Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:33:54 GMT

سرپل ذهاب میزبان 35 هزار تن از راهیان نور است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۹۸۲۱

سرپل ذهاب میزبان 35 هزار تن از راهیان نور است

قصرشیرین - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب گفت: همزمان با هفتم اردیبهشت سالروز بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز، این شهرستان میزبان 35 هزار تن از اعضای کاروان های راهیان نور و بسیجیان سراسر کشور برای صعود به ارتفاعات این منطقه است.

سرهنگ پاسدار نجفعلی کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای عملیات بازی دراز افزود: آیین ویژه صعود به ارتفاعات بازی‌ دراز، با رمز یا زهرا (س)، ساعت هفت صبح فردا (جمعه هفتم اردیبهشت) با صعود مردم در دامنه ارتفاعات بازی دراز آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سخنران این آیین سردار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح با مداحی حاج صادق آهنگران است، اظهار داشت: هر سال جمع زیادی از مردم ، خانواده‌های شهدا ، ایثارگران و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور با حضور خودجوش در این صعود معنوی و مشهد شهیدان عشق و عرفان، روح تازه‌ای در کالبد راهیان نور غرب کشور در سال جدید خواهند دمید.
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب، از افتتاح اردوهای راهیان نور غرب کشور همزمان با صعود به ارتفاعات بازی دراز در استان کرمانشاه خبر داد و اضافه کرد که به منظور بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز و فداکاری های هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت دفاع مقدس در غرب کشور ، مقدمات لازم برای پذیرایی و اسکان مهمانان و زائران راهیان نور در سرپل ذهاب فراهم شده است.
سرهنگ کرمی ، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر صعود به بازی دراز، استقرار گروه های پزشکی ، امدادی و امنیتی ، فضاسازی محیطی یادمان‌های بازی دراز ، شهید شیرودی و پادگان ابوذر ، پرواز بالگردها در سالروز شهادت شهید شیرودی و گلباران این یادمان‌ها و توزیع دفترک های زیارت را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت سالروز عملیات بازی دراز در سرپل ذهاب عنوان کرد.
وی با گرامیداشت سالروز شهادت خلبان شهید علی اکبر قربان شیرودی ، گفت: این شهید والامقام در عملیات بازی دراز تلفات سنگینی به نیروها و تجهیزات دشمن در غرب کشور وارد کرد و زمینه پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات را فراهم کرد.
وی افزود: عملیات غرورآفرین بازی دراز یکی از مهمترین عملیات ها در طول هشت سال دفاع مقدس به شمار می رود و از این رو هر سال تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه باشکوهتر آیین بزرگداشت این عملیات به کار می گیریم.
طبق برنامه از پیش تعیین شده مردم پس از صعود به ارتفاعات بازی دراز، در آیین ویژه‌ای در جوار یادمان شهدای گمنام عملیات بازی ‌دراز شرکت خواهند کرد و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی خواهند داشت.
یادواره شهدای بازی‌ دراز نیز ساعت 20:30 دقیقه پنجشنبه شب با سخنرانی سردار ربانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق (ره) شهر سرپل ذهاب با حضور مردم مقاوم این شهر قهرمان پرور، استان کرمانشاه و کاروان های راهیان نور سراسر کشور برگزار می‌شود.
شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با 90 هزار تن جمعیت ، در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد آماج حملات ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت 870 شهید ، یک هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز را تقدیم این نظام و انقلاب کرده است.
7079/7399/3012/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بازي دراز راهيان نور سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت

امروز و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، پیکرهای مطهر شهدای گمنام تازه تفحص شده در نقاط مختلف کشور تشییع و خاکسپاری شدند، شهیدانی که در این روزها به میان ما بازگشتند تا عهدی دیرینه را یادآوری کنند و امروز ایران زمین به این مناسبت، شهیدستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، پیکرهای مطهر شهدای گمنام تازه تفحص شده در نقاط مختلف کشور تشییع و خاکسپاری شدند؛ این شهدای گمنام مربوط به عملیات‌های عاشورا ۲، خیبر، تک دشمن در سال ۶۷، کربلای ۵، بدر و بیت‌المقدس ۷ بودند که در این روزها به میان ما بازگشتند تا عهدی دیرینه را یادآوری کنند و امروز ایران زمین به این مناسبت، شهیدستان شد.

اصفهان میزبان فرزندان خود شد

امروز در اصفهان هیئتی به وسعت خیابان‌های شهرمان برای شهیدان به راه افتاد و مردم دیار شهیدپرور اصفهان باز هم مثل همیشه، پرشور به استقبال سه تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید گمنام آمدند؛ در این مراسم پیکر پاک ۳ شهید دفاع مقدس، شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی که به تازگی تفحص شده‌اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام تشییع شد.

خاکسپاری شهدای گمنام در مسجد مقدس جمکران

پس از سال‌ها انتظار، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور هزاران نفر از مردم قم، در صحن جامع مهدوی استان مقدس مسجد جمکران آرام گرفتند.

تهران فرزندان ایران را در آغوش گرفت

در تهران نیز پدافند هوافضا، میزبان شهید گمنام ۱۷ ساله که در عملیات عاشورا و منطقه میمک به شهادت رسیده، بود؛ شهید گمنام ۲۰ ساله که در عملیات خیبر و منطقه جزیره مجنون به شهادت رسیده است، در ناحیه فن‌آوری رازی وزارت نفت تهران آرام گرفتند و در ستاد مرکزی سازمان زندان‌ها یک شهید گمنام ۱۹ ساله مربوط به عملیات بیت‌المقدس ۷، منطقه شلمچه به خاک سپرده شد و سازمان اتکا تهران میزبان شهید گمنام ۴۰ ساله بود.

شهید گمنام ۱۷ ساله مربوط عملیات کربلای ۵ که پیکر مطهرش در منطقه شلمچه کشف شده، در شهرک شهید خرازی تهران آرام گرفت و ستاد فرماندهی فراجا در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) میزبان شهید گمنام ۲۵ ساله مربوط به عملیات عاشورا ۲ که در منطقه چنگوله به شهادت رسیده، بود و نمایشگاه دفاع مقدس نزاجا میزبان شهید گمنام ۲۸ ساله که در عملیات عاشورا ۲ و منطقه چنگوله به شهادت رسیده، است.

خوزستان دیار مردان همیشه در میدان

خوزستان نیز به رسم این سال‌ها مجاهدت خود را نشان داده و می‌دهد و بر این اساس پیکر مطهر شهیدان غلامعلی عشیری لیوسی و منصور پورعزیز پور محمدی با حضور اقشار مختلف مردم در شهرهای دزفول و اهواز تشییع شد.

شهیدان عشیری لیوسی و شهید پور عزیز پور محمدی به ترتیب در تاریخ‌های اول فروردین سال ۱۳۶۱ و دوم فروردین سال ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که پس از ۴۰ سال پیکر مطهرشان شناسایی شد.

یزد میزبان شهید گمنام

در یزد نیز آئین تشییع و تدفین شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس از ساعت ۹:۳۰ صبح به سمت پارک بزرگ اشکذر برگزار شد.

کد خبر 750438

دیگر خبرها

  • محدودیت ترافیکی روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در هفته جاری برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت