Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@00:25:39 GMT

آنچه والدین برای موفقیت فرزندان خود باید بدانند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۲۳۰۲

یک روانشناس بالینی با بیان اینکه خانواده‌ها برای سوق دادن فرزندان خود به سمت کارآفرینی باید آنها را از افرادی منفعل به نسلی دقیق تبدیل کنند، گفت: مفهوم موفقیت در ده سال آینده در ایده‌پردازی و خلاقیت است.

به گزارش فارس، عبدالله مروارید، روانشناس بالینی در مور راهکار موفقیت کودکان و نوجوانان اظهار داشت: امروزه توجه بیش از اندازه به امیال و خواسته‌های فرزندان باعث شده تا برخی از آنها ذهن جستجوگر و دغدغه‌مندی نداشته باشند و تنها به مصرف گرایی توجه کنند درحالی که دنیای جدید برپایه رقابت و خلاقیت استوار شده است و افرادی می‌توانند در آینده موفق باشند که قابلیت شناسایی و درک عمیق نسبت به نیازها و کمبودهای محیط اطراف خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: توجه بیش از اندازه به فرزندان از جانب خانواده‌ها باعث شده، اغلب کودکان و نوجوانان قادر به حس کردن مشکلات و نواقص زندگی نباشند و در واقع بدون اینکه به مسائل ریز دقت کنند، سرگرم اتفاقات روزمره شوند؛ این دست از نوجوانان و کودکان حتی وقتی مشکل یا مساله‌ای آزارشان می دهد به دلیل اینکه از دقت و مشاهده قدرتمندی برخوردار نیستند، نمی‌توانند عامل این مشکل یا نقصان آزاردهنده را تشخیص داده و شناسایی کنند و همواره حل مشکلات را به اولیای خود می‌سپارند.

این روانشناس ادامه داد: واقعیت این است که وقتی نوجوان و یا جوانی مشکلات را نمی‌بیند، انگیزه‌ای نیز برای تغییر و طراحی ایده‌های جدید و کارآمد ندارد، افرادی که به شرایط خود عادت کرده، درحالی که یک دانش آموز و یا حتی دانشجو باید خودش در جهت رفع مشکلات زندگیش اقدام و پیوسته درحال بهبود کیفیت زندگی خود باشد و تنها به والدین تکیه نکند.

وی ابراز کرد: نسل جدید به عنوان نیروی محرک و سرنوشت ساز آینده به شکل چشم گیری دچار مصرف گرایی و تقلید شده و زمان آن رسیده تا خانواده ها از یک سو و مدارس از سوی دیگر به طور جدی درصدد تغییر نگرش آنها باشند، چراکه مفهوم موفقیت در ده سال آینده دیگر قبولی در کنکور و نمره عالی در دانشگاه نیست بلکه ارزش در ایده پردازی و خلاقیت است.

مروارید خاطر نشان کرد: باید این باور را در فرزندان تزریق کرد که آنها در برابر نیازهای جامعه مسئول هستند و باید برای رفع نواقص تلاش کنند، نگرشی که این روزها تنها بر عهده نخبگان است و این ادبیات جدید باید در جامعه نهادینه شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغ جامع، شامل ۴ رکن مهم است

 حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در همایش معاونین تبلیغ حوزه‌های علمیه استان‌های کشور در مدرسه صالحیه کرمان ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) گفت: در ارتباط با تبلیغ، ۴ رکن بسیار مهم است و اگر این ۴ رکن نباشد، تبلیغ کامل نیست.

وی افزود: براساس آیات قرآن ،کسانی که این مأموریت سخت را انجام می‌دهند تنها از خداوند می‌ترسند و هیچ ترسی از بنده ندارند؛ بنابراین خداوند نیز آن‌ها را کفایت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان  با بیان اینکه؛ اگر تبلیغ جامع همه شرایط باشد و فرد تحت تبلیغ نیز آموزه‌ها را در خود عملی کند، تربیت را به دنبال دارد، افزود: نخستین رکن تبلیغ، دانش است که یک شب به دست نمی‌آید؛ بلکه باید آموزش دیده و تسلط کامل بر محتوا داشته باشد؛ البته دانش، شرط لازم برای تبلیغ است نه شرط کافی و  رکن دوم داشتن بینش تبلیغ است و مُبلغ باید زمان و مخاطب را بشناسد و متناسب با آن تبلیغ را انجام دهد.

وی رکن سوم تبلیغ را دارا بودن عمل دانست و تصریح کرد: مُبلغ باید به آنچه می‌گوید عمل کند که این امر هم اثر وضعی دارد و هم اینکه دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مردم متوجه این امر هستند که آیا مُبلغ به آنچه می‌گوید عمل می‌کند یا نه؟

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه آخرین رکن تبلیغ گرایش است، بیان کرد: منظور از گرایش، داشتن انگیزه کافی برای تبلیغ است؛ زیرا اگر انسان صرفا دانا و دارا باشد، تبلیغ را کامل نمی‌کند؛ بلکه باید یک اراده قوی و فولادین پشت امر تبلیغ باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • تمام ظرفیت‌ها وتجارب مدیریتی برای حل مشکلات مردم بهره‌گیری می شود
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • تبلیغ جامع، شامل ۴ رکن مهم است
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • ویدیو/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی را بدانند
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده