Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@04:18:09 GMT

تعلیق پروانه اشتغال رییس نظام مهندسی تهران

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۱۴۰۰

تعلیق پروانه اشتغال رییس نظام مهندسی تهران

به دنبال عدم تمکین رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از بخشنامه‌های عباس آخوندی، وزارت راه و شهرسازی پروانه اشتغال به کار حسن قربان‌خانی رییس این سازمان را تعلیق کرد.

ایران آنلاین /معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با ابلاغ نامه‌ای به مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خواستار تعلیق پروانه اشتغال به کار حسن قربان‌خانی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این نامه آمده است:

نظر به عدم رعایت ابلاغیه‌ها و اطلاعیه‌های وزارت را ه و شهرسازی در موارد متعدد توسط آقای مهندس حسن قربان‌خانی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران دارنده پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته عمران که موجب بروز بی‌نظمی در ارائه خدمات مهندسی و به تبع آن ایجاد خلل در روند فعالیت ذینفعان و نهادهای ذیربط شده است، بدین وسیله ضمن اعلام تصمیم مقام عالی وزارت مبنی بر تعلیق پروانه اشتغال به کار مهندسی ایشان مستند به بند «ج ماده 23 آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 1375» مقتضی است دستور فرمایید مراتب به ایشان و نهادهای ذیربط ابلاغ گردد.

حامد مظاهریان معاون وزیر

تعلیق پروانه اشتغال قربان‌خانی در حالی صورت گرفته که طی ماه‌های اخیر تنش‌هایی میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی بر سر بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های اخیر عباس آخوندی در گرفته است.

از جمله این بخشنامه‌ها، منع اشتغال کارکنان 12 دستگاه در سازمان نظام مهندسی، حق انتخاب مهندس توسط مالک و توقف دریافت پنج درصد از حقوق مهندسان توسط سازمان نظام مهندسی بوده است.

به دنبال این بخشنامه‌ها، فرج‌الله رجبی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مراکز تابع خود در استان‌ها نامه زد و اعلام کرد: حق اجرای دستورالعمل‌های وزیر راه و شهرسازی را ندارند و در صورت اجرای آنها با متخلفان برخورد می‌شود.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمام اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، مرتضی باغبانی اظهار کرد: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی افزود: تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 751042

دیگر خبرها

  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت