Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های پزشک خانواده، دسترسی ۱۰۰ درصدی به همه خدمات سلامت سطح یک در همه روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: برنامه پزشک خانواده در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قزلباش از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های پزشک خانواده را دسترسی ۱۰۰ درصدی به همه خدمات سلامت سطح یک در همه روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر در تمام ساعات خواند و افزود: با افتتاح ۹ مرکز جدید خدمات شبانه‌روزی از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون ارائه خدمت در ۸۸ مرکز مجری پزشک خانواده ارائه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۴۶۴ خانه بهداشت پیش بینی شده در طرح گسترش، تکمیل شده است، تصریح کرد: با احداث ۲۲ خانه بهداشت پایان محرومیت روستا‌های زنجان اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه بازسازی ۴۰ خانه بهداشت در پروژه‌های سه جانبه اتفاق افتاده است، اظهار داشت: تجهیز، تعمیر و بهبود استاندارد مراکز خدمات جامع سلامت، محل‌های اسکان پزشکان و اعضای تیم سلامت در راستای ماندگاری نیرو‌های پزشک خانواده در روستاها باید تداوم داشته باشد.
قزلباش بیان کرد: تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز تیم سلامت مراکز خدمات جامع سلامت روستایی به ویژه پزشک و ماما با جذب ۱۰۰ درصد مامای موردنیاز و ۹۶ درصد پزشک مورد نیاز بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از پوشش ۱۰۰ درصدی دسترسی روستائیان به خدمات پاراکلینیک با توسعه آزمایشگاه‌ها خبر داد و افزود: این توسعه از جنبه کمی و کیفی ارائه خدمات بوده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه ۵۹ مرکز نمونه‌گیری فعال در مراکز مجری برنامه پزشک خانواده فعالیت دارند، گفت: این مراکز با جذب و بکارگیری ۱۳ نیروی آزمایشگاهی و ارائه ۲۱ مورد خدمات آزمایشگاهی رایگان تعریف شده در دستورالعمل برنامه پزشک خانواده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار ظهر چهارشنبه در جلسه هفته سلامت که در دفتر امام جمعه برگزار شد ضمن تشکر از مدافعین سلامت و تببین و روشنگری اقدامات انجام شده اظهار کرد: جمعیت به عنوان عاملی مؤثر در شکل‌دهی به قدرت کشورها به‌ویژه در ابعاد نظامی، سیاسی، بهداشتی و اقتصادی مطرح است به طوری که رشد جمعیت در یک جامعه و کشور به معنای قدرت بیشتر حاکمان به شمار می‌آید.

وی افزود: مقوله جمعیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار ملی در هر کشور است که نیل به اهداف مهم ملی و نقش‌آفرینی در مناسبات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جهان امروز بدون توجه به این مؤلفه ممکن نیست.

امام جمعه مشگین شهر بحث بهداشت و دهان را یادآور شد و گفت: از اینکه مدافعان سلامت تلاش برای سلامت مردم می‌کنند مایه مباهات و مجاهدت به معنای واقعی است.

وی به احیای مجمع خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین سلامت کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و هدایت این کمک‌ها به اولویت‌های ملی در حوزه سلامت، نقش ارزشمندی دارند.

حجت الاسلام باوقاربا اشاره به برنامه ریزی سفیران سلامت در خانواده اشاره کرد و افزود: نقش مردم در مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده برای سالم زیستن، مدیریت ناخوشی‌های جزیی، مدیریت بیماری‌های مزمن و حاد روز به روز در حال افزایش است که با اجرای برنامه ملی خود مراقبتی به ویژه خود مراقبتی فردی که تاکید بر جذب سفیران سلامت خانواده است.

کد خبر 6087756

دیگر خبرها

  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت