Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با اعلام این خبر گفت: مبارزه با آفت پروانه جوانه خوار بلوط برای سومین سال پیاپی در محدوده جنگل‌های بلوط روستا‌های دورود، ذکریان، قلعه جی و چندین روستای دیگر که دارای شرایط بحرانی و نیمه بحرانی هستند آغاز شده است.
آفت پروانه جوانه خوار بلوط، آفتی بسیار مخرب است که باعث کاهش رویش چوب، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی شده و حتی باعث مرگ درختان نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفر عبدالله پور نبود سرما و یخبندان در سال‌های اخیر، گرم شدن هوا، تغییر اقلیم و کمبود بارش‌ها را از دلایل طغیان این آفت عنوان کرد.
عبدالله پور افزود: این پروژه شامل دو مرحله پایش و انجام عملیات کنترل و مبارزه است که عملیات مونیتورینگ و پایش در بیش از ۶۰ هزار هکتار و با هماهنگی کارشناسان ناظر صورت گرفته است.
عبدالله پور گفت: عملیات کنترل و مبارزه با این آفت هم در سطح ۶۵۰ هکتار از جنگل‌های سروآباد با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال بزودی انجام می‌شود.
وی نحوه مبارزه و کنترل این آفت را مبارزه مکانیکی به صورت قطع و بریدن سرشاخه‌های آلوده به آفت، روش مبارزه فرمونی شامل تهیه پاکت‌های مخصوص تله گذاری و روش محلول پاشی با استفاده از محلول بیولوژیک BT یا باسیلوس تورنژیانسیس عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ایدفا از مستندی ایرانی

مستند جدید مرجان و میلاد خسروی بالدی، مورد حمایت صندوق جشنواره بین‌المللی فیلم مستن ایدفا قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، فیلم مستند «خواب بلوط‌های وحشی» تازه‌ترین اثر مرجان خسروی بالدی به تهیه‌کنندگی میلاد خسروی بالدی، مورد حمایت صندوق ایدفا قرار گرفت.  

«خواب بلوط‌های وحشی»، با فرمی خلاقانه، راوی چالش‌های زندگی دختر بچه‌ای بختیاری است که در جنگل‌های بلوط زاگرس زندگی می‌کند.

جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا)، بزرگ‌ترین جشنواره مستند جهان است که هر سال در ماه نوامبر در شهر آمستردام هلند برگزار می‌شود. صندوق بین‌المللی ایدفا( IDFA Bertha fund) هر ساله از تعداد محدودی فیلم‌ساز مستقل، منتقد و هنری آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و اروپای شرقی با هدف تحریک و تقویت و ساخت بخش مستند خلاق در این مناطق حمایت می‌کند. ایدفا، در این دوره از تنها چهار پروژه، در مرحله تولید حمایت کرده است‌.

آثار پیشین مرجان خسروی بالدی پیش‌ازاین، در جشنواره‌های معتبری مثل ایدفا، هات داکس، بیگ اسکای، اوپسالا و کراکوف حضور داشته‌ و موفق به کسب جوایزی متعددی نیز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات مبارزه با سن در ۲۹ هزار هکتار از مزارع قم آغاز شد
  • کشف‌۳۶۱ رأس دام قاچاق در مرز سردشت
  • حمایت ایدفا از مستندی ایرانی
  • سطر سطر زندگی با آیه‌ها/طنین دلنشین قرآن در روستاهای مرزی سروآباد
  • برگزاری دوره آموزشی آفت پروانه چوبخوار پسته
  • «درکش و هاور» سرزمین جنگل‌های سبز بلوط در خراسان شمالی
  • آلودگی ۱۹۰ هکتار از مزارع استان بوشهر به کرم برگ‌خوار
  • سقوط بهمن در گردنه ژالانه کردستان + فیلم
  • «کرم برگ‌خوار» مزارع استان بوشهر را تهدید می‌کند
  • گسترش آلودگی آفت قرنطینه‌ای کرم برگ‌خوار پاییزه در مزارع ذرت بوشهر