Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نوشهر - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري مازندران گفت که امسال 750 ميليارد تومان تسهيلات يارانه دار به منظور بهبود کسب و کار و ايجاد اشتغال فراگير در استان اختصاص يافته است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حسن خيريانپور روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان تنکابن افزود : تمامي دستگاههاي اجرايي در استان نهايت تلاش خود را براي جذب حداکثري اين تسهيلات به کار گيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت : علاوه بر اين 165 ميليارد تومان تسهيلات با نرخ چهار درصد نيز براي مناطق روستايي و عشايري از محل صندوق توسعه ملي در نظر گرفته شده که 61 ميليارد تومان آن تخصيص پيدا کرد که سه ميليارد تومان آن در اختيار تنکابن قرار گرفت و تاکنون 14 فقره در اين زمينه معرفي شدند.
خيريانپور افزود : 700 ميليارد تومان ديگر نيز در راستاي بسته رونق توليد در سطح استان اختصاص يافته و بايد پيگيري هاي لازم از سوي دستگاههاي مرتبط به منظور جذب آنها صورت گيرد.
خيريان پور به تسهيلات پرداخت شده در سال 96 اشاره کرد و بيان داشت : در سال گذشته 130 ميليارد تومان تسهيلات با نرخ چهار درصد خود اشتغالي و مشاغل خانگي در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه مازندران 100 درصد سهميه خود را جذب کند.
وي با بيان اينکه 32 ميليارد تومان ديگر نيز براي مشاغل پشتيبان در مازندران اختصاص يافته بود ، افزود : متاسفانه برخي بانک ها در پرداخت اين تسهيلات کوتاهي مي کنند و دستگاههاي اجرايي مربوطه موظف هستند اين موضوع را پيگيري کنند.
معاون استاندار مازندران، حداکثر صادرات اين استان در سال گذشته 460 ميليون دلار بود که با هدف گذاري صورت گرفته اين رقم به 3 ميليارد دلار خواهد رسيد.
وي تصريح کرد : با تصميم هيات وزيران بيش از 173 مورد اختيارات وزارت خانه ها و سازمان هاي مرکزي به ادارات کل استان تفييذ شده و بايد از اين فرصت نهايت استفاده را نمود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري مازندران همچنين به کاهش فرايند صدور مجوز ها جهت سرمايه گذاري در استان از 500 روز به 58 روز اشاره کرد و افزود : مديران دستگاه هاي اجرايي با ابتکار ، خلاقيت ، نوآوري و نگاه توسعه محور تلاش کنند تا سرمايه گذاران را در بخش هاي مختلف جذب نمايند .
وي يادآور شد : مازندران در 17 محصول توليد نخست استان است و بايد با ايجاد شرکت هاي هلدينگ مناسب ، کارخانه هاي بسته بندي و سورتينگ و برند سازي در جهت صادرات گام هاي بزرگي برداريم.
وي از دستگاه هاي اجرايي شهرستا تنکابن خواست به جاي فرستادن ارباب رجوع به مرکز استان ، مديران کل ادارات را جهت رفع مشکلات آنها به شهرستان دعوت کنند.
معاون استاندار همچنين در اين جلسه ، ابراهيم عسگر پور را که پيش از اين بخشدار بخش نشتا بود به سمت معاونت برنامه ريزي و توسعه فرمانداري ويژه شهرستان تنکابن معرفي کرد.
فرماندار تنکابن نيز در اين جلسه به بيان برخي مشکلات در اين شهرستان اشاره کرد و افزود : تنکابن با وجود ظرفيت بالايي که در بخش توليد محصولات باغي همچون مرکبات و کيوي دارد ، اما متاسفانه از امکان صادرات مطلوب بي بهره است و بايد حمايت هاي ملي و استاني در اين زمينه صورت گيرد.
سيد امير حسيني جو افزود : متاسفانه بيمه محصولات کشاورزي به دليل آنکه تنها به يک شرکت سپرده شده از رضايتمندي لازم برخوردار نيست و کشاورزان نسبت به اين موضوع گلايه دارند.
وي با بيان اينکه تعداد پروژه هاي نيمه تمام در اين شهرستان بسيار زياد است ، گفت : بيمارستان فوق تخصصي ، جاده تنکابن به قزوين ، رينگ شهري نشتارود و خانه کشتي از جمله پروژه هايي است که نيازمند حمايت هاي ملي و استاني براي تخصيص اعتبار است.
به گفته حسيني جو ، تاکنون 400 ميليارد تومان جهت تقويت زيرساخت ها در بخش تامين و توزيع برق در اين شهرستان از سوي دولت هزينه شده است.
وي يادآور شد : هدف خدمت به مردم است و هرچقدر اين مسئله پررنگ تر باشد نتيجه آن مطلوبتر خواهد بود.
فرمانداري شهرستان تنکابن بر اساس چارت سازماني جديد داراي سه معاونت سياسي ، فرهنگي و اجتماعي ، برنامه ريزي و توسعه و عمراني شد.
/1602/7513/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی شامگاه دوشنبه در پایان اولین رزمایش جهاد دامپزشکی استان مازندران در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: این رزمایش با بهره گیری از اکیپ‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی شهرستان‌ها در منطقه صعب العبور شهرستان آمل برگزار شد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری این رزمایش گفت: با توجه به نزدیکی زمان کوچ گله‌های دامی به مناطق بالادست و لزوم واکسیناسیون آنها پیش از انتقال به این مناطق از ظرفیت شهرستان‌های استفاده خواهد شد تا به شهرستان‌هایی که مناطق صعب العبور و کم برخوردار دارند در پوشش واکسیناسیون کمک شود.

آقاپور کاظمی به ادامه برگزاری این رزمایش‌ها در شهرستان‌های دیگری همچون نور، نوشهر، چالوس و.. اشاره کرد و افزود: تلاش خواهد شد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردمی نام گذاری شده است با مشارکت مردم و دستگاه‌های همکار در خدمت رسانی به مردم استفاده گردد تا بتوان خدماتی که منجر به افزایش تولیدات غذایی سالم می‌گردد افزایش یابد.

رسولی زاده رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آمل با حضور در این رزمایش گفت: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم جهت ارائه خدمات فراگیر به دامداران و حسب دستور مدیرکل دامپزشکی استان مازندران مبنی بر ارائه خدمات رایگان به دامداران روستاهای نشل، آهن سر، مریجان، تیران شیرکلا با هدف پیشگیری از بیماری‌های دامی، هماهنگی‌های لازم از سوی مسئول جهاد دامپزشکی مازندران صورت گرفت که در نهایت با تشکیل ۱۰ اکیپ جهادی واکسیناسیون و معاینه رایگان دام تشکیل شامل کارشناسان اداره‌های دامپزشکی شهرستان‌های ساری، میاندرود، قائمشهر، سوادکوه شمالی، جویبار، محمودآباد، بابل، بابلسر، سیمرغ و کارشناسان اداره کل دامپزشکی مازندران بالغ بر ۱۲۶ هزار خدمت ارائه شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: در این رزمایش یک روزه پوشش کامل واکسیناسیون در محور مذکور انجام گرفت و در مجموع بیش از ۱۶ هزار نوبت سر دام تحت پوشش واکسیناسیون و خدمات درمانی قرار گرفتند که شامل واکسیناسیون رایگان هشت هزار رأس دام سبک علیه بیماری تب برفکی، واکسیناسیون سه هزار و ۹۰۰ رأس دام سبک علیه بیماری آبله، واکسیناسیون سه هزار و ۹۰۰ رأس دام سبک علیه بیماری طاعون، واکسیناسیون ۳۰ رأس دام سنگین علیه تب برفکی، واکسیناسیون ۶۵ قلاده سگ علیه هاری است.

وی در خصوص سم پاشی اماکن دامی گفت: با توجه به نزدیکی گرمی هوا و امکان بروز بیماری‌های انگلی در این رزمایش بیش از ۲۲۰ هزار لیتر سم استفاده شد.

وی تصریح کرد در این رزمایش ۳۲۰ رأس گوسفند و ۳۰ رأس گاو توسط دامپزشکان اعزامی به صورت رایکان ویزیت و اقدامات درمانی لازم صورت گرفت.

کد خبر 6085882

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت