Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@19:53:11 GMT

رهبر کره شمالی و جنوبی برای یادبود درخت کاج می کارند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۱۲۰۵

مقامات سئول امروز (پنجشنبه) اعلام کردند: رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری کره جنوبی در جریان دیدار درخت یادبودی خواهند کاشت و از یک "گارد افتخاری" دیدن خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مذاکرات در بخش جنوبی روستای مرزی پانمونجوم قرار است بر برنامه اتمی کره شمالی متمرکز باشد، اما این مذاکرات به شدت سمبلیک هستند چرا که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نخستین رهبر کشورش است که از زمان پایان جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۵۳ میلادی به بخش جنوبی این مرز قدم می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایم جونگ-سئوک، رئیس دفتر مون‌ جائه ‌این، رئیس جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفت: پس از آنکه کیم جونگ اون صبح جمعه از خط مرزی نظامی دو کره عبور کند، مون‌ جائه ‌این میزبان او خواهد بود. آنها سپس به مدت ۱۰ دقیقه تا میدانی که قرار است در آنجا از یک گارد افتخاری کره جنوبی دیدن کنند، قدم خواهند زد.

ایم جونگ‌ سئوک افزود: پس از امضای کتاب میهمانان و گرفتن عکس در مقابل کاخ صلح مکانی که در آن مذاکرات دو کره برگزار می‌شود رهبران کره شمالی و کره جنوبی در ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت محلی (۱:۳۰) به وقت گرینویچ مذاکرات رسمی را آغاز خواهند کرد. آنها سپس درخت کاجی را در این مرز با استفاده از خاک ترکیبی کوه‌های دو کره و آب ترکیبی رودخانه‌های هر دو کشور خواهند کاشت. قدمت این درخت به تاریخ ۱۹۵۳ سالی که جنگ کره پایان یافت، می‌رسد.

این مقام افزود: روی پلاک سنگی که در پایین این درخت قرار می‌گیرد عبارت «صلح و سعادت کاشته شد» و همچنین امضای این دو رهبر حکاکی خواهد شد. پس از کاشت این درخت رهبران دو کره قرار است با یکدیگر تا پلی که تابلوی خط مرزی نظامی در آن قرار دارد قدم بزنند.

ایم جونگ سئوک تصریح کرد: کیم جونگ‌ اون و مون‌ جائه این عصر روز جمعه با یکدیگر دیدار رسمی خواهند کرد و سپس در ضیافتی حضور خواهند یافت. در این سفر ۹ تن از مقامات ارشد کره شمالی از جمله کیم یونگ جونگ، خواهر اون او را همراهی خواهند کرد. کره جنوبی امیدوار است ری سول جو، همسر کیم جونگ اون نیز در بخش‌های نشست روز جمعه شرکت داشته باشد اما هنوز با حضور او موافقت نشده است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی گفت: هنوز مشخص نیست که این دو رهبر نتایج نشست‌شان را چگونه اعلام خواهند کرد. دشوارترین بخش حول محور سطح تعهد خلع نظامی کره شمالی قرار دارد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، " دی یو پی" (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.
رهبر پیشین حزب اتحادگرای " دی یو پی" در ایرلند شمالی و همسرش، فعلا با قید وثیقه آزادند.
رهبر پیشین حزب " دی یو پی"، امروز به همراه همسرش الینور دونالدسون (Eleanor Donaldson) در دادگاه حاضر شد که این خانم نیز به همان اتهام ها، تحت پیگرد پلیس قرار دارد. این چندمین نماینده مجلس انگلیس است که فسادش افشا شده است.
به نوشته دیلی میرور، جفری دونالدسون، در ماه مارس و در پی آشکار شدن اتهامات علیه وی، از رهبری حزبش کناره گرفت و این حزب، عضویت او را معلق کرد. جفری دونالدسون نماینده منتخب مردم در حوزه "لاگان ولی" (Lagan Valley) در مجمع قانونگذاری ایرلند شمالی است. این روزنامه نوشت جفری دونالدسون، حدود ۴۰ سال در سیاست سابقه دارد و از ژوئیه ۲۰۲۱، رهبر حزب " دی یو پی" شده بود.
حزب دی یو پی مدتی هم متحد حزب حاکم محافظه کار انگلیس شد تا این حزب بتواند اکثریت مجلس بو به طبع آن دولت را در اختیار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟