Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:50:27 GMT

شارژ وسایل الکترونیکی با حسگری که روی دست چاپ می شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۲۲۱۷

شارژ وسایل الکترونیکی با حسگری که روی دست چاپ می شود

تهران - ایرنا - محققان با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به ساخت حسگری شده اند که علاوه بر شناسایی مواد شیمیایی با استفاده از سلول های خورشیدی قادر به شارژ تجهیزات الکترونیکی است. این حسگر روی دست قرار می گیرد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این دستاورد که توسط محققان دانشگاه مینه سوتا صورت گرفته است، کاربردهای متفاوت فناوری چاپ سه بعدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این فناوری در ابتدا پوست کاربر اسکن می شود و نشانگرها به طور موقت روی پوست قرار می گیرد، سپس سه لایه حسگر چاپ می شود. معمولا این حسگرها بوسیله نخ بلندی که به آنان متصل است از روی پوست کنده می شود یا با استفاده از آب به راحتی شسته می شود.
مهم ترین کاربرد این حسگر، شناسایی مواد شیمیایی، عوامل بیولوژیکی و شارژ تجهیزات الکترونیکی با استفاده از سلول های خورشیدی است.
این حسگر به گونه ای طراحی شده است که در صورت حرکت دست هنگام چاپ،‌ با آن تنظیم می شود و مدارهای الکترونیکی خود را حفظ می کند.
در فناوری چاپ سه بعدی معمولی، دمای جوهر تا 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتی گراد) افزایش می یابد که در چاپ ابزار پوشیدنی و حسگرهای پوستی قابل استفاده نیست و منجر به سوزش کاربر می شود. محققان برای حل این مشکل از یک جوهر خاص استفاده می کنند که از تکه های نقره تشکیل شده و در دمای اتاق قابل استفاده است.
این فناوری بسیار ارزان قیمت است و با استفاده از یک چاپگر سبک قابل حمل که قیمتی کمتر از 400 دلار دارد چاپ می شود. محققان کاربردهای متفاوتی را برای این فناوری در نظر گرفته اند که مهم ترین آن کاربردهای پزشکی در مناطق دور افتاده است.
نتایج این مطالعه در نشریه Advanced Materials منتشر شده است.
علمی (6) ** 9259 ** 1776

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي حسگر پوستي چاپ سه بعدي شار تجهيزات الكترونيكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۹۰ هزار و ۳۱۹ لیتر انواع سوخت قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال در گمرگ پرویزخان شهرستان قصرشیرین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی قصرشیرین در گشت زنی‌های هدفمند خود حوالی گمرک پرویزخان و سطح حوزه شهرستان، موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو آن‌ها شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از وسایل نقلیه توقیفی و همچنین محل‌های دپو، ۹۰ هزار و ۳۱۹ لیتر انواع سوخت قاچاق از جمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله‌های سوختی قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا چهار نفر نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار حاجیان برخورد با پدیده قاچاق به ویژه سوخت و افراد قاچاقچی را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه در سال جاری عنوان کرد.

کد خبر 750847

دیگر خبرها

  • این باتری چینی با آب کار می‌کند
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • تصاویر ماکت آیفون ۱۶، آرایه جدید لنز‌ها را نشان می‌دهد
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • ظاهر آیفون۱۶ لو رفت/ چیدمان جدید دوربین‌ها/ عکس
  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳