Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - روابط عمومي وزارت امور خارجه در پاسخ به انتقادات و اتهامات برخي رسانه ها از سفر وزير امور خارجه به نيويورک تاکيد کرد ظريف از منافع ايران دفاع کرد ولي اعتماد به ترجمه غلط يک رسانه معاند، مبناي قضاوت برخي رسانه هاي ارزشمدار شد.

به گزارش روز پنج شنبه ايرنا، در بيانيه روابط عمومي وزارت خارجه آمده است: «دکتر محمدجواد ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در چارچوب مسئوليت‌ها و ماموريت‌هاي محوله در مقام وزير امور خارجه و بنا بر دعوت رئيس مجمع عمومي سازمان ملل متحد و به منظور شرکت در اجلاس عالي رتبه `صلح پايدار` به نيويورک سفر کردند و به روال تمامي سفرهاي کاري ايشان به نشست ها، مجامع و سازمان هاي بين المللي، علاوه بر حضور و سخنراني در اجلاس مذکور، ملاقات هايي را با برخي همتايان خود و همچنين دبيرکل سازمان ملل و رئيس مجمع عمومي انجام دادند و در شوراي روابط خارجي آمريکا نيز حضور و علاوه بر سخنراني، به سوالات حاضرين پيرامون تحولات ايران در حوزه سياست خارجي، مسائل منطقه اي و اوضاع بين المللي و جهاني پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين بيانيه مي افزايد: دکتر ظريف چون هميشه چه در کسوت وزير و چه در ديگر سمت هاي عالي خود در حوزه سياست خارجي و مسايل بين المللي اين بار نيز با درک درست از شرايط خاص بين المللي، تحولات منطقه و جهان سعي وافري داشتند تا با صرف وقت بسيار علاوه بر ملاقات ها و سخنراني ها و با استفاده از ابزار ديپلماسي عمومي و انجام مصاحبه هاي متعدد با رسانه هاي معتبر، مهم و اثر گذار به تبيين نگاه و رفتار و سياست هاي ايران در منطقه و جهان بپردازند که آثار عملي و نتايج حاصله از تمامي اين زحمات براي تمامي تحليلگران و متخصصين مسايل بين المللي در عرصه جهاني و منطقه کاملا قابل درک است.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: از آنجايي که هر گاه ايشان با استفاده از ظرفيت هاي عظيم نظام جمهوري اسلامي ايران و مردم لايق و بزرگ ايران در اين گونه مجامع جهاني و مهم به دفاع از حقوق مردم و کشور مي پردازد، متاسفانه کم شمار رسانه هاي داراي افکار خاص و سمت سوي مشخص، بدون رعايت هر گونه امانت داري و از سر نگاه هاي جناحي و بدور از منافع و مصالح ملي ملي در اين دوران خاص، زبان انتقاد و افترا را بکار انداخته و سعي در تحريف و تخريب چهره ايشان، که صداي رساي داد خواهي و بيان مواضع نظام جمهوري اسلامي ايران است، بر مي خيزند.
در اين بيانيه آمده است: در دو روز پاياني سفر ايشان به نيويورک که فشرده ترين روزهاي کاري ايشان نيز بود، باز متاسفانه چون گذشته و از سر عادت برخي انتقادات نامتعارف، غيرمنصفانه، ناآگاهانه و بعضا مخالف مصالح ملي کشور از ايشان در برخي جرايد و رسانه هاي داخلي مطرح شد که نه تنها با آنچه در واقع اتفاق افتاده و گفته شد در تضاد کامل بود، بلکه بعضا رگه هايي از دروغ، توهين و نسبت هاي ناروا به وزير امور خارجه را در خود داشته است. متاسفانه اعتماد به ترجمه غلط و خارج از متن يک رسانه معاند از يک جمله از سخنراني 20 دقيقه اي وزير امور خارجه مبناي قضاوت و تحليل برخي رسانه هاي ارزش مدار شده است.
اين بيانيه مي افزايد: با اين‌که وزير امور خارجه و مجموعه همکاران ايشان در اين وزارتخانه با چنين فضاسازي ها و انتقاداتي بيگانه نيستند و تجارب بسيار و متعددي از اين گونه به ظاهر نقد داشته و از آن نيز عبور کرده اند، اما انتقاد آنگاه که به دليل ناآگاهي و يا شايد آگاهانه اما غير واقعي باشد، پاسخگوي شبهات و فضاسازي هاي مورد نظر خود آنها هم نيست.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: وزارت امور خارجه مطالب اخيري که عليه اظهارات وزير امور خارجه در سفر به نيويورک طرح شده است را ادامه آنچه پيش از اين از سوي برخي از افراد، جريان ها و رسانه هايي که نسبت آن‌ها با تلاش‌هاي دستگاه سياست خارجي بر همگان روشن است، مي داند و با توجه به اين مسئله، تلاش براي رفع ابهامات و شبهات ايجاد شده ناشي از آن و پاسخگويي به آن را غير مفيد و بي فايده مي داند؛ چرا که قرار است در هر صورت اين دوستان با هر سخن و کلامي از سوي رييس دستگاه ديپلماسي کشور مخالفت نموده و همواره و حتي بدون اطلاع از مفاد و مفهوم کلام ايشان مخالف خواني نمايند؛ همانگونه که دفاع تمام قد وزير امور خارجه از جمهوري اسلامي در برابر هجمه هاي تند و مستمر در خصوص مسائل نامربوط به سياست خارجي را در همان جلسه به عمد فراموش مي کنند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: البته رسانه ملي مي تواند اظهارات کامل ايشان در جمع انديشمندان آمريکايي در شوراي روابط خارجي آمريکا را به طور کامل پخش نمايد و قضاوت را به مردم ايران بسپارد.
اين بيانيه مي افزايد: وزارت امور خارجه بدون هيچ گونه ترديدي با شناخت، آگاهي و درکي که از تحولات منطقه اي و بين المللي دارد همواره ضمن استقبال از انتقادات سازنده، دلسوزانه و راهگشا براي مشکلات و تنگناه هاي احتمالي در حوزه سياست خارجي و دعوت از تمامي جريان ها و دلسوزان انقلاب به حفظ وحدت، انصاف و رعايت تقوا، بر اين باور است که سرعت تحولات جهاني و منطقه اي و آثار فراوان آن بر جمهوري اسلامي ايران، مشغول شدن به جدل هايي که بر پايه برداشت ها، استدلالات و اطلاعات آلوده به غرايض شخصي و جناحي ايجاد شده است، دستاوردي براي کشور ندارد و آنرا تنها خواسته بدخواهان منافع و مصالح ملت بزرگ ايران مي داند.»
سيام**9121
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: نتانیاهو از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، روز جمعه به وقت محلی با « تور ونسلند» دستیار و هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: با وجودی که ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

او تصریح کرد: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است. وی خاطر نشان کرد: نتانیاهو از کنترل خارج شده است و باید مهار گردد.

«تور ونسلند» دستیار و هماهنگ کننده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه نیز با تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت که شرایط از کنترل خارج شده و وضعیت مردم فلسطین تاسف آور است.

وی گفت سازمان ملل متحد خواستار تنش‌ زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت بکار می‌گیرد.

ونسلند یادآور شد: جامعه بین المللی می‌بایست بر دستیابی به آتش بس فوری در غزه و پایان فوری جنگ متمرکز باشد.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود +فیلم
  • وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود
  • گفتگوی اختصاصی سی ان ان با وزیر امور خارجه ایران
  • وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان چه گفت؟ ضعیف نه! بی‌خاصیت
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • همه راه ها به تهران ختم می شود