Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد تقی‌زاده در جلسه کمیته سیاستگذاری و نظارت برگزاری اجلاس وزرای کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب اظهار کرد:  در حال حاضر زمان سیر کالا از مسیر سنتی کانال سوئز در مقایسه با مسیر عبوری از کشور ایران حدود دو برابر اما هزینه‌های حمل کالا از این مسیرها نشان‌دهنده 3 برابر بودن هزینه حمل از مسیر ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد‌: پیش‌بینی می‌شود با اصلاح فرایندها و انجام اقداماتی همچون تعدیل عوارض حمل‌ونقلی، استانداردسازی تعرفه‌های ریلی و... می‌توان این هزینه را تا حد قابل قبولی در راستای افزایش توجیه‌پذیری مسیر ایران کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم جهت بارگذاری اطلاعات کریدور در وب‌سایت جدید کریدور شمال جنوب به آدرس www.instcorridor.com در دستور کار دبیرخانه کریدور قرار دارد.

 امین ترفع مدیر کریدورهای بین‌المللی حمل‌ونقل نیز در این جلسه گفت: با توجه به توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی فی‌مابین کشورهای همسایه از جمله ازبکستان و افغانستان و همچنین معرفی کریدورهای رقیب، به نظر می‌رسد برگزاری اجلاس وزرای شمال-جنوب می‌تواند سهم مهمی در نقش‌آفرینی ایران در منطقه ایفا کند.

وی افزود: تغییر نگرش به کریدورهای حمل‌ونقلی و لزوم انجام اقداماتی همچون تسهیل روادید، ایجاد پنجره واحد گمرکی، توسعه صنعت گردشگری و افزایش همکاری‌های ریلی و جاده‌ای با سایر کشورها مبنای شکل‌گیری کریدورهای توسعه‌ای و تجاری جایگزین کریدورهای صرفاً حمل‌ونقلی به‌حساب می‌آید.

وی با معرفی پروژه‌های گمرکی، تجاری و حمل‌ونقلی پیش از برگزاری اجلاس وزرا، ضرورت انجام هر یک از آن‌ها و پیشنهاد تشکیل 6 6 کارگروه اجرایی تجاری و گمرکی، اصلاح فرایندها، مشوق‌های سرمایه‌گذاری لجستیکی، دبیرخانه کریدور و تهیه اسناد،دیپلماسی و رسانه و تشریفات جهت پیگیری موضوعات  مطرح شد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، فریدالدین نصریوف در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف، بیان کرد: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان روز به روز در حال توسعه است.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان، گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران با ازبکستان خبر داد و افزود: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به ۵۰۰ میلیون دلار رسید که پیش‌بینی می‌شود با افزایش حجم مبادلات، امسال به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

وی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف از سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری ازبکستان با این استان است.

نصریوف با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد، گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشور‌های افغانستان یک میلیارد، روسیه ۱۰ میلیارد و چین ۱۰ میلیارد دلار است.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • چارواداری در طهران در نقش شرکت‌های مسافربری و باربری | چاروادارها حق گمرکی و راهداری می‌پرداختند
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • نظم جدید در غرب آسیا با نقش‌آفرینی ایران