Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورسید آقایی صبح امروز در افتتاحیه چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد اظهار کرد: اعتقاد داریم مذاهب اسلامی باید بر مشترکات تاکید کنند چرا که مشترکات زیاد است و می‌تواند موارد افتراق را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مذاهب اسلامی آرمان‌ها، هدف، افق و چشم‌اندازهای مشترک زیادی دارند و زمانی که اشتراکات زیاد است، می‌تواند تفاوت‌‌ها را پوشش دهد.


دبیر چهاردهمین همایش دکترین مهدویت با بیان اینکه برای نخستین بار 15 جلسه پیش نشست تخصصی در مراکز برگزار شد خاطرنشان کرد: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه امام حسین (ع)، مرکز تخصصی مهدویت، جامعه الزهرا، دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم، جامعه المصطفی، مرکز تخصصی ائمه اطهار، پژوهشکده مهدویت، پژوهشکده مسجد مقدس جمکران، موسسه آینده روشن و مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم در برگزاری این همایش نقش داشتند.


وی با اشاره به مقالات پذیرش شده در این همایش ادامه داد: در این همایش که موضوع مهدویت به‌عنوان محور مشترک تمام مذاهب اسلامی در نظر گرفته‌شده است، ۱۲۰ مقاله به صورت آزاد، ۱۴۴ مقاله از مراکز علمی و ۷۸ مقاله خارجی پذیرش شده است.


پورسید آقایی عنوان کرد: مهمانان این همایش از دودسته داخلی و خارجی بوده که از ایران نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان، علما و ائمه جمعه مراکز اهل سنت نزدیک به 30 نفر و شخصیت‌های علمی برجسته در این همایش شرکت می‌کنند؛ همچنین ۱۰ سفیر از کشور‌های اسلامی در این همایش حضور دارند.


وی با اشاره به برنامه‌های این همایش دو روزه بیان کرد: اهدای لوح به 30 نفر از مهدی یاوران و رونمایی از نرم‌افزار دکترین مهدویت از جمله برنامه‌های این همایش است.


دبیر چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های تخصصی از برنامه‌های دیگر این همایش است که در قالب چهار کمیسیون و ارائه 126 مقاله انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه دشمنان مخالف ترویج اندیشه مهدویت هستند اظهار کرد: در حال حاضر که دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی می‌کوشند، علمای مذاهب مختلف وظیفه دارند که مشترکات را برای مردم بیان کنند و اجازه ندهند اختلاف و تفرقه ایجاد شود.


پورسیدآقایی تصریح کرد: بدون تردید اگر افق، چشم‌انداز و هدفی که برای مذاهب اسلامی ترسیم شده محقق شود، بینی مستکبران عالم به خاک مالیده خواهد شد.


وی با اشاره به ظرفیت عظیم اندیشه مهدویت افزود: دشمنان می‌دانند که مطرح‌شدن اندیشه مهدویت به معنی زوال آن‌ها است و به همین دلیل از تمام توان خود استفاده می‌کنند تا این اندیشه در جامعه مطرح نشود.


دبیر چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با بیان اینکه رشد فرهنگ مهدویت در میان کشورهای اسلامی از آثار برگزاری این همایش است ادامه داد: علمای مذاهب اسلامی باید در مقابل کسانی که می‌خواهند چهره دروغین و زشت از اسلام نشان دهند بایستند و کارکرد‌‌ها اندیشه مهدویت را برای مردم بیان کنند.


انتهای پیام/ش

برگزاری همایش دکترین مهدویت در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت مذهبی ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، با بیان اینکه ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده، گفت: از این تعداد ۴۱۶ مورد از داخل و ۱۲۰ اثر از خارج کشور است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: آثار خارجی از کشور‌های ترکیه، آلمان، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق از ۶۰ نفر که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شده است.

نوروزی افزود: همچنین ۴۱۶ اثر نیز از ۲۱۰ نفر که از این تعداد ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد بوده که از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، قم، مشهد، زنجان، تهران، اردبیل، همدان، کرمانشاه، قزوین، سمنان، البرز، خراسان جنوبی، مازندران و گیلان به دبیرخانه رسیده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر خوانی در شهرستان‌های سلماس، چایپاره، نقده، خوی و میاندوآب و برگزاری محافل شعر در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، تهران، قزوین و کشور ترکیه تا آخر خردادماه ۱۴۰۳ و برگزاری مراسم شعرخوانی در کشور عراق در اربعین حسینی از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.

وی گفت: مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • همایش «آسیب شناسی قانون گذاری کیفری در دوران پسا انقلاب» در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌شود
  •  تمدید ارسال مقاله به همایش بین المللی زیستن با کیفیت