Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی درگذشت زنده‌یاد عباس عطار عکاس برجسته ایرانی را به جامعه هنری ایران و دیگر کشورهای جهان و خانواده و علاقه‌مندان آثار ارزشمند وی در اقصی نقاط عالم تسلیت گفت.

وی خاطرنشان کرد: آثار ماندگار این چهره نامدار و پیشکسوت ایرانی و بین‌المللی در تاریخ  هنر و هنرمندان و روایتگران تصویری ایران و جهان همواره خواهد درخشید و بی‌شک آثار و یادگارهای ستودنی و همه کوشش‌های بی‌مثال او مجموعه‌ای ارزنده و مایه مباهات ایرانیان و دیگر دوستداران هنر و فرهنگ و تاریخ در ایران و نزد سایر جهانیان در هر گوشه از جهان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه افزود: این بزرگمرد حوزه هنر عکاسی در ادوار حساس تاریخ ایران با تلاش خود بخش‌های مهمی از تحولات جامعه ایران  و بخش‌هایی از جهان را به‌خوبی و با کشش و کوششی خستگی‌ناپذیر به تصویر کشید و شاید تصاویر  و روایت‌های مصور به یادگار مانده او از دوران انقلاب اسلامی ایران از سرآمدهای بجا مانده تصویری از آن برهه تاریخی به شمار آید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهرام قاسمی عباس عطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود

به گزارش خبرنگارمهر، حسین محمودی عصر سه‌شنبه در ویژه برنامه «مهر و هنر» که به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت یاد و خاطره شهید آوینی که در عرصه هنر انقلاب بویژه برای نسل کودک و نوجوان زحمات زیادی کشیدند، نامگذاری شده است.

وی افزود: شهید آوینی با هنرمندی مناسب، زمینه جریان سازی انتقال مسیر هنر انقلاب به نسل آتی جامعه فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، تصریح کرد: شهید آوینی حرکت هنر را به سمت مردمی بودن سوق داد و همین امر موجب شد اکنون هنر تعالی و ارتقا یابد.

وی افزود: رویکرد شجاعانه و ثبات قدم شهید آوینی در انقلاب و دفاع مقدس باعث ماندگاری این مهم شد به طوری که مقام معظم رهبری از شهید آوینی به عنوان سید شهیدان اهل قلم نام برد و بسیاری از آثار این شهید بزرگوار در زمینه دفاع مقدس و انقلاب موجب ماندگاری شخصیت شهید آوینی و آثار وی شد.

محمودی فر با بیان اینکه شهید آوینی به عنوان الگو در عرصه هنر انقلاب و دفاع مقدس معروف است، یادآور شد: این شهید والامقام، اخلاق و ولایت پذیری را سرلوحه کارهای خود قرار داد و همین امر باعث شد، آثار تولیدی وی، دفاع مقدس را به زیبایی به تصویر بکشد و مردمی که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند از این طریق، جانفشانی‌های رزمندگان اسلام را درک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن قدردانی از مشارکت حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در برگزاری این برنامه، گفت: وظیفه نسل جوان است تا با زبان هنر و ابزار فرهنگ، شهید آوینی را به نسل‌های آینده معرفی کنند.

کد خبر 6080385

دیگر خبرها

  • ریشه های عشق در زندگی گرایی ایرانیان / بدیو: عشق در آثار کگور در زندگی رخ می دهد
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد
  • همدلی مقاومت لبنان برابر رژیم صهیونیستی مایه مباهات است
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است
  • ۲ یافته پیمایش فرهنگی: ارتقا جایگاه خانواده و اعتقادات دینی
  • انجام عملیات «وعده صادق» مایه مباهات است
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست