Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@08:34:06 GMT

پروژه فاضلاب شهری تنکابن نیمه کاره مانده است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۱۲۰۲

پروژه فاضلاب شهری تنکابن نیمه کاره مانده است

تنکابن - فرماندار ویژه تنکابن گفت: تکمیل پروژه نیمه کاره فاضلاب شهری نیازمند تامین اعتبار از بانک توسعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسینی جو پیش ازظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: پروژه فاضلاب شهری قرار بود با تامین اعتبار از بانک توسعه اسلامی در تنکابن انجام شود که نیمه کاره بوده و نیازمند تامین اعتبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان تنکابن در بخش های گوناگون کشاورزی، گردشگری، بومگردی و صنعت و ... گفت: خوشبختانه تنکابن با هزینه کرد ۳۶ میلیارد تومان در ساخت مدارس توانست در این بخش به خوبی عمل کند.

حسینی جو افزود: برنامه ریزی برای گازدار شدن روستاهای بالادست در تنکابن انجام شده و اعتبار قابل توجهی هم به این بخش تعلق گرفته و در بخش برق نیز تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان در تامین و توزیع برق شهرستان تنکابن سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در تنکابن قطعی برق نداشتیم، اضافه کرد: خوشبختانه با مشارکت شوراها و دهیاران، تنکابن در آسفالت و بهسازی راههای روستایی شتاب قابل توجهی گرفت.

 حسینی جو با بیان اینکه افتتاح ۶۰ درصد از پروژه ها ماحصل تلاش شوراها و دهیاران بود، خاطرنشان کرد: خواسته اساسی شهرستان تامین اعتبار برای ادامه ساخت رینگ شهری نشتارود  است.

فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به کمبود آب شرب و عدم استفاده از آبهای سطحی گفت: به همین منظور ساخت سد ازارود، سد دوهزار و سه هزار در مرحله مطالعات قرار دارد.

حسینی جو  با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار  از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ برای شهرستان تنکابن برنامه ریزی شد،خاطرنشان کرد: ۵۳ درصد از این مبلغ به شهرستان اختصاص داده شد.

وی خواستار تخصیص اعتبار به پروژه های بیمارستان ۲۰۵ تختخوابه؛ خانه کشتی ، جاده تنکابن به الموت و رینگ شهری شد و افزود: ۶۲ هزار میلیون ریال تسهیلات در حوزه صنعت ، ۵۸ میلیون و ۲۷۰ هزار ریال در بخش کشاورزی ، ۱۳۰ هزار و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات خود اشتغالی و ۱۰ هزار و ۵۹۸ میلیون ریال اعتبارات مناطق کم برخوردار در سال گذشته به تنکابن اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه مبلغ ۷۴ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات از سوی کمیته امداد به متقاضیان پرداخت شده و به طور ۱۰۰ در صد جذب شد اظهار داشت: هفت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات  خود اشتغالی برای ۷۵ نفر از محل بسیج سازندگی پرداخت شده و هزار نفر بیمه شده جدید در تامین اجتماعی داریم.

حسینی جو با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت گردشگری و خدمات اولویت نخست اشتغال در تنکابن است بیان کرد: برای سامانه کارا در تنکابن تا کنون ۳۲ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده و ۲۷ طرح در بخشهای مختلف  اماده شده و به استان ارائه شد.

وی با اشاره به حجم بالای تولید مرکبات در تنکابن ، نداشتن بازار فروش محصولات را از جمله چالش های تنکابن دانست و خواستار فراهم کردن زمینه صادرات آن شد.

 این مسئول با اشاره به قرارداد یک شرکت در بحث بیمه مرکبات در تنکابن گفت: اما هیچ حمایتی از کشاورزان دیده نمی شود.

وی همچنین خواستار توجه به ساخت و استقرار کارخانه سنگ شکن در تنکابن و تخصیص اعتبار به پروژه های نیمه کاره شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

تین نیوز

 رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه وتجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان قم از اختصاص بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای پروژه های عمرانی این اداره کل طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای تخصیص داده شده به پروژه های بهسازی محور قم-نیزار، احداث قم-کهک، بهسازی جاده قم-آوه بالغ بر ۱۴۰۴ میلیارد ریال بوده است.

باقری افزود: در سال گذشته ۱۳ کیلومتر از ۲۶ کیلومتر طرح احداث محور قم ـ کهک به همراه تقاطع غیر همسطح ورجان با اعتباری بالغ بر ۳۸۰۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسیده است

وی تصریح کرد: در این پروژه بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران پرداخت نشده است و برای احداث ۱۳ کیلومتر باقی مانده و چند دستگاه پل و تقاطع حدود ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

باقری توضیح داد: عملیات بهسازی ۸ کیلومتر از محور قم ـ نیزار با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد در حال اجراست و قرارداد بهسازی ۹ کیلومتر از محور قم ـ آوه با اعتبار مورد نیاز حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال منعقد شده و در انجام است.

وی افزود: برای اجرا و تکمیل ۳ باب مدرسه و یک باب کلانتری و ساماندهی منازل اطراف امامزاده موسی مبرقع (ع) واقع در بافت فرسوده و سکونت گاه غیر رسمی و همچنین تهیه طرح جامع شهر قم از محل ردیف های متمرکز وزارت راه و شهرسازی بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده و دو باب مدرسه شیخ آباد و ثامن الحجج با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در مرحله تکمیل و اتمام پروژه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت پل تاریخی خاتون کرج تامین شد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد