Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد برای سال جدید اظهار کرد: برنامه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد برای سال جدید شامل سیاست‌ها، اولویت ها و برآوردهای اجرایی مشخص است و براساس این برنامه جامع فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد سامان پیدا می‌کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری گفت: اجرایی شدن برنامه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد یکی از کارهای مهمی است که قرار است در سال جدید به طور جدی پیگیری شود.

وی در خصوص عملیاتی کردن برنامه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: اجرایی کردن این برنامه جامع در همه واحدها بر اساس اقتضا و نیازهای محلی و بومی و باتوجه به الویت های آن دانشگاه انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد مطرح کرد: این برنامه جامع فرهنگی شامل مسائل دینی دانشگاه، نشست‌ها و تجمع‌های دانشجویی، مناظره‌های دانشجویی و تشکل‌های سیاسی دانشجویان است.

کلانتری با بیان این که هدف اصلی از برنامه فرهنگی این است که دانشگاه باید به سمت اسلامی شدن حرکت کند، گفت: منظور از دانشگاه اسلامی، دانشگاهی است که بحث علم در آن رایج و دارای برنامه‌های نشاط آور باشد.

وی  با اشاره به اینکه مسئله خوابگاه‌ها، نقل و انتقالات و مشاوره‌ها در سند جامع برنامه فرهنگی است، گفت: در این فعالیت‌های فرهنگی متخصصانی را قرار داده‌اند که مشاوره روحی، تحصیلی و ازدواج را یک جا ارائه می‌دهند.

حمایت از کالای ایرانی باید در جامعه فرهنگی نهادینه شود

وی در ادامه در خصوص شعار سال عنوان کرد: حمایت از کالای ایرانی موضوع مهمی است و همه در مقابل تحقق شعار سال مسئول هستند.

کلانتری با اشاره به این که حمایت از کالای ایرانی باید در جامعه فرهنگی نهادینه شود، افزود: خرید کالای ایرانی باید نسبت به خرید کالای خارجی اولویت داشته باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان این که خرید کالای ایرانی باید نسبت به کالای خارجی اولویت داشته باشد، گفت: وقتی مردم جامعه به جای خرید کالای خارجی جنس ایرانی خریداری کنند، زندگی‌ها شکل می‌گیرد و اقتصاد کشور رشد می‌کند.

وی در خصوص این که دانشگاه آزاد بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهد،عنوان کرد: دانشگاه آزاد باید در تهیه مایحتاج عمومی خود از کالای ایرانی استفاده کند و این یک مصرف بزرگ ایرانی است که می‌تواند به خرید و حمایت از کالای ایرانی کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی آرش رنجبران از تأسیس ۱۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی در واحد‌های دانشگاهی این استان خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آموزش‌های کاربردی و مهارت محور، اولویت دانشگاه آزاد اسلامی است و ما نیز در استان آذربایجان شرقی به این سمت حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: تبریز از لحاظ پتانسیل صنایعی که در آن قرار دارد، چه صنایع سنگین و چه صنایع مربوط به قطعه سازی، صنایع غذایی، صنعت چرم و کفش و... همگی به عنوان وضعیت موجود احصا شده و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد قرار است یک دانشگاه حل مساله و ماموریت گرا باشد، اغلب ماموریت‌ها به این حوزه‌ها اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز افزود: در شمال شرق استان به دلیل وجود معادن بزرگ از جمله مس، بخشی از تمرکز بر روی مسائل معدنی است و به دلیل وجود شرایط خاص کشاورزی، بخشی از ماموریت‌ها نیز به حوزه کشاورزی اختصاص یافته است.

رنجبران با اشاره به آغاز راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی تاکید کرد: در حوزه فنی و مهندسی دانشکده‌های «هوش مصنوعی» و «صنعت ساختمان» را در واحد تبریز خواهیم داشت و برای شبستر و ایلیخچی هم دانشکده هوش مصنوعی مصوب شده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح پویش با صنایعی چون تراکتورسازی، خودروسازی سایپا و تعدادی از شرکت‌های خصوصی وارد قرارداد شده‌ایم که این قرارداد‌ها از نظر زمانی نامحدود هستند.

دیگر خبرها

  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • افزایش۳۰دستگاه خودرو عملیاتی و آمبولانس در علوم پزشکی کردستان
  • مسجد جامع یزد میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی
  • بیش از ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در منطقه آزاد چابهار کشف شد
  • برنامه عملیاتی، محور فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال جاری است