Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@12:59:48 GMT

سند سرمایه گذاری، تولید و اشتغال قم رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۱۵۹۴

سند سرمایه گذاری، تولید و اشتغال قم رونمایی شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در این آیین گفت: سال گذشته تمامی مبالغ تخصیص یافته به برنامه اشتغال فراگیر در استان قم به صورت صد درصد اختصاص یافته است.
مصطفی کاویانی اضافه کرد: سال گذشته این برنامه با 12 نمونه به صورت کامل به بانک ها ارسال شد و کل مبلغ تخصیصی 122 میلیارد تومان از محل تبصره 18 قانون بودجه و 26 میلیارد تومان از محل مشاغل روستایی در حال پرداخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: سال گذشته 560 تن در طرح مهارت آموزی شرکت کردند و هم اکنون در واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.
وی همچنین اضافه کرد: کاهش 15 درصدی زمان رسیدگی به مسائل در مراجع حل اختلاف، افزایش 16 درصدی آرای سازشی، کاهش 19 درصدی حوادث ناشی از کار و رشد 78 درصدی اشتغال مجدد مقرری بگیری بیمه بیکاری در سال گذشته از جمله اقدام ها در بخش کار و کارگری است.
کاویانی ادامه داد: رشد 11 درصدی تشکل های کارگری و کارفرمایی، رشد35 درصدی تعداد تعاونی ها و صادرات بالغ بر چهار میلیون دلاری از طریق تعاونی ها از دیگر اقدام های سال گذشته در حوزه کار و کارگری بوده است.
وی گفت: با تدوین سند توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال سعی داریم در پایان سال 97 بتوانیم به نرخ بیکاری تک رقمی دست یابیم.
بر اساس این سند که وظایف دستگاه های مختلف به صورت مشخص تدوین شده است، باید با همکاری بخش دولتی قم و بخش خصوصی 14 هزار و 810 شغل با اعتباری بالغ بر 42 هزار و 43 میلیارد ریال در سال 97 ایجاد شود.

** نماینده تشکل های کارگری قم نیز در این آیین به مشکلات جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: نرخ ارز باید تثبیت شود و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کارفرما قرار گیرد تا کارفرما بتواند کار کند.
اکبر شوکت با بیان این که اگر کارفرما ورشکست شود، کارگر هم ضرر می کند، ادامه داد: برای قاچاق کالا که ضربه به تولید می زند، باید فکر اساسی شود و سیستم فاسد رانت و دلالی در کشور را از بین برد.
شوکت گفت: تنها راه برای نجات بخش صنعت در کشور این است که قدر تشکل های کارگری و کارفرمایی دانسته شو؛ تا این تشکل ها در مراکز تصمیم گیری حضور نداشته باشند روال دلال گری و فساد ادامه خواهد داشت.
وی همچنین خواستار احداث بیمارستان ویژه کارگران شد و گفت: 750 هزار بیمه شده در استان قم داریم که برای این جمعیت یک بیمارستان 100 تختخوابی نیاز است.
در این آیین که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، از 29 کارگر نمونه تجلیل شد. چهارم تا یازدهم ازدیبهشت ماه هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.
/2085/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اشتغال بیمارستان سرمایه گذاری شهرداری قم موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی سرمایه گذاری در صنعت نساجی و پوشاک

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن گرجی مدیرکل صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه رادیویی گفت: تصویر ذهنی که عموم مردم نسبت به صنعت نساجی و پوشاک دارند، تصویری چندان مطابق با واقعیت نیست؛ البته بخشی از آن به مشکلاتی بر می‌گردد که در سالهای گذشته در این صنعت ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر شاهد رشد مناسبی در این صنعت هستیم، افزود: سال ۱۴۰۱ شاهد رشد ۱۷.۳ درصد این صنعت بودیم که خوشبختانه جزو رسته‌های پیشرو در صنایع کشور بود. همچنین در سال ۱۴۰۲ وضعیت باثباتی در تأمین مواد اولیه و رشد سرمایه گذاری بیش از ۳۰ درصدی را شاهد بودیم. خوشبختانه در سه سال گذشته بخش خصوصی سرمایه گذاری‌های مناسبی در این حوزه داشته است.

گرجی یادآور شد: در زمینه تأمین مواد اولیه نیز شاهد رشد ۲۰ درصدی بودیم. با وجود کشت داخل پنبه که کامل خریداری شده شاهد واردات بیست درصدی بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز نیروی کار ارزانی در اختیار و دانش به روزی در تولید پوشاک داریم و با دارا بودن حامل‌های انرژی با ثبات، امیدواریم که این روند را به خوبی پیش ببریم؛ ولی ورود به بازارهای بین‌المللی نیازمند یک برنامه میان مدت دقیق است.

مدیرکل صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: سال گذشته در نمایشگاه‌های اوراسیا شرکت کردیم که خوشبختانه در زمینه قیمت تمام شده کاملاً مزیت رقابتی خوبی با کشورهای قوی که برخی از آنها همسایه ما هم هستند داریم ولی در این زمینه نیازمند پشتیبانی و حمل و نقل و مباحث ارزی هستیم.

وی گفت: مجموع کشورهای حوزه اوراسیا و شمال و شرق آفریقا و کشورهای جنوبی بازارهای جذابی برای صنایع پوشاک ما به شمار می‌روند.

کد خبر 6083468 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی جمع‌آوری زکات در قزوین
  • برنامه‌ریزی و راهبردهای استان متناسب با آمایش سرزمین است
  • افزایش ۳۰ درصدی سرمایه گذاری در صنعت نساجی و پوشاک
  • افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن چه زمانی ابلاغ می‌شود؟
  • سازش ۳۵ درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان
  • برنامه‌ریزی و راهبردهای استان ایلام متناسب با آمایش سرزمینی است
  • رونمایی هوندا از خودروی هیبریدی جدید
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲
  • ترویج آموزش های مهارتی برای تولید و اشتغال
  • اشتغال ۲۴۰۰ نفر جوانان استان بوشهر در منطقه ویژه پارس