Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@14:31:42 GMT

مجوز استقرار سرورهای تلگرام در ایران لغو و باطل شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۸۵۸۸

خرداد: شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس ابلاغیه دبیر شورای عالی فضای مجازی، مجوز استقرار سرورهای تلگرام در ایران لغو و باطل شده و این شرکت از این پس موظف است نسبت به خروج این سرورها از مدار اقدام کند.
به گزارش خرداد به نقل از ایلنا؛ شرکت ارتباطات زیرساخت در راستای شفافیت ساختارمند که آن را راهبردی اساسی در وزارت ارتباطات می داند، به اطلاع عموم می‌رساند: عصر روز گذشته (چهارشنبه) ابلاغیه‌ای توسط دبیر شورایعالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی واصل شد که بر اساس آن، مجوز قانونی صادره ی آن مرکز در سال 1395 در خصوص استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام(CDN) در ایران لغو و باطل اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اطلاعیه می‌افزاید: بر اساس روال های قانونی، 'شرکت ارتباطات زیرساخت' موظف است نسبت به خروج این سرورها از مدار اقدام کند و از این پس، ترافیک این پیام رسان تنها از طریق 'ارتباطات بین الملل کشور' راهیابی خواهد شد، ضمن آنکه، اجرای این ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی، ممکن است کاهش کیفیت استفاده از این پیام رسان را در پی داشته باشد. برچسب ها: تلگرام ، فضای مجازی ، سرور تلگرام

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج

معاون عمرانی فرماندار سنندج با اشاره به اسکان اضطراری متاثرین بارندگی‌ در سطح این شهر گفت: در پی بارش باران در شهرستان سنندج تعدادی از معابر محلات سطح این شهر دچار آب گرفتگی شد که دستگاه‌های خدمات‌رسان با حضور در این مناطق به ساکنان منازل مسکونی امدادرسانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری سنندج، منصور مولانایی اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در روزهای گذشته، در مناطق مسکونی خیابان طالقانی سنندج تعدادی از منازل دچار آب گرفتگی شد که دستگاه‌های خدمات‌رسان با اعزام تیم‌های عملیاتی به این شهروندان امدادرسانی کردند.

وی افزود: پس تخلیه تعدادی از منازل مسکونی، ساکنان این منازل اسکان داده شدند و تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی و شرکت آب و فاضلاب اقدامات لازم را برای رفع مشکل و هدایت آب‌های سطحی انجام داده و اکیپ اتفاقات شرکت گاز نیز گاز این مناطق را موقتاً قطع کرده‌اند.

کد خبر 750414

دیگر خبرها

  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه