Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیات اعزامی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مقامات افغانستان در ولایت هرات اعلام کرد، ساخت قطعه سوم راه آهن خواف - هرات طبق جدول زمان بندی 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مطلب در جریان دیدار هیات فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران که به ریاست «حسین کرمانیان» به عنوان مجری طرح های برون مرزی راه آهن ایران به هرات سفر کرده است، بیان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با سفر هیات ایرانی به ولایت هرات در شمال غرب افغانستان نشست مشترک مسئولان این ولایت و این هیات در محل دفتر والی هرات برگزار شد.

معاون اداره ملی خط آهن افغانستان در این دیدار آماد‌گی کشورش را برای آغاز مرحله چهارم خط آهن خواف - هرات به شرط تکمیل شدن مرحله سوم اعلام کرد و هیات فنی راه آهن ایران نیز از پیشرفت کار طبق برنامه خبر داد.

«احمد شعیب معصومی»، رئیس خدمات بخش فنی والی هرات نیز در این نشست از همکاری ایران در تامین مالی اجرای قطعات اول تا سوم راه آهن خواف - هرات قدردانی کرد.

در این جلسه دو طرف بر تکمیل به موقع امور ساختمانی، زیر ساخت‌های ایستگاهها در منطقه شمتیغ، غوریان و روزنک تاکید کردند.

از مجموع 62 کیلومتر قطعه سوم خط آهن خواف - هرات عملیات، پنجاه کیلومتر ریل گذاری شده است.

اجرای طرح خط آهن خواف - هرات به طول 138 کیلومتر در چهار قطعه تعریف شده است که دو قطعه آن به طول 76 کیلومتر در داخل ایران کامل شده و 62 کیلومتر نیز در داخل افغانستان در دست اجراست. 

مسئولان دو کشور امید دارند با افتتاح کامل این خط و اتصال آن به شبکه ریلی کشورهای آسیای میانه و تداوم آن تا چین، ترانزیت کالا ، مبادلات بازرگانی و تردد مسافران رونق یابد و اثر چشم گیری بر اقتصاد منطقه بگذارد. 

این خط آهن در ایران از سنگان تا تربت حیدریه و در نزدیکی ایستگاه خواف احداث شده و در ادامه پس از عبور از ارتفاعات در مجاورت نوار مرز مشترک به افغانستان می رسد.

به نوشته ایرنا، این مسیر ریلی پس از ورود به خاک افغانستان با عبور از ولسوالی های غوریان و زنده‌جان تا نزدیکی‌ فرودگاه شهر هرات در حاشیه جاده هرات - کابل ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خط آهن خواف هرات افغانستان خط آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ نجفی در خصوص وضعیت آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان طارم، گفت: از لحاظ جمعیتی ۹۶ درصد راه‌های روستایی طارم دارای آسفالت هستند و به لحاظ طول راه نیز در شهرستان طارم ۶۵ درصد راه‌ها آسفالت شده و ۳۵ درصد از راه‌های شهرستان خاکی هستند.

وی افزود: راه‌های روستایی فاقد آسفالت، روستا‌هایی با جمعیت زیر بیست خانوار هستند و پروژه‌های روستا‌های بالای بیست خانوار مربوط به روستا‌های زرنی با ۷ کیلومتر، تازه‌کند با ۸ کیلومتر، روستای سرخ‌آباد به طول ۱۳.۵ کیلومتر و مسیر نوکیان به ماسوله است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طارم ادامه داد: پروژه مسیر‌های نام برده فعال هستند و به دلیل کمبود اعتبار، با کندی پیش می‌روند و با تامین اعتبار تکمیل خواهند شد.

نجفی گفت: در شهرستان طارم آسفالت برخی از روستا‌های بالای بیست خانوار همچون هندی‌کندی، گوهر، ارشت و رزه‌بند _ قاضی‌بلاغی آسفالتی با عمر بالای بیست و پنج سال دارند که درصورت تامین اعتبار روکش مجدد خواهند شد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • قطعه ای از بهشت در زمین + فیلم
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد