Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@08:07:24 GMT

همدان|صنعت سفال فرسفج احیا شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۷۵۵۸

همدان|صنعت سفال فرسفج احیا شود

فرماندار تویسرکان گفت: صنعت سفال فرسفج که در گذشته‌ای نه چندان دور منبع تامین معیشت بسیاری از مردم فرسفج و شهرستان تویسرکان بوده باید احیا شود. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ استانها همدان نظرات

حبیب مومیوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: شهر فرسفج به عنوان یکی از سه شهر شهرستان تویسرکان در گذشته‌ای نه چندان دور یکی از مراکز مهم تولید صنایع سفالی در غرب کشور بوده و منبع درآمدزایی بسیاری از خانوارهای شهرستان تویسرکان به شمار می‌رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صنایع سفال فرسفج از لحاظ قدمت تولید و حتی کیفیت قابل رقابت با صنعت سفال لالجین بوده اما در سال‌های اخیر این هنر- صنعت اشتغالزا به سوی رکود حرکت کرده است.

مومیوند با بیان اینکه در شرایطی که ایجاد فرصت‌های شغلی مبتنی بر ظرفیت‌های بومی یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریتی و اجرایی کشور است تصریح کرد: احیا صنعت سفال فرسفج علاوه بر ایجاد فرصت‌های متنوع شغلی می‌تواند به عنوان یک پدیده و جاذبه گردشگری برای شهرستان تویسرکان بهره‌وری و چرخش مالی ایجاد کند.

وی ابراز کرد: اکنون یک کارگاه آموزش و تولید سفال در شهر فرسفج راه اندازی شده که افرادی که در آن به صورت رایگان آموزش می‌بینند، می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شده و واحدهای تولیدی جدید راه اندازی کنند.

فرماندار تویسرکان همچنین توسعه واحدهای کشت گلخانه‌ای را از دیگر نقاط قوت شهر فرسفج به منظور قرار گرفتن در مسیر توسعه دانست و گفت: اکنون نزدیک به 20 واحد کشت گلخانه‌ای با پرورش و تولید انواع محصولات زراعی در شهرک گلخانه‌ای فرسفج مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: فعالان حوزه کشت‌های گلخانه‌ای در شهرک گلخانه‌ای فرسفج اکنون نیازمند تشکیل اتحادیه منسجم و هدفمند به منظور پیشبرد امور مربوط به این بخش مانند بازیابی، بهره‌وری حداکثری و سوددهی حداکثری دارند.

مومیوند تاکید کرد: شهر فرسفج همچنین از ظرفیت منحصر به فرد گردشگری یعنی کاروانسرای تاریخی شاه عباسی برخوردار است که با جذب و مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی می‌تواند از سهم بالایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار باشد.

به گزارش تسنیم فرسفج یکی از سه شهر شهرستان تویسرکان در 17 کیلومتری شهر تویسرکان است که در مسیر جاده شریانی تویسرکان به کنگاور واقع شده است.

انتهای پیام/ح

R41405/P1357/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند طرح بهداشتی در تویسرکان و کبودراهنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان
  • افتتاح چند طرح بهداشتی در تویسرکان و کبودراهنگ
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان