Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی صبح امروز در چهلمین همایش سراسری مسئولان و معاونان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در مجموعه فرهنگی و آموزشی امامت مشهد برگزار شد، گفت: وجود نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها یک نعمت بزرگ است و اگر این نهاد تضعیف شود دیگران که با مبانی و اصول اساسی ما مخالف هستند زمینه نفوذ و تصمیم گیری را خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از جهان دو قطبی، سیاست بین‌الملل هنوز شکل نهایی خود را نگرفته و بعید است به زودی هم شکل بگیرد ارکان مستحکم کننده این سبک بین المللی پیمان یالتا بود که دنیا را در سال ۱۹۴۵ به شکل دو قطبی درآورد و در تقابل با آن کشورهای جهان سوم ۱۰ سال بعد در اندونزی گردهم جمع شدند و نهضت عدم تعهد پایه‌گذاری شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به موضوعات سال ۱۹۶۱ و تشکیل اولین جلسه جنبش عدم تعهد در یوگسلاوی گفت: شکل امروز دنیا عوض شده است و فروپاشی شوروی سابق بساط دوقطبی را به هم‌ریخت و غیرمتعهدها نیز توان و ظرفیت گذشته  را ندارد و لذا دنیا در حال تحول است.

ولایتی ادامه داد: دیدگاهی مطرح شد که دنیا دهکده جهانی است و این دهکده کدخدایی می‌خواهد و آن کدخدا آمریکا است. هانتینگتون برخورد تمدن‌ها را مطرح کرد که بالاخره غربی‌ها با دو تمدن اسلامی و کنفوسیوس چین درگیر می‌شوند و فوکویاما در کتاب پایان تاریخ گفت آخر دنیا لیبرال دموکراسی است که شنیدم این نظر را پس از مدتی پس گرفت و این وضع موجود دنیا است.

وی با بیان اینکه در این دنیای درحال تحول معلوم نیست چه اتفاقی در پیش است، گفت: حمله به برج‌های دوقلو معلوم نشد از طرف خودی‌ها بود یا بیگانه‌ها اما به دنبال این اتفاق به افغانستان و عراق حمله کردند، اسراییل به لبنان و غزه و در سال ۲۰۱۱ به سوریه حمله کردند بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی کنیم آنان در حال یک طراحی بودند که انفجار برج‌های دوقلو آغاز آن بود و تمام این حملات علیه کشورهای اسلامی بود.

وی خاطر نشان کرد: تمامی این طراحی‌ها با هدف تضعیف و مقابله با سرعت رو به رشد در کشورهای اسلامی است و می خواهند با تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی زمینه های نفوذ را فراهم نمایند و باید با تمام ظرفیت در برابر آنان ایستادگی کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ولایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای سفر زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فراهم کرده است و انتظار داریم که به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه قرارگاه راهیان نور کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احساس تکلیف و حضور امروز ادارات در جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد ارتحال امام خمینی (ره) نشان دهنده این است که همه دل در گرو انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی افزود: امروز امام خمینی (ره) جهانی شده است و با وجودی که ۳۵ سال از تاریخ وفات ایشان می‌گذرد همچنان در دنیا محبوب هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: در طول ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی دشمنان نظام هر آنچه که از توطئه بود را انجام دادند اما نتوانستند راه به جایی ببرند.

رشیدی‌پور ادامه داد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران همین تجمعات و بیعت‌هایی است که سالانه نمونه آن را در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) می‌بینیم.

وی اضافه کرد: امسال چهار هزار نفر عاشق امام خمینی (ره) در استان کردستان به زیارت ایشان می‌روند و وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای آنها فراهم کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: کمیته‌های هفتگانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تشکیل شده است و از دستگاه‌ها انتظار داریم که به تعهدات خود در این مورد عمل کنند.

رشیدی‌پور تصریح کرد: چهار هزار بسته فرهنگی نیز توسط ادارات برای تمام زائران استان تهیه خواهد شد و ایاب و ذهاب زائران نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 751053

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند