Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@12:23:55 GMT

با مصرف ماهی های چرب سلامتی قلب تان را بیمه کنید

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۱۹۹۸

با مصرف ماهی های چرب سلامتی قلب تان را بیمه کنید

رکنا: با مصرف ماهی های چرب ریسک ابتلا به بیماری های قلبی کاهش پیدا می کند.

محققان عنوان می کنند مصرف چهار وعده ماهی چرب در هفته به افزایش میزان کلسترول خوب و پیشگیری از بیماری قلبی کمک می کند.یافته ها نشان داد ماهی های چرب موجب افزایش اندازه و ترکیب لیپید ذرات HDL (کلسترول خوب) در افراد مبتلا به اختلال متابولیسم گلوکز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مصرف روزانه ۳۰ ml روغن کاملینا در کاهش ذرات مضر کلسترول بد یا LDL مفید است؛ روغن کاملینا سرشار از اسید آلفا-لینولنیک است که یک اسیدچرب امگا۳ ضروری محسوب می شود.

لیپوپروتئین LDL پیش عامل ابتلا به LDL است. مطالعات قبلی نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا۳ با زنجیره طویل که در ماهی یافت می شوند دارای تاثیر مفیدی بر اندازه و ترکیب لیپوپروتئین هستند.

به گفته محققان دانشگاه فنلاند شرقی، هر دو این تغییرات موجب کاهش ریسک بیماری های قلبی-عروقی می شوند.در این مطالعه، تیم تحقیق حدود ۱۰۰ مرد و زن فنلاندی را در رده سنی ۴۰ تا ۷۲ سال که مبتلا به اختلال متابولیسم گلوکز بودند، مورد بررسی قرار دادند.

شرکت کنندگان مطالعه به طور تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند و به مدت ۱۲ هفته خوراکی تعیین شده را مصرف کردند: گروه روغن کاملینا، گروه ماهی چرب، گروه ماهی کم چرب، و گروه کنترل.

به گفته محققان، افراد در گروه روغن کاملینا و گروه ماهی چرب دارای میزان بالاتر کلسترول HDL و میزان کمتر کلسترول LDL بودند، اما در گروه مصرف کننده ماهی کم چرب تغییراتی در تعداد، اندازه یا ترکیب ذرات لیپوپروتئین مشاهده نشد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران قلب ماهی کاهش ریسک بیمه ماهی چرب عکس ایران فیلم جوان ازدواج پدر یک زن حوادث تهران زن نامادری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.


 این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی