Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-01@23:45:17 GMT

کالاهای ترک با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۰۰۸۷

کالاهای ترک با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حدود دو هفته از تصمیم دولت برای تعیین دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌گذرد و در این مدت بانک مرکزی اعلام کرده که معادل دو میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای واردات تخصیص داده شده است. برخی از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی اظهار کرده‌اند که دلار ۴۲۰۰ تومانی برای مبادلات تجاری به آن‌ها اختصاص داده نشده است اما در این باره رضا کامی می‌گوید در مورد ترکیه مشکلی برای استفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و ثبت سفارش‌ها و گشایش اعتبار در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اظهار کرد: هیچ تفاوتی بین ترکیه و کشورهای دیگر در زمینه تخصیص نرخ ارز برای واردات وجود ندارد.

کامی ادامه داد:‌ البته مدتی است که مبادلات دلاری بین ایران و ترکیه مطرح نیست، یا به صورت یورو و یا به صورت لیر ترکیه گشایش اعتبار انجام می‌گیرد و با دلار گشایش اعتبار نمی‌شود. اخیرا هم با لیر ترکیه و پول ملی ما یعنی ریال معاملات تداوم پیدا می‌کند و هیچ نوع ممنوعیتی در رابطه با مبادلات بازرگانی ایران و ترکیه وجود ندارد.

 رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه افزود: مدتی قبل دولت اعلام کرد که چهار کشور که ترکیه هم یکی از آن‌ها بود معاملات تجاری باید از طریق بانک‌ها صورت بگیرد و بدون انتقال ارز امکان پذیر نیست اما از طریق بانک و با روش‌های مختلف بانکی امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: دلار ۴۲۰۰ تومانی برای معاملات با ترکیه قابل استفاده است و معادل آن به صورت لیر و ریال انجام می‌شود. در مجموع سیاست جدید ارزی در تبادلات با ترکیه مثبت ارزیابی می‌شود اما مدتی اختلالاتی در سیستم ثبت سفارش به وجود آمده بود که ظاهرا این مشکلات رفع شده است. کسانی هم که از قبل ثبت سفارش داشته از طریق بانک توانسته‌اند گشایش اعتبار کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران

به گزارش صدای ایران از ایرنا، آمار‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

دیگر خبرها

  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم