Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری زابل در اقدامی عجیب اقدام به تخریب قبور شهدای گمنام در پارک ملت این شهر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، روز گذشته خبری مبنی بر تخریب قبور شهدای گمنام پارک ملت زابل در فضای مجازی و برخی از پایگاه های خبر منتشرشده بود که این موضوع باعث واکنش های مختلفی از سوی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و خصوصا مردم ساکنان منطقه سیستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس شنیده های مردمی گویا شهرداری زابل چندین هفته است که اطراف پارک ملت این شهرستان را به بهانه به سازی، فضاسازی، زیباسازی حصار کشیده است تا بتواند به راحتی اقدام به فعالیت های مد نظر خود کند اما براساس شواهد، اسناد و مدارک، اتفاقات دیگری نیز در این پارک افتاده است که از جمله آنها قطع درختان و تخریب قبور شهدای گمنام است.
سرگلزایی رئیس شورای شهر زابل در این خصوص گفت: بنده خودم جز خانواده شهدا هستم طبق هماهنگی با امام جمعه شهرستان زابل این اقدام تخریب نیست و به کار بردن کلمه تخریب خوب و درست نیست .
وی بیان کرد: در این کار، شان شهدا پایین نیامده است، فقط  قصد گسترش و بازسازی و بهسازی نورپردازی را داریم تا مردم بتوانند مراسمات بیشتر و بهتری را همجوار با قبور شهدا داشته باشند.
 
فرماندارزابل: تخریب قبورشهدا بدون هماهنگی و مشورت انجام شده است
اما موضوع به اینجا ختم نمی شود، فرماندار زابل در واکنش به این موضوع گفت: تخریب قبورشهدا بدون هر گونه هماهنگی و مشورت با هیئت امنا انجام شده است.
هوشنگ ناظری افزود: با اینکه مصوبه ای برای بازسازی و زیباسازی این قبور از سوی هیئت امنا اتخاذ نشده، اما شهرداری اقدام به تخریب این قبور جهت بازسازی و زیباسازی کرده است.
ناظری اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع به شورای شهر و شهرداری زابل اعلام شده که بدون فوت وقت نسبت به ساخت این قبور اقدام کند.
فرماندار زابل خاطر نشان کرد: شهدا از جایگاه رفیعی در بین تمامی آحاد جامعه برخوردار هستند چرا که امنیت امروز کشور را مدیون از خودگذشتگی آنان هستیم.
 
فرمانده سپاه زابل: شهرداری پاسخگوی این موضوع  باشد
فرمانده سپاه زابل و عضو هیئت امنای گلزار شهدا گمنام زابل نیز در واکنش به این اقدام شهرداری گفت: هیچ گونه جلسه ای جهت هماهنگی و تصمیم گیری در خصوص تغییر در وضعیت مقبره شهدا گمنام برگزار نشده و هرگونه تغییرات در گلزار شهدا مشروط به مطرح شدن در جلسه اعضای هیئت امنا و تصویب در آن جلسه می باشد که پس از آن موارد به اداره حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس برای انجاممواحل قانونی است.
وی بیان کرد: هیچ کسی بدون هماهنگی با اعضای هیات امنا حق تعیین تکلیف و حتی به سازی مکان را ندارد و شهرداری باید پاسخگوی این موضوع  باشد.
فرمانده سپاه زابل خاطرنشان کرد: قطعا پیگیر این اتفاق رخ داده خواهیم بود.
در پی این واکنش ها و براساس دستور دادستان زابل، هئیتی متشکل از فرمانده نیروی انتظامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به سرپرستی جانشین دادستان زابل نسبت به بازدید از این مکان طی روز گذشته اقدام کردند.
ایرج جهانتیغ در این بازدید پس از بررسی های لازم و اخذ توضیحات مسئول عمرانی شهرداری زابل دستور داد ظرف ۴۸ ساعت آینده شهرداری نسبت به بازسازی و بهسازی این مکان اقدام کند.
در این بازدید مقرر شد تا رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان زابل گزارشی از موضوع پیش آمده جهت پیگیری های قضایی به دادسرا ارائه کند تا اقدامات قانونی لازم در خصوص مسببین اتخاذ گردد.
شایان ذکر است مردم و خانواده شهدا در واکنش های مختلف در انتظار برخورد قاطع با خاطیان این موضوع هستند.
انتهای پیام//

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر‌های شهدای غزه در خیابان‌ها به خاک سپرده می‌شود

به گزارش خبرگزاری تقریب: فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000629/nf00629771-1.mp4

دیگر خبرها

  • برنامه‌ کامل احیای شب‌ قدر در یادمان شهدای گمنام تهران+ آدرس
  • ضرب‌الاجل یک ماهه دادستان زنجان برای تکمیل مجموعه خدماتی عوارضی زنجان - قزوین
  • شب های قدر با شهدا
  • فردا استقبال از پیکر پاک دو شهید گمنام در قزوین
  • پیکر‌های شهدای غزه در خیابان‌ها به خاک سپرده می‌شود
  • پایان جنگ سه ساعته: ارومیه همچنان زنده است
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • تملکات پروژه قبرستان نو قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان
  • بازدید ۵۰ هزار زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام