Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@09:04:15 GMT

افزایش نیرو در افغانستان محور نشست سازمان ناتو در بروکسل

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۹۲۱۵

افزایش نیرو در افغانستان محور نشست سازمان ناتو در بروکسل

سخنگوی سازمان ناتو در آستانه نشست این سازمان در بروکسل از احتمال افزایش نظامیان خارجی در افغانستان خبر داد. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، قرار است امروز نشست دو روزه اعضای سازمان ناتو با محوریت موضوع افغانستان در بروکسل برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان ناتو درباره افزایش نیرو در افغانستان، صلح و سایر مسائل مهم این کشور بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

«پیرز کزالی» معاون سخنگوی سازمان ناتو به «رادیوآزادی» گفت: سازمان ناتو به لزوم تسریع روند آموزشی نیروهای امنیتی افغان به منظور مبارزه موثر با تروریسم متعهد است.

وی در ادامه تصریح کرد که در نشست وزرای خارجه اعضای سازمان ناتو در بروکسل بر گفت‌وگوهای صلح، مسائل منطقه‌ای و اصلاحات در نهادهای دولتی افغانستان تمرکز می‌شود.

معاون سخنگوی سازمان ناتو خاطرنشان کرد، این سازمان تعهد خود را در قبال افغانستان با افزایش چشمگیر نظامیان ناتو و حمایت از روند آموزشی نیروهای افغان تجدید خواهد کرد.

این در حالی است که وزرای دفاع و خارجه اعضای سازمان شانگهای در چین نیز روز گذشته به لزوم نقش آفرینی بیشتر این سازمان در افغانستان تاکید کردند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که راهبرد کشورهای غربی به رهبری آمریکا در افغانستان با شکست مواجه شده است و تنها چین، روسیه و سایر کشورهای منطقه می‌توانند به حل بحران در افغانستان کمک کنند.

از سوی دیگر، اعلام آمادگی سازمان شانگهای برای میانجیگری در روند صلح افغانستان نشان می‌دهد که روسیه، چین و سایر کشورها تلاش دارند تا ابتکار عمل را از کشورهای غربی بگیرند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  

گاردین جزییات نامه پیرز داگارت، یک وکیل تحقیقات عمومی درباره قتل عمدی دست‌کم ۸۰ شهروند افغانستان توسط نیروهای بریتانیایی را نشر کرده که نشان از بروز مشکل در روند این تحقیقات است.

طبق این نامه، حتی اگر وزارت دفاع بریتانیا، کارمندان حقوقی اضافی استخدام کند و نرم‌افزار تخصصی خریداری کند ارایه اسناد تا اکتبر یا نوامبر سال جاری ممکن نیست.

با این وصف، جلسات استماعیه در مورد این قتل‌ها ممکن است تا مارچ ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد.

پیرز داگارت، وکیل وزارت عدلیه بریتانیا گفته است: «وضعیت کنونی کاملاً غیرقابل قبول و تأسف‌بارترین شکست وزارت دفاع در انجام مسوولیت‌هایش است.»

با این حال، امروز قرار است جلسه‌ای در مورد این‌که چرا اسناد مورد نیاز در زمان تعیین شده، ارایه نشده، در وزارت دفاع بریتانیا برگزار شود.

سال گذشته اطلاعاتی افشا شد که نیروهای ویژه بریتانیا بین ساله‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ دست‌کم ۸۰ شهروند غیرمسلح افغانستان را در هلمند کشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض