Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در جلسه کارگروه توسعه صادرات خراسان رضوی با هدف بررسی روند صادرات پارسال  استان و ترسیم برنامه امسال گفت: در سال 96 بیش از 46  میلیارد دلار کالا از کشور صادر شد که سهم خراسان رضوی یک میلیارد و 976میلیون دلار بود.

علیرضا رشیدیان در این جلسه با قدردانی از تلاش صادرکنندگان استان در صادرات کالاهای غیرنفتی استان  با بیان این که صادرات استان سیر صعودی دارد افزود: با شناسایی بازارهای جدید در کشورهای منطقه روند صادرات استان در سال 97  حرکت صعودی خود را حفظ نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی هم در این جلسه گفت:  2 میلیون و 111هزار تن کالا پارسال از  گمرکات استان صادر شد  که در مقایسه با سال قبل آن از نظر وزنی 2 درصد و از نظر ارزش ارزی 15  درصد افزایش داشته است.

راضیه علی رضایی افزود: محصولات کشاورزی انواع کفپوش و محصولات صنایع غذایی از محصولات عمده صادراتی استان  بوده است.

او گفت: نیمی از صادرات استان به مقصد افغانستان، 23 درصد به مقصد  آسیای میانه  و 8 درصد به مقصد کشورهای عربی بود و بقیه به دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی  صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی زعفران، پسته، رب گوجه فرنگی، سیب و سیب زمینی هم از مهمترین محصولات کشاورزی صادراتی پارسال استان بوده است .

در این جلسه همچنین پیش‌بینی شد تا پایان امسال 2 میلیارد و 141میلیون دلار کالا از خراسان رضوی صادر شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 

جواد محمدی گفت: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

این مسئول گفت: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

مدیرکل گمرک استان همدان: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

او گفت: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

محمدی در خصوص درآمد‌های گمرکی نیز گفت: درآمد وصولی گمرک استان همدان با افزایش ۷۹ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی