Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:21:01 GMT

دو تن موادغذایی فاسد در عجب شیر معدوم شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۰۴۴۶

دو تن موادغذایی فاسد در عجب شیر معدوم شد

مراغه - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان عجب شیر از معدوم سازی دو تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد.

محسن قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، کنسرو، تنقلات، لبنیات و انواع ترشیجات در هزار و 70 مورد بازرسی کشف و ضبط شده است.
وی گفت: مواد غذایی معدوم شده تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف بودند و سلامت مصرف کننده را تهدید می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: نگهداری و فروش مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته ممنوع بوده و شبکه بهداشت برخورد با افراد خاطی در این زمینه را در دستورکار دارد لذا فروشندگان موادغذایی لازم است اصول نگهداری صحیح موادغذایی را رعایت و تاریخ تولید و انقضا آنها را کنترل کنند.
قادری با بیان اینکه با واحدهای عرضه و تولید مواد غذایی فاسد و غیراستاندارد و تاریخ مصرف گذشته به شدت برخورد می شود گفت: شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه‌ های بهداشتی موارد را با شماره تلفن 190 وزارت بهداشت در میان بگذارند تا بازرسان بهداشت در سریع ترین زمان نسبت به بازرسی اقدام کنند.
شهرستان عجب شیر با 738 کیلومترمربع و حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
3077/7485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت معدوم سازي موادغذايي فاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز از کشف و معدوم‌سازی ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رفیعی‌پور صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روند ذبح دام در مراکز زیر مجموعه استان، اظهار کرد: طی فعالیت‌های صورت گرفته و نظارت بر اماکن زیر مجموعه ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سطح استان البرز جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه شیوه نگهداری از دام و سردخانه‌ها بسیار مهم است و می‌تواند عامل ایجاد یا برطرف کردن ویروس‌ها باشد، افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار و ۴۵۴ پروانه برای صنایع وابسته به دام و طیور در استان صادر شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز ادامه داد: در ادامه روند بررسی نهادهای دامپزشکی مشخص شد که در ریزمغذی‌ها، سرم، دارو و خوراک حیوان با کمترین چالشی مواجه هستیم.

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه مجموعه مراکزهای تک در استان به ۴۸ واحد رسیده است، اضافه کرد: هر یک از این واحدها در چندین بخش تولید دارند که موجب صدور ۴۰۴ فقره پروانه فعالیت شده است.

وی با بیان اینکه استان البرز در سطح ملی جزو نخستین استان‌ها است، تصریح کرد: البرز ۲۹ قلم فرآورده‌های دامی صادر می‌کند، ۳۰۸ هزار قطعه آبزیان زینتی، پنجه مرغ با قیمت بسیار مناسب صادر می‌کنیم و ۳۴۳ هزار کیلوگرم صادر شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه پودر گوشت ۳۰۰ هزار کیلوگرم تولید و صادر می‌شود، گفت: بخشی از این‌ها محصولاتی است که ضبط شده است، اما طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که بیماری‌زا نیست و خوراک دام و طیور می‌شود.

رفیعی‌پور با بیان اینکه ۷۲۶ کیلوگرم خاویار، ۹۰۵ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی تازه، ۱۸۰ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی منجمد، ۵۶۰ هزار کیلوگرم میگو و ۲۶۷ هزار کیلوگرم خوراک دام و طیور در استان البرز تولید می‌شود، ادامه داد: ۲۷۹ کیلوگرم گوشت تازه از طریق فرودگاه پیام وارد استان البرز شده است.

کد خبر 747404

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان