی آشنا و توجیه شدند.

انتهای پیام/ح

R7860/P1357/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در هفت استان کشور، از امدادرسانی به بیش از ۲۰۰ نفر از افراد حادثه‌دیده خبر داد.

ایرنا در خبری نوشت: بابک محمودی در این باره اظهار داشت: از امروز، ۲۸ فروردین تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه، استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این مدت، ۲۴ مورد عملیات امدادی از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شد و امدادگران به ۲۰۸ نفر متاثر از سیل و آب‎گرفتگی امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: ۲۴ تیم عملیاتی، شامل ۱۲۵ امدادگر، ۱۳ نفر را اسکان اضطراری دادند و آب جمع شده در هشت واحد مسکونی نیز توسط این گروه‌های امدادی تخلیه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهروندان در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس گیرند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895981

دیگر خبرها

  • تشریح آخرین خدمات هلال احمر در سیل هرمزگان/ برپایی ۵ کمپ اسکان اضطراری
  • اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شرق جاسک دایر شده است
  • سیل اخیر در کرمان، خسارت جانی نداشته است
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل
  • آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر استان یزد / هشدار به کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • اولین تصاویر از محل واژگونی اتوبوس در گردنه حیران + ویدئو
  • اولین تصاویر از محل واژگونی اتوبوس در گردنه حیران | ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم | وضعیت مجروحان را ببینید