Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۲۹ مرکز خرید در استان قزوین ، غلات کشاورزان را بصورت تضمینی خریداری می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید اسماعیلی روز پنجشنبه در جلسه کمیته خرید و برداشت محصولات پاییزه استان که با حضور مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان و مدیران  برگزار شد اظهار کرد: از این تعداد مراکز؛ ۲۲ مرکز خرید گندم، ۴ مرکز خرید کلزا و ۳ مرکز خرید جو  در سطح استان محصولات کشاورزان را بصورت تضمینی خریداری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال گذشته نیز همین تعداد مراکز در سطح استان خرید غلات کشاورزان را برعهده داشتند که در سال جاری نیز برای خرید این محصولات بر اساس امکانات موجود فعال خواهد بود.

به گفته ی این مقام مسئول؛ پیش بینی می شود : در سال جاری ۲۰۵ هزار تن گندم، ۳۰هزار تن جو و  ۱۴ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : برنامه ریزی لازم برای برداشت غلات توسط بیش از ۵۵۰ دستگاه کمباین برای سه محصول گندم، جو و کلزا  در حال انجام است که از این تعداد ۸۰ دستگاه متعلق به استان و مابقی از استانهای دیگر تامین خواهد شد.

اسماعیلی بر لزوم اهمیت خرید محصولات کشاورزی با کیفیت مناسب و همچنین حضور و نظارت مستمر کارشناسان در مراکز خرید تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: در سال زراعی گذشته حدود ۲۱۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده بود.

اسماعیلی یاد آور شد : در سال گذشته ۲۷۵ میلیارد تومان برای خرید تضمینی محصولات به کشاورزان استان پرداخت شده است.

در این جلسه در خصوص ساماندهی مراکز خرید تضمینی غلات، دستورالعملهای مربوطه، آماده سازی کمباینها و آموزش کارشناسان مباشرین خرید و ارزیابی کیفی محصولات در هنگام خرید بحث و تبادل نظر شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گفته او، پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

دشتبانی گفت: خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم