Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@16:20:39 GMT

برپایی نمایشگاه نقاشی در حرم امام رضا (ع)

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۱۷۶۶

برپایی نمایشگاه نقاشی در حرم امام رضا (ع)

سمانه سادات حسینی، هنرمند نقاش در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره کار جدید خود چنین اطلاع‌رسانی کرد: از روز گذشته پنجم اردیبهشت ماه نمایشگاهی با محوریت شهدای مدافع حرم در حرم مطهر امام رضا (ع) بر پا شده است. این  نمایشگاه تا فردا دایر خواهد بود و علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به دارالهدایه مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته جالب این‌که تا به امروز هیچ نمایشگاه نقاشی در داخل حرم امام رضا (ع) بر پا نشده است. این رویداد هنری در این زمینه پیش رو محسوب می‌شود. همچنین در نمایشگاه مورد نظر که «شیرتر از عسل» نام دارد 30 کار از من به نمایش در آمده است. 

این نقاش ادامه داد:  پرتره‌هایی که از شهدای مدافع حرم در این نمایشگاه به نمایش در آمده در سبک سیاه قلم است و برای به اتمام رساندن هر 30 کار چندین ماه زمان صرف خلق کارهای مورد نظر کرده‌ام. در ضمن قرار است تا ساعتی دیگر (17) در رواق دار الهدایه  طی مراسمی با حضور برخی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، از  بنده به عنوان خالق آثار، تقدیر شود.

حسینی اعلام کرد: این نمایشگاه با همکاری اداره پاسخگویی به سوالات شرعی آستان قدس رضوی، گروه خادم الشهدای آستان قدس رضوی و گروه فرهنگی به یاد ابوعلی برگزار شده است. در خاتمه باید بگویم برای من بیش از هر جایزه‌ای این نکته اهمیت و ارزش دارد که به عنوان اولین هنرمند آثار در حرم مطهر امام هشتم (ع) به نمایش گذاشته می‌شود و بازدیدکنندگان آثارم زائران این امام عزیز هستند.

وی در پاسخ به این سوال که پرتره شهدا را با چه انگیزه‌ای کشیده است؟ گفت: متاسفانه فضایی در عالم هنری رواچ پیدا کرده است که هر هنرمندی که بخواهد کاری با محوریت شده خلق کند، انگ دولتی کار کردن خواهد خورد، درصورتیکه شهدا مطلق و گروه و فردی خاصی نیستند و به همه ملت تعلق دارند. من هم به عنوان یک هنرمند دوست دارم در این زمینه کار کنم. در این راستا نیز چشم داشتی به دست آوردهای مادی ندارم.

این نقاش در انتها گفت: این‌که بگویم دستاورد مادی برای هنرمند مهم نیست، دروغی است که هیچ انسانی آن را باور نخواهد کرد. من نیز این موضوعات برایم اهمیت دارد، چون داشتن امکان مالی هم به بالا رفتن کیفیت کارم کمک می‌کند، هم اینکه انگیزه می‌شود تا کارهای بعدیم نیز به واسطه آن تولید شود، اما متاسفانه کمک‌ها و حمایت آنگونه که باید در حوزه آثار مالی مهیا نیست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه هنر در لارستان همزمان با هفته کار و کارگر + تصاویر

همزمان با هفته کار و کارگر ویژه برنامه‌های مختلفی در سراسر کشور برگزار شد. در همین راستا نمایشگاهی از آثار هنرجویان رشته معماری داخلی و کامپیوتر هنرستان‌های مشفق و قطبا خور در شهرستان لارستان استان فارس برپا شد.

شهروندخبرنگار ما تصاویری از این نمایشگاه را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: مدینه صابری - فارس

 

بیشتر بخوانید:

برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دختران دانش آموز
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • برپایی نمایشگاه هنر در لارستان همزمان با هفته کار و کارگر + تصاویر
  • برپایی نمایشگاه متفاوت با موضوع عفاف و حجاب در یزد
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی