Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > آموزش - ایسنا نوشت: وزیرعلوم از اصلاح سهمیه ایثارگران در آزمون‌ ارشد امسال خبر داد و گفت: این پیشنهاد در کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی است.

منصورغلامی وزیر علوم صبح امروز در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌های آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ در جمع خبرنگاران از برنامه این وزارتخانه برای اصلاح سهمیه ایثارگران در این آزمون خبر داد و گفت: سهمیه‌هایی از سال قبل مصوب شده بود، به‌ویژه قانونی که سال قبل داشتیم و بنا به نظراتی که از دانشگاه ها دریافت شد نیاز به اصلاح داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد و چون مصوب مجلس بوده باید در مجلس به رأی گذاشته شود تا نتیجه آن مشخص شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس اصلاحاتی که صورت می‌گیرد مقداری از ضریب‌ها در آزمون کارشناسی ارشد تغییر خواهد کرد و اگر مجلس زود به این موضوع رسیدگی کند این تغییر سهمیه‌ها در پذیرش دانشجویان امسال اعمال می‌شود.

دکتر غلامی در پایان افزود: در ماده ۹۰ قانون ششم توسعه ضریبی گذاشته شده بود که یک سال اجرایی شد و بازخوردهای آن نشان داد این سهمیه نیاز به اصلاح دارد. بنابراین پیشنهاد اصلاح سهمیه ایثارگران به مجلس ارائه شد

نتایج آزمون ارشد دهه دوم خرداد اعلام می‌شود/کاهش 142 هزارنفری داوطلبان

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از ظرفیت پذیرش ۱۷۰ هزار نفری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ خبر داد و گفت: نتیجه اولیه این آزمون دهه دوم خرداد و نتیجه نهایی دهه اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از جلسه آزمون کارشناسی ارشد که در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد امسال از نظر ماهیتی هیچ تفاوتی با سال گذشته ندارد و در این دوره تعداد ۱۴۲ هزار داوطلب نسبت به سال قبل کمتر شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: در آزمون کارشناسی ارشد امسال تعداد ۷۳۵ هزار نفر ثبت نام کردند که این رقم با احتساب رشته‌های شناور مجموعا به ۷۹۱ هزار نفر رسید.

دکتر خدایی گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ در ۱۳۲ رشته امتحانی ، ۱۷۷ حوزه و در ۷۳ شهرستان طی سه نیم روز برگزار می‌شود که در نوبت اول ۳۵۰ هزار داوطلب، در نوبت دوم ۱۰۷ هزار داوطلب و در نوبت سوم ۳۲۹ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند .

وی در ادامه به ظرفیت پذیرش در این آزمون اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد امسال دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۷۰ هزار داوطلب در آزمون امسال پذیرفته شوند که البته این ظرفیت هنوز نهایی نشده است.

وی در ادامه گفت: ظرفیت فوق برای پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بدون لحاظ کردن ظرفیت دانشگاه آزاد است و پیش بینی می‌شود ظرفیت پذیرش در این دانشگاه نیز کمتر از آمار فوق نباشد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت نهایی پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بعد از اعلام نتایج اولیه مشخص خواهد شد.

دکتر خدایی در خصوص اعلام نتایج گفت: نتایج اولیه در دهه دوم خرداد ماه اعلام و نتایج نهایی آن در هفته اول شهریور ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

وی در پایان تاکید: نتایج اولیه پذیرفته‌شدگان رشته‌های خاص و بورسیه نیز هفته اول تیرماه ۹۷ اعلام می‌شود .

۴۷۴۷ کلید واژه‌ها : منصور غلامی - وزارت علوم - سازمان سنجش - تحصیلات تکمیلی - کنکور -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: منصور غلامی وزارت علوم سازمان سنجش تحصیلات تکمیلی کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در نشست بررسی مسائل آموزش عالی استان قزوین که در قالب برنامه موسوم به سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفت، اظهار کرد: قزوین به سبب نزدیکی به تهران زمینه جذب دانشجویان زیادی از تهران و کرج را فراهم آورده است.

وی آمار دانشجویان مشغول تحصیل در این استان را ۴۳هزار نفر بیان کرد و گفت: ۳۹مرکز آموزش عالی و دانشگاهی اعم از دولتی، آزاد و غیرانتفاعی در این استان فعال است و همچنین حدود ۱۰۰۰نفر عضو هیئت‌علمی در استان قزوین مشغول به خدمت هستند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) ارزیابی و نظارت را کاری چالش‌برانگیز و طاقت‌فرسا توصیف کرد و افزود: معمولاً در همه استان‌ها مشکلات و موانعی وجود دارد که امکان ارزیابی و نظارت خوب را از هیأت ارزیابی‌کننده می‌گیرد. در استان قزوین هم مشکلات از این دست از جمله دخالت‌ها و مقاومت‌های بیرونی (خارج از حوزه آموزش عالی) وجود دارد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه این دخالت و مقاومت‌های خارج از حوزه آموزش عالی در استان قزوین بارز است، گفت: همین چالش گاهی‌اوقات باعث می‌شود نتوانیم به حد مطلوب کیفیت آموزش عالی را تأمین کنیم و بعضی‌وقت‌ها مجبور می‌شویم رویکردمان در حوزه ارزیابی و نظارت را تعدیل کنیم.

وی ادامه داد: به این شکل وادار می‌شویم که از توقعات‌مان بکاهیم تا کم‌کم بتوانیم زمینه بهتر شدن اوضاع و کیفیت آموزش عالی را فراهم کنیم. با این حال در بین مراکز دانشگاهی استان قزوین وفاق و همگرایی خوبی برای بهبود کیفیت آموزش عالی و تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه وجود دارد.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین با اشاره به موضوع انحلال برخی مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی گفت: بعضی از این مؤسسات به حدی نظر کارشناسی حوزه نظارت و ارزیابی وزارت علوم را قبول داشتند که داوطلبانه به سمت انحلال رفتند. چرا که عمدتاً مقاومتی در چنین مؤسسه‌هایی وجود دارد، اما خوشبختانه این اتفاق اینجا به آرام‌ترین شکل افتاد.

قاسم‌زاده ابراز امیدواری کرد با حمایت‌ها و کمک‌های وزارت علوم نظام آموزش عالی در استان قزوین به یک الگو برای کل کشور تبدیل شود.

وی اضافه کرد: زمانی که مسئولیت دانشگاه را به عهده بگیریم، یکی از گلایه‌های جدی این بود که نظارت بر آموزش عالی در استان قزوین جایگاه ندارد و جایگاه و نیروی انسانی در این حوزه وجود ندارد. به همین دلیل چند نیروی کارآمد به این حوزه اضافه کردیم تا حداقل‌های این حوزه تأمین شود و نظارت که وظیفه ذاتی ماست، محقق شود.

قاسم‌زاده ادامه داد: خوشبختانه این اتفاق افتاد و حوزه راکد ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در استان قزوین فعال شده و گزارش‌های هیأت‌های ارزیاب به وزارت علوم می‌رسد، حاصل تلاش شورای ارزیابی و نظارت دانشگاهی در استان قزوین است.

روح‌الله رازینی، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم هم در این نشست گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم ‌مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

همچنین در حاشیه این نشست رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم و هیات همراه از تالار قزوین شناسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کردند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900193

دیگر خبرها

  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌