Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی جزئیات پذیرش و نحوه برگزاری آزمون دستیاری و نیز نحوه برگزاری هفته آموزش و جشنواره شهید مطهری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت در نشست خبری که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون دستیاری توضیح داد: این آزمون یکی از بزرگترین امتحانات حوزه پزشکی است بیش از 14 هزار نفر در این امتحان شرکت کرده­اند که امروز در 23 حوزه و در 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور رقابت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال بیش از سال های گذشته بانک­های سوالات راه­اندازی شده و طراحی سوالات و کنترل آزمون به خوبی انجام شده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت از پذیرش قبول شدگان این آزمون در 28 رشته تخصصی بالینی در 44 دانشگاه علوم پزشکی خبرداد و گفت: فقط حدود 3 هزار نفر از 14 هزار نفر شرکت کننده دراین آزمون می­توانند ثبت­نام کنند که امیدواریم از شهریور امسال افرادی که قبول می­شوند می­توانند فعالیت خود را شروع کنند.

لاریجانی با بیان اینکه ایران کشوری است که در منطقه بیشترین آموزش تخصصی و فوق تخصصی را ارائه می­کند، اظهار داشت: خیلی از کشورهایی که توریسم دانشجو هستند نتوانستند تا کنون یک دوره تخصصی را راه­اندازی کنند ما محاسبات نیروی انسانی را برای 5 تا 10 سال آینده در دوره­های مختلف به انجام رسانده­ایم و این محاسبات بر اساس پروژه­های مختلف انجام شده در وزارت بهداشت صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته آموزش و برگزاری جشنواره شهید مطهری اظهار کرد: در 8 اردیبهشت تا 13 اردیبهشت هفته آموزش پزشکی در کشور برگزار می­شود. جشنواره شهید مطهری از دهم تا دوازدهم در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد بیش از دو هزار نفر شامل هزار استاد، بیش از 500 نفر دانشجو و بیش از 800 نفر عضو هیات علمی برای شرکت دراین همایش ثبت­نام کرده­اند. حدود 800 مقاله و خلاصه مقاله به این سمینار ارسال شده که در نهایت 150 مورد آنها به صورت سخنرانی کوتاه و تعدادی هم به صورت پوستر ارائه می­شوند.

لاریجانی محور جشنواره شهید مطهری را تحول و نوآوری در آموزش پزشکی اعلام کرد و گفت: امیدواریم که بتوانیم مشارکت دانشجویان را دراین سمینار بیشتر کنیم. تعدادی مهمان خارجی و مسئولان صاحب نظر حوزه آموزش علوم پزشکی هم در این همایش حضور خواهند داشت. ما در حوزه آموزش و دانشجو آموزش و پاسخگویی اجتماعی آموزش و سیاست­گذاری آموزش و نوآوری زیرساخت­های آموزش و ... در طول برگزاری همایش گفت­وگو و بررسی خواهیم کرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به برنامه­های امسال حوزه معاونت آموزشی و دانشگاههای علوم پزشکی گفت: دانشگاه­های علوم پزشکی کشور در ابتدای امسال برنامه توسعه 5 ساله خود را در بسیاری از رشته­های تخصصی و عمومی نهایی می­کنند. در حوزه پزشکی هم برنامه­هایی امسال در دست اجرا داریم.

وی از ابلاغ ماموریت­های جدید به دانشگاه­های علوم پزشکی خبر داد و افزود: دانشگاه­ها در حوزه پزشکی غیر از فعالیت­های عمومی از سال­های گذشته ماموریت­گرایی را تجربه کرده­اند و می­توانند ماموریت­های ملی را اجرا کنند. رهبری در دیدار با روسای دانشگاه­ها دو نکته را تاکید کردند اول اینکه گفتند آمایش سرزمینی که در وزارت بهداشت شروع شده است کار خوبی است و ادامه پیدا کند و دوم ماموریت­گرایی دانشگاه­ها بود. اکنون دانشگاه­ها به نیابت از وزارت بهداشت ماموریت­های جدید و ملی را انجام خواهند داد. همچنین در هفته جاری اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی به آنها ابلاغ خواهد شد و از ابتدای مهر امسال دانشگاه­های علوم پزشکی کشور این آمادگی را پیدا می­کنند که دروس تحصیلی خود را (دروس تئوری) در سایت دانشگاه مجازی قرار می­دهند و همه دانشگاه­های کشور می­توانند به آن دسترسی داشته باشند که یک ارتقاء بزرگ در حوزه پزشکی است.

وی از آمادگی مرکز ملی آموزش پزشکی برای حمایت از برنامه­های نوآورانه خبر داد و گفت: امسال درصدی از دانشگاه­های ما باید دانشجوی خارجی باشند برنامه عملیاتی در حال گسترش است و توقع ما این است که امسال درصد روشنی از دانشجویان خارجی در دانشگاه­ها مستقر شوند.

وی ضمن تشکر از دولت و مجلس برای فراهم کردن بستر تجهیز آزمایشگاه­ها گفت: سال­های طولانی است که دانشگاه­ها برای حمایت آزمایشگاه نیازمند کمک دولت هستند و امسال بستر فراهم شده و ما از دانشگاه­های علوم پزشکی خواسته­ایم که از این امکان استفاده کنند.

همچنین دکتر لاریجانی در ادامه با تاکید بر گسترش تعاملات بین¬ المللی و جذب دانشجوی خارجی از تفاهم برای حمایت از تحصیل 500 دانشجوی افغان طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار دانشجو از 40 کشور دنیا و اکثرا از کشورهای منطقه در حال تحصیل هستند. ما همچنین به تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی اجازه دادیم که درکشورهای دیگر شعبه ایجاد کنند و همچنین به تعدادی از دانشگاه های خارجی که با همکاری دانشگاه های داخل بتوانند در کشور شعباتی ایجاد کنند.

در ادامه این نشست دکتر ناصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران هم اظهار داشت: همگام با طرح تحول سلامت در چند سال گذشته شاهد طرح تحول در زمینه آموزش علوم پزشکی بوده­ایم بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی توسط معاونت آموزشی به دانشگاه­ها ابلاغ شده است که یکی از این بسته­ها و ماموریت­ها که توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران دنبال می­شود اعتبار بخشی مراکز آموزشی است.

وی ادامه داد: بسیاری از مراکز آموزشی درمانی ما نواقص خود را برطرف کردند و این امر بسیار حائز اهمیت است که اطمینان بدهیم مراکز ما استانداردهای لازم را دارد.

ناصری با بیان اینکه یکی از بهترین بسته­ها رفتن به سمت دانشگاه­های نسل سوم است، اضافه کرد: دانشگاه­های علوم پزشکی از دیرباز در این زمینه فعال بوده­اند و امیدواریم این مهم را گسترش دهند. توجه جدی به مراکز آموزشی می­توانند استراتژی مهم و جایگزین استراژی نفت باشند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت