Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@01:46:43 GMT

تاکيد اردوغان بر حل مناقشه «قره باغ»

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۹۰۸۲

تاکيد اردوغان بر حل مناقشه «قره باغ»

خبرگزاري آريا - رييس جمهوري ترکيه، حل فوري مساله قره باغ را در چارچوب مقررات سازمان ملل متحد و تماميت ارضي جمهوري آذربايجان، خواستار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «رجب طيب اردوغان» ديروز چهارشنبه در نشست مطبوعاتي مشترک با «الهام علي اف» رييس جمهوري آذربايجان در آنکارا، مساله قره باغ را مساله اي مهم براي منطقه خواند و گفت، اشغال قره باغ بايد بر اساس اصل مصونيت مرزها و تماميت ارضي جمهوري آذربايجان حل شود و حل اين مساله خواست دولت آنکارا نيز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مناقشه ارمنستان و جمهوري آذربايجان بر سرمنطقه قره باغ درسال 1988 آغاز و در سال 1992 به درگيري نظامي تبديل شد.
در نتيجه درگيري بين نيروهاي ارمني و آذري، منطقه قره باغ جمهوري آذربايجان و هفت شهرستان همجوار آن به کنترل نيروهاي ارمنستان درآمد .
از مي 1994 بين طرفين مناقشه آتش بس برقرار شده اما هنوز مسله قره باغ حل نشده است .
رجب طيب اردوغان جمهوري آذربايجان و ترکيه را يک ملت در قالب دو دولت دانست و افزود ، اين دو کشور در آينده پروژه هاي جديدي را در زمينه اقتصادي به صورت مشترک اجرا خواهند کرد .
رييس جمهوري آذربايجان که به منظور انجام يک سفر رسمي دو روزه از ديروز چهارشنبه وارد آنکارا پايتخت کشور ترکيه شده است، در هفتمين نشست شوراي عالي همکاري استراتژيک ترکيه و آذربايجان همراه با اردوغان همتاي ترکيه اي خود شرکت کرد.
علي اف در خصوص گسترش بيشتر روابط دو جانبه و تحولات اخير منطقه اي و بين المللي به مذاکره پرداخت.
روساي جمهوري ترکيه و جمهوري آذربايجان ديشب (چهارشنبه شب) نيز بدون حضور خبرنگاران ديدار کردند. 114/112

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد

راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این‌که کنسرسیوم توسعه ریلی مجوز قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه را نداشت از آمادگی برای حمل بارهای ترانزیتی این مسیر خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه به شرح زیر است؛

علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگن‌ها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه