Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال علاوه بر بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای نخستین‌ بار ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای  "سازمان اجتماعی" در نظر گرفته شده است. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عبدالرضا عزیری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان فارس با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکلات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی باید ردیف بودجه مشخص شود، اظهار داشت: سازمان اجتماعی به عنوان متولی مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در کشور راه‌اندازی شده و امسال برای نخستین‌بار 300 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و این غیر از اعتبار 350 میلیارد تومانی ستاد مبارزه با مواد مخدر است و در مجموع 650 میلیارد تومان برای آسیب‌های اجتماعی بودجه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد: قانون «مدیریت خدمات کشوری» زمانی برای اجرای عدالت در جامعه تصویب شد و دذ ابتدا عدالت خوبی ایجاد کرد زیرا حقوق بازنشستگان را افزایش داد اما در حال حاضر خود عامل بی‌عدالتی در جامعه است و در حال حاضر با تشکیل کمیسیون مشترک  باید صدای همه را بشنویم و عدالت نسبی به ویژه در پرداخت‌ها ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اهمیت پرداختن به اشتغال و رفاه روستاییان برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها «طرح جامع توسعه و عمران روستایی» در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه شرکت اتریشی برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی شیراز اعلام آمادگی 100 درصد کرده  و مبلغ پیشنهادی خود را تعدیل کرده است، افزود: بانکی در اتریش نیز بحث ال سی این موضوع را بر عهده گرفته است.  

عزیری با بیان اینکه هدف از سفر کمیسیون اجتماعی به استان فارس قرار گرفتن در جریان مسائل اجتماعی این استان بوده است، اظهار داشت: وقتی در سال 96 آمار پرونده‌های طلاق در استان فارس 42 درصد افزایش یافته است باید در تمام جلساتی که بعد از این در حوزه اجتماعی در تهران برگزار می‌شود  این موضوع به صورت جدی بررسی شود.

وی افزود: باید آمارها به صورت واقعی بیان شود زیرا دادن آمار اشتباه ما را در تصمیم‌گیری‌ها دچار اشتباه می‌کند بنابراین باید در کنار ارائه آمار طلاق رسمی به آمار طلاق عاطفی که گریبان‌گیر جامعه شده نیز پرداخته شود.

توزیع ناعادلانه حقوق آسیب اجتماعی را در پی دارد

رضا شیران خراسانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، نیز در این جلسه با بیان اینکه در بودجه سال 97،  293 هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای در نظر گرفته شده و 210 هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم، اظهار داشت: 500 هزار نفر به اندازه‌ای حقوق می‌گیرند که 3 میلیون نفر می‌گیرند و این توزیع ناعادلانه حقوق زمینه آسیب اجتماعی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به توزیع نامتوازن جمعیت در کلانشهر‌ها و فاصله 17 برابری دهک‌های بالا و پایین جامعه خود زمینه ایجاد آسیب‌های اجتماعی بوده است، افزود: بافت‌های فرسوده در واقع حاصل اقدامات ما مسئولان است زیرا ما برای دهک‌های پایین جامعه در حوزه مسکن فکری نکردیم و این در حالی است که درآمد 48 درصد جمعیت ما پایین است.

شیران با بیان اینکه اگر مسکن ارزان برای این افراد تامین کرده بودیم امروز با معضل حاشیه‌نشینی روبه‌رو نبودیم، افزود: بیشتر حاشیه‌نشین‌های مشهد، مشهدی هستند و اینطور نیست که مهاجران سهم عمده‌ای در حاشیه‌نشینی مشهد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در دهه 60 اتباع افغانی وارد کشور شدند و با زنان ایرانی ازدواج کردند و حاصل آن یک میلیون فرزند است که برای هویت آنها کاری نکردیم.

حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این جلسه بهره بالای بانکی برای تولیدکنندگان، مالیات‌های غیرمعقول و بی‌رویه، قانون پیچیده کار و تامین اجتماعی، واردات بی‌رویه کالا، ضعف رقابت در بازارهای جهانی، بی توجهی مسئولان کشور به مسائل اجتماعی و ورود دولت به ریز و بند زندگی مردم را از جمله مشکلاتی دانست که در ایجاد بیکاری و آسیب‌های اجتماعی تاثیر دارد.

عدم وجود نقشه راه در حوزه اجتماعی

علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه هنوز در حوزه اجتماعی نقشه راه نداریم و هنوز تعریفی جامع از اشتغال و بیکاری در کسور ما وجود ندارد، عنوان کرد: یکی از معضلاتی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم بی‌اعتمادی ایجاد شده در جامعه است که باید برای آن چاره‌ای بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بین کف و سطوح بالای جامعه فاصله زیادی وجود دارد و همین باعث دامن زدن به بی‌عدالتی در طبقات اجتماعی شده است، افزود: جمعیت افغان‌ها در حاشیه‌ شهرها در حال افزایش است و همین موضوع نیز پیامدهای اجتماعی زیادی به دنبال دارد.   

انتهای پیام/ ح 

R41382/P1357/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) قرار داشت .   به گزارش تسنیم، حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) قرار داشت که نمایندگان در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات لایحه مذکور با اکثریت آرا موافقت کردند.    وی افزود: با نظر رئیس مجلس این لایحه دو شوری شد یعنی اینکه برای بررسی جزئیات مجدداً به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.   سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره جزئیات این لایحه ، گفت: این لایحه مربوط به افزایش تعطیلات پایان هفته به ۲ روز و همچنین کاهش ساعت کاری کارکنان از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته و همچنین مسئله مربوط به دو روز تعطیلی یعنی پنج‌شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه است.   گودرزی بیان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی با توجه به اهمیت موضوع پس از پایان تعطیلات نوروز در اولین جلسه مجدداً جزییات لایحه مذکور را بررسی کرده و گزارش نهایی جهت بررسی در جلسه علنی به هیئت رئیسه ارائه می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است
  • سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟
  • اختصاص ۲۲۳ میلیارد ریال برای ساخت سه طرح هتلینگ بیمارستان رازی تربت حیدریه