Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@23:12:27 GMT

انجام کار فرهنگی نیازمند صرف هزینه است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۷۹۳۸

انجام کار فرهنگی نیازمند صرف هزینه است

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد سلیمانی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی نخبگان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان کردستان با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، گفت: مردم کردستان در برابر ضد انقلاب ایستادند و ۵۲ شهید روحانی، ۲۰ سردار کردستانی و یک‌هزار پیشمرگ کرد مسلمان برای حفظ این آب و خاک در برابر دشمنان ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: وقتی به کردستان نگاه می‌کنیم کردستان به عنوان شهر مناره‌ها نام برده می‌شود و مسجد محل رشد و ترقی انسان است اما تفکر غالب کشور این است که می‌گویند کار فرهنگی به مردم سپرده شود در حالیکه کار فرهنگی بدون هزینه انجام نمی‌شود.

فعال فرهنگی استان کردستان اضافه کرد: همواره شاهدیم که دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ ما سرمایه‌های هنگفت هزینه می‌کنند و اگر ما برای فرهنگ ایستادیم و شهید دادیم پس باید هزینه کنیم.

وی عنوان کرد: مردم کردستان به اهل بیت پیامبر عشق می‌ورزند و این از مصادیق بارز فرهنگی بودن این استان است.

انتهای پیام/ د م

کردستان به شهر مناره ها شهرت دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایثارگران فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان