Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@08:05:41 GMT

سهم 12 درصدی نساجی در اشتغال صنعتی کشور

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۲۲۴۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزچهارمحال وبختیاری،مدیرکل دفترصنایع نساجی وپوشاک وزارت صنعت،معدن و تجارت با اعلام این خبردر شهرکردگفت:با توجه به ارزش افزوده بالا و سرمایه‌بری اندک،این صنعت نقش بسزایی در رشد اقتصاد کشور خواهد داشت. 

افسانه محرابی دربازدیدازکارخانجات چهارمحال وبختیاری افزود:بیش از99درصدازصنعت نساجی خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محرابی گفت:درصنعت بایدتوجه بسیاری به مواداولیه، تکنولوژی، آموزش نیروی انسانی وانتقال دانش فنی به شکل کامل داشت،ولی متاسفانه به بحث انتقال دانش فنی دربازسازی و نوسازی و ایجاد واحدهای جدید توجه ای نشده است.
وی با اشاره به ضرر بسیار زیاد واردات غیر رسمی پوشاک به صنعت نساجی، افزود: این واردات عمدتا در مناطق آزاد ؛کوله بری؛ته لنجی؛کالای حمل مسافر و اسکله های بدون کنترل انجام می شود.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک در خصوص واردات پوشاک گفت:باکاهش قیمت تمام شده و ارتقای طراحی ومد و برندسازی ؛حمایت و برنامه ریزی و مدیریت واحدهای این صنعت این مسائل مرتفع می شود.
محرابی بااشاره مشکلات واردات غیررسمی پوشاک، گفت:ازسال گذشته درزمینه محدودیت واردات درمناطق آزادواستقرار نیروهای گمرک در این مناطق، تعامل‌هایی باگمرک؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مناطق آزاد انجام شده است.
محرابی با اشاره به بحث مالیات بر ارزش افزوده،گفت:نخستین موضوع در این بحث، گرفتن مالیات ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی بوده و با توجه به طولانی شدن زنجیره صنعت نساجی و فشاری که این صنعت به تولید کننده وارد کرده، در قیمت تمام شده تاثیر بسزایی داشته و مشکلات بسیاری برای واحد‌های تولیدی ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی رسمی شد

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # مالیات سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • ارایه وام‌ به تولیدکنندگان لباس برای کاهش قیمت تمام شده محصول
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی رسمی شد
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری