Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگه داشتن ادرار از جمله عادات انسان ها در مواقعی است که یا کاردارند و یا دستشویی در دسترس نیست ولی این کار می تواند خطر ابتلا به سرطان را در شما به وجود بیاورد.به گزارش بلاغ،به گزارش افکارنیوز، نگه داشتن ادرار از گذشته تا کنون در بین بزرگ و کوچک وجود دارد. نگه داشتن ادرار در کودکان به دلیل سرگرم شدن در بازی و در بزرگترها به دلیل داشتن مشغله و نداشتن وقت و یا نبودن دستشویی اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی باید بگوییم که متاسفانه نگه داشتن ادرار باعث سرطان مثانه می شود و این خبر خوبی نیست. پس حتما این مقاله را بخوانید تا با عوارض و خطرات نگه داشتن ادرار آشنا شوید.

نگه داشتن ادرار چه آسیبی به بدن می رساند؟  

مصرف غذاها و مایعات به پر شدن مثانه منجرمی‌شود. مثانه فقط حجم معینی را در خود نگه می دارد و زمانی که بیشترازحد پر ‌شود، به مغز علامت نیاز به دفع ارسال می‌کند. در صورت امتناع از دفع به موقع ادرار، شرایط رشد باکتری‌ها فراهم می‌شود و درنتیجه احتمال عفونت افزایش می یابد. در این مطلب به چند پیامد نگه ‌داشتن ادرار اشاره‌ شده است.

عفونت معده

نگه‌داشتن ادرار نه ‌تنها باعث درد در قسمت تحتانی شکم می شود، بلکه خطر ابتلا به عفونت معده را هم افزایش می دهد. زمانی که میکروب‌های موجود در ادرار از بدن خارج نمی شود، فرد دچار عفونت معده هم می‌شود.

عفونت مجرای ادراری

نگه ‌داشتن ادرار برای مدت ‌زمان طولانی، بدن را در معرض باکتری‌های مضرقرار می‌دهد و احتمال ابتلا به عفونت ادراری (UTI) یا عفونت مثانه را افزایش می‌دهد.

درد هنگام دفع

نگه ‌داشتن ادرار اگر به طور مدام تکرار شود، باعث درد شدید هنگام دفع ادرار می‌شود.

تب

نگه ‌داشتن ادرار برای مدت طولانی، مانع دفع باکتری موجود در بدن می‌شود و این به ‌نوبه خود باعث بروز تب خواهد شد.

تورم مثانه و خطر بروز سرطان

هنگام مصرف آب، مثانه به‌ آرامی پرمی‌شود و در صورت دفع نشدن مثانه متورم می‌شود. پیشگیری نکردن از تورم مثانه به سرطان مثانه منجر می شود.

سنگ کلیه

آب به پاک ‌سازی کلیه‌ها کمک می‌کند. اما زمانی که ادرار برای مدت طولانی نگه ‌داشته شود، به ‌طورجدی روی کلیه تاثیر می گذارد و به سنگ کلیه و درد منجر می شود.

کیست

کیست کلیه نوعی التهاب است. این‌ مشکل عمده ای است که بیشتر در زنان رخ می‌دهد.

درد در قسمت تحتانی شکم

نگه‌داشتن طولانی‌مدت ادرار، در قسمت تحتانی شکم درد ایجاد می‌کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رنگ ادرار نشانه چیست؟

ادرار ترکیبی از آب، الکترولیت‌ها و مواد زائد است که کلیه‌ها از خون تصفیه کرده‌اند. دلیل رنگ‌های دیگر ادرار می‌تواند رژیم غذایی یا مشکلات سلامتی باشد.

به گزارش ایسنا، ادرار قهوه‌ای تیره نشانه کم‌آبی خطرناک است. این رنگ می‌تواند به معنای وجود صفرا در ادرار هم باشد که نشانه بیماری کبدی است.

رنگ نارنجی ادرار هم از کم‌آبی بدن خبر می‌دهد، اما می‌تواند علامت مشکل کبد یا مجرای صفراوی هم به شمار رود. البته در برخی موارد هم ممکن است به رنگ خوراکی یا دارو‌های مصرفی مربوط می‌شود.

ادرار به رنگ صورتی و قرمز هم می‌تواند علامت خطر و هم پیامد خوردن لبو، زغال‌اخته یا ریواس باشد که در این صورت جای نگرانی نیست.

رنگ ادرار همچنین مواردی مانند بیماری کلیوی، مسمومیت با سرب و انواع خاصی از سرطان را هم نشان می‌دهد که در چنین مواقعی بهتر است حتما به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • درمان ورم گلو با معجون بابونه (فیلم)
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان
  • فیلسوف چگونه موجودی است؟
  • وصل کردن سوند – مرکز خدمات پزشکی آلفاطب
  • تغییر رنگ ادرار نشانه چیست؟
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • علی چینی: استقلال در جنگ نابرابر صدرنشین است!
  • بهترین غذا‌ها برای درمان سنگ کلیه (فیلم)
  • این زن به جای دو کلیه، ۴ کلیه دارد!
  • آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند