Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@11:07:22 GMT

برگزاری ۲۱۲ گفتمان دینی در شهرستان مرزی تربت‌جام

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۷۵۴۵

برگزاری ۲۱۲ گفتمان دینی در شهرستان مرزی تربت‌جام

هاشم بهرامی‌نیا، مسئول امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: در ۶ ماهه اخیر تعداد ۱۱۲ گفتمان دینی در مدارس مقطع دبیرستان شهری و روستایی شهرستان تربت‌جام برگزار کردیم که ۷۰ مورد در مدارس دخترانه و ۴۲ گفتمان در مدارس پسرانه این شهرستان بوده است، علاوه براین ۱۰۰ گفتمان دینی نیز در مساجد این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام گفت: از مجموع کل گفتمان‌های دینی ۱۶ گفتمان ویژه والدین ومابقی با حضور دانش آموزان بوده که ۵۶ مورد در مدارس روستایی و ۵۶ مورد در مدارس شهری برگزار شد.
وی برقراری ارتباط مؤثر روحانیون با جوانان و نیز هویت بخشی ملی و دینی به این قشر را از مهم‌ترین اهداف این طرح معرفی و بیان کرد: آموزش شیوه‌های دریافت مفاهیم دینی به جوانان و مهارت‌های عفاف گرایی به جوانان از دیگر اهداف برگزاری این گفتمان‌ها است.
بهرامی‌نیا با بیان اینکه عمده آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده در بین نسل نوجوان و جوان، آسیب‌های فضای مجازی است، گفت: این طرح ستاد صیانت از حقوق شهروندی و ستاد امربه‌ معروف این شهرستان بوده که ادامه خواهد داشت و برای سال آینده برنامه‌هایی نیز در این مورد داریم.

 

طرح هسته‌های فرهنگی جوان در شهرستان مرزی تربت‌جام

مسئول امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی تربت‌جام در ادامه گفت: مسجد ۶ روستا به‌عنوان ۶ پایگاه روستایی همکاری داشتند که طرح هسته‌های فرهنگی جوان در این روستا‌ها برگزار شد و در این طرح ۲۵ تا ۳۰ جوان، ۱۴ تا ۲۵ ساله در یک دوره ۶ ماهه دورهم جمع شدند و یک روحانی به‌عنوان مربی (مبلغ یا مبلغه) با آن‌ها همراهی می‌کرد؛ همچنین در این طرح، هر پایگاه روستایی ۱۱ جلسه برگزار کرد که آسیب‌های اجتماعی روستاییان را موردبررسی قراردادند.
بهرامی‌نیا با بیان اینکه عمده آسیب‌های اجتماعی در بین نسل نوجوان و جوان، آسیب‌های فضای مجازی و دور شدن از سبک زندگی اسلامی ایرانی است، عنوان کرد: در هر روستا بعد از شناسایی مهم‌ترین آسیب‌هایی که روستاییان با آن درگیر بودند، یک همایش یا کارگاه برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح در روستا‌های کاریزنو، رونج و نیلشهر برای خواهران و در روستا‌های رحمت‌آباد، خرم‌آباد و قلعه شیر برای برادران برگزارشد، بیان کرد: مخاطبان این برنامه‌ها ابتدا نوجوانان و جوانان هستند، ولی در این همایش عموم مردم شرکت داشتند به گونه‌ای که در سال گذشته تربت‌جام در سطح استان توانست رتبه اول استانی را دراین طرح به خود اختصاص دهد.
بهرامی‌نیا به همکاری هیئت‌امنای مساجد و شورا‌های اسلامی این روستا‌ها در برگزاری این طرح اشاره کرد و افزود: منطقه انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان به‌صورت میدانی پای‌کار بودند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دستگاههای اجرایی پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر آموزش و پرورش شهرستان در جلسه هماهنگی کنکور امسال که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت:  آزمون سراسری در شهرستان پلدشت مثل سایر شهرهای ایران از تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در گروه های هنر و زبان های خارجه، ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی برگزار می شود.

گنجی زاده در خصوص   آمار دانش آموزان شرکت کرده در گروه های آزمایشی مختلف گفت : در گروه  آزمایشی ریاضی ۲ داوطلب خانم و  یک داوطلب آقا، در گروه علوم انسانی ۱۷۰ داوطلب خانم و ۱۰۶ داوطلب آقا، در گروه علوم تجربی ۱۲۱ داوطلب خانم و ۸۸ داوطلب آقا، هنروزبان‌های خارجه ۲۷ داوطلب خانم و ۳داوطلب آقا و در مجموع ۵۱۸ دانش آموز با هم به رقابت خواهند پرداخت.

محمد اکبرزاده  فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان پلدشت در این جلسه گفت: تمامی تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن  کنکور در شهرستان پلدشت اندیشیده شده است.

وی افزود: تمامی دستگاه های خدماتی، نظامی و انتظامی و همچنین مجموعه آموزش و پرورش شهرستان پلدشت تمام تلاش خود را بکار خواهند بست تا محیطی امن و آرام برای دانش آموزان عزیز ایجاد نمایند، تا داوطلبان با آرامش خاطر بتوانند به سولات آزمون پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • آمادگی دستگاههای اجرایی پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • کاهش ۳۰ درصدی تعداد شعب اخذ رأی شمیرانات در مرحله دوم انتخابات
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در تربت جام