Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@22:56:43 GMT

جرایم واحدهای مشمول جریمه در سال 95 بخشیده شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۸۱۹۹

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی ربیعی صبح امروز (6 اردیبهشت ماه) در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر در قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده و بر این اساس اخیرا نشستی را با کانون کارفرمایی کشوری داشته‌ایم و بر همین اساس مصوبه‌ آن را به هیات وزیران اعلام کردیم تا به تولیدکنندگان کشور کمکی شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان با شرایط خاص خبر داد و گفت: کارفرمایان واحدهای مشمول جریمه که جرایمشان مربوط به تاریخ قبل از 22/12/95 باشد؛ در صورت مراجعه و پرداخت اصل حق بیمه جرایمشان مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این کارفرمایان می‌توانند با سازمان تامین اجتماعی توافق کنند و همچنین کارفرمایانی که بعد از این تاریخ و از ابتدای سال 96 مشمول جرایم شدند تا سه ماه بعد از مصوبه هیات وزیران می‌توانند دلایل خود را ارائه کنند تا مشمول بخشودگی جرایم شوند.

ربیعی با بیان اینکه در کنار این کارها اقداماتی در راستای اشتغال فراگیر را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: سیاست توسعه و گسترش کارگاه‌های کوچک و متوسط در دستور کارمان قرار دارند و همانند سال 96 در سال 97 هم اعطای وام اشتغال این کارگاه‌های کوچک و متوسط به صورت فراگیر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر این اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی با نرخ 4.6 دهم پیش‌بینی شده که این کارگاه‌های کوچک و اشتغال‌های روستایی غیر از اشتغال‌های بزرگی است که باید در کشور ایجاد شود و اصولا این کارگاه‌های کوچک نقش مکمل کارگاه‌های بزرگ را دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی ربیعی هفته کار و کارگر روز جهانی کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت حمایت از واحدهای تولیدی استان سبب افزایش تولید و کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری شده است.

مهدی اسلام‌خواه، ۱۲ اردیبهشت ماه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید خراسان شمالی اظهار کرد: به دلیل غیرفعال بودن برخی واحدهای تولیدی یا راکت بودن وضعیت فعالیتی آن‌ها بیش از ۱۳۰۰ نفر کارگر در استان جزو مقرری بگیران بیمه بیکاری بودند.

وی ادامه داد: اما با حمایت‌های تسهیلاتی صورت گرفته و رسیدگی به دغدغه این واحدهای تولیدی و همچنین مجموعه آنها، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان به کمتر از یک هزار نفر رسیده و این نشان از بهبود وضعیت کسب و کار در استان دارد.

وی گفت: طی دوسال و نیم گذشته، بیش از ۳۰ هزار شغل تعهدی در خراسان شمالی ایجاد شده است و در سال گذشته نیز تعهد اشتغال استان کامل و ۱۳ هزار و ۵۱۵ نفر شغل ایجاد شد.

وی تاکید کرد: تعهد ایجاد اشتغال استان طی امسال با توجه به کاهش نرخ تورم و اقدامات مناسب سال گذشته ه ۸۴۳۴ نفر رسید که تلاش می‌کنیم این تعداد اشتغال به صورت ویژه در بخش فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به تسهیلات پرداخت شده در حوزه مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: میزان تسهیلات پرداختی در این بخش طی سال ۹۹ حدود ۵ میلیارد تومان بود اما در سال ۱۴۰۲ به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که نشان از پیگیری‌های نماینده دولت در استان و تلاش همکارانم در این مجموعه است.

اسلام خواه به مطالبات کارگری نیز اشاره کرد و ادامه داد: کاهش مطالبات کارگری یکی از دغدغه‌های ما در استان بود ه با پیگیری‌های بسیار از ۳۰ میلیارد تومان به دو میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و نشان از بهبود وضعیت تولید در استان دارد.

وی گفت: کالابرگ نیز یکی از طرح‌های بسیار خوب دولت بود که برای مشمولان دهک‌های یک تا هفت اجرا شد و در استان خراسان شمالی تاکنون ۲۰۰۰ میلیارد تومان خرید توسط مردم با استفاده از کالابرگ انجام شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از نخبگان حوزه کار و تولید در جامعه کارگری و کارفرمایی استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوند
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند