Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه در افغانستان گزارش داد که درمان نیروهای امنیتی افغان در بیمارستان‌های تاجیکستان در نزدیکی مرز مشترک این کشور با افغانستان ممنوع شده است. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از وبسایت «آریانا»، مقامات تاجیکستانی درمان نیروهای امنیتی افغان در بیمارستان‌های مرزی این کشور را ممنوع اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، مقامات تاجیکستانی درباره دلیل ممنوعیت درمان نظامیان افغان در امتداد مرز مشترک با این کشور اظهارنظری نکرده‌اند اما اعلام کردند که ممانعتی برای درمان غیرنظامیان افغان ساکن در این منطقه در بیمارستان‌های تاجیکستان وجود ندارد.

گفتنی است که در سال 2012 میلادی کابل و دوشنبه توافق کردند تا نیروهای مرزی افغان و غیرنظامیان ساکن در این مناطق بتوانند از خدمات درمانی در بیمارستان‌های مرزی تاجیکستان استفاده کنند.

براساس این توافق پیش از این نیروهای امنیتی افغان که در مناطق مرزی زخمی می‌شدند و امکان انتقال آن‌ها به بیمارستان‌های واقع در خاک این کشور ممکن نبود برای درمان به بیمارستان‌های شهرهای مرزی تاجیکستان منتقل می‌شدند.

گفته می‌شود که این تصمیم مقامات تاجیکستانی به احتمال بسیار با کشته شدن یک سرهنگ ارتش این کشور مرتبط است که چندی پیش توسط قاچاقچیان در مرز مشترک با افغانستان صورت گرفته بود.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,91,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک

جواد پوردکان سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: یک دستگاه آمبولانس پیشرفته تویوتا لندکروز مدل ۲۰۲۴ اهدایی یک خیر نیکوکار، به بیمارستان خاتم الانبیاء این شهرستان تحویل داده شد.

وی افزود: ارزش این آمبولانس ۱۲۰ میلیارد ریال است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: اکنون ۱۲ دستگاه آمبولانس در مناطق مختلف شهرستان جاسک مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فرود بالگرد حامل نظامیان مجروح اسرائیلی در بیمارستان ایخیلوف+ عکس
  • حمله پهپادی یمن به ناو جنگی ایتالیا در خلیج عدن/ زخمی شدن ده ها سرباز ناتو در سوئد/ قتل یک بازرگان مشهور اسرائیلی در اسکندریه مصر/ آماده شدن مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقامات دیوان بین‌المللی کیفری
  • پیوستن قزاقستان به جمع شرکای کریدور ترانس افغان
  • ببینید | ویدئوی جدید القسام دربارۀ اسرای صهیونیست
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • حزب الله: با پهپادهای انتحاری المطله را هدف قرار دادیم
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»