Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@13:07:44 GMT

چرا شائبه جاسوسی کاوه مدنی تقویت شده است؟

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۱۲۸۶

چرا شائبه جاسوسی کاوه مدنی تقویت شده است؟

به گزارش جهان نيوز، احمد امیر‌آبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده کاوه مدنی معاون رئیس سازمان محیط زیست و فرار او از کشور گفت: آقای کاوه مدنی در ابتدای دولت دوازدهم و مستقیماً از خارج از کشور آمد و به‌عنوان معاون رئیس سازمان محیط زیست انتخاب شد.

وی افزود: شکی در این موضوع نیست که ما از نخبگان حمایت می‌کنیم ولی موضوعی که در این پرونده مورد تأکید بوده این است که نه‌تنها سازمان محیط زیست بلکه دستگاه‌های امنیتی ما باید درباره احتمال دوتابعیتی بودن این فرد پاسخگو باشند چون وقتی شخصی از کشور خارج می‌شود و قصد بازگشت ندارد یا باید دوتابعیتی باشد و یا اینکه اقامت یک کشوری را از گذشته اخذ کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیئت رئیسه مجلس درباره انتقاد از نحوه استعفای مدنی از سمتش گفت: نوع استعفای این شخص توهین به ملت ایران بود، چراکه استعفای تویئتری شخصی که از لحاظ جایگاه سیاسی در حد معاون وزیر است، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

امیرآبادی ادامه داد: کاوه مدنی باید در محل کار خود حاضر می‌شد و استعفای خود را به‌شکل رسمی تقدیم رئیس سازمان محیط زیست می‌کرد ولی وقتی که او از طریق فضای مجازی و بیرون از ایران استعفای خود را اعلام می‌کند قطعاً شائبه‌ دست‌داشتنش در پرونده جاسوسی اخیر در سازمان محیط زیست را تقویت می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد:‌ در همه دنیا مسائل ملی و امنیتی جزو خطوط قرمز کشورها است و هیچ کشوری در برابر تهدیدات امنیتی از خود تسامح نشان نمی‌دهد.

وی افزود‌: سرویس‌های جاسوسی به‌شکل دائم با برخی سازمان‌های علمیِ خصوصی در ارتباط هستند و نخبگان این سازمان‌ها را به‌استخدام خود در آورده و پس از آموزش روش‌های جاسوسی به این افراد، از طریق آنها اطلاعات امنیت کشور را به‌سرقت می‌برند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه کسانی که به افرادی چون کاوه مدنی مجوز فعالیت داده و آنها را برای مناصب حساس اجرایی انتخاب می‌کنند باید در قبال فعالیت‌های ضدامنیتی او پاسخگو باشند، گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی کشور نیز باید توضیح دهند که چگونه فردی که به‌گفته دادستانی تهران از جمله افراد متهم در پرونده جاسوسی محیط زیست بوده به‌راحتی می‌تواند از کشور فرار کند.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی اظهار داشت: اخبار واصله از قلع و قمع ۴ هزار اصله درخت در قلب جنگل‌های هیرکانی نور خبر می‌دهد، تکرار دومینوی تخریب به بهانه توسعه یافتگی باری دیگر دست بر روی جنگل‌های هیرکانی گذاشت.
 
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سکوت سازمان محیط زیست در برابر گسترش تخریب‌های صورت گرفته در دامنه طبیعت، افزود: سازمان محیط زیست متولی اصلی حفظ و نگهداری محیط زیست باید پاسخگوی این موضوع در فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی باشند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی توجهی صورت گرفته به ثروت ملی همچون جنگل‌های کشور تبعات گران و جبران ناپذیری را به دنبال دارد، اظهار کرد: نگاه‌ها به مسئله محیط زیست یک موضوع شعاری و کلیشه‌ای است، این مسئله باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. 
 
وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار باید در جهت حفظ محیط زیست باشد، تصریح کرد: در کشور‌های توسعه یافته مقوله توسعه یافتگی صرفا با حفظ و نگهداری محیط زیست تعریف می‌شود، اگر امروز به هربهانه‌ای تیشه به ریشه درختان و طبیعت بزنیم بی تردید محیط زیست را به ورطه نابودی می‌کشانیم.
 
عضو فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات معظم له در مورد حفظ و نگهداری طبیعت، گفت: در روز درختکاری سال ۱۴۰۱ مقام معظم رهبری پس از کاشت نهال فرمودند" اگر هر ایرانی سه درخت بکارد، کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال محقق می‌شود" نه تنها شاهد کاشت یک میلیارد درخت نیستم بلکه در چند سال اخیر شاهد قلع و قمع بلوط‌ها جنگل‌های مختار به بهانه میدان گازی در پیشانی زاگرس و مرگ هزاران اصله درخت بلوط جنگل‌های زاگرس به بهانه احداث جاده یاسوج بودیم.
 
سعیدی با تاکید بر اینکه توسعه یافتگی زمانی می‌تواند مولفه‌های توسعه پایدار را به همراه داشته باشد که به همان میزان حفظ محیط زیست را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: توجه داشته باشیم حفظ طبیعت تنها مربوط به یک نسل نیست بلکه نسل‌های بعدی هم سهمی از آن خواهند داشت که متاسفانه در مسیر توسعه یافتگی در طبیعت شاهد یک نگاه اقتصادی بدون توجه به تبعات آن به کام عده‌ای سودجو هستیم.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه الزامات قانونی برای حفظ و نگهداری درختان و جنگل‌ها در مسیر توسعه یافتگی و بهره برداری پیش بینی شده است، تصریح کرد: شاهد هستیم برخی نهاد‌های اجرایی با دور زدن قانون به بهانه توسعه یافتگی کمر به قتل عام طبیعت بسته‌اند و سازمان محیط زیست در برابر این مهم سکوت اختیار کرده است، عدم نظارت جدی منجر شده تا ثروت ملی همچون درختان جنگلی شبانه قطع شوند.

دیگر خبرها

  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • افزایش ۱.۶ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
  • حجم آب دریاچه ارومیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرد
  • ساماندهی ۴۱۱ پروژه بر زمین مانده دستاورد سال گذشته سازمان محیط زیست