Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@18:06:02 GMT

نمايشگاه گل هاي زنبق در محلات گشايش يافت

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۲۴۲۲

نمايشگاه گل هاي زنبق در محلات گشايش يافت

خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - نمايشگاه گل هاي زنبق اصلاح شده روز پنجشنبه در محل پژوهشکده ملي گل و گياهان زينتي در محلات گشايش يافت.

به گزارش ايرنا، اين نمايشگاه در فضايي به وسعت يک هزار و 500 متر مربع بر پا شده و در آن 100 گونه جديد گل هاي زنبق اصلاح شده در رنگ هاي مختلف در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس پژوهشکده ملي گل و گياهان زينتي در خصوص اين نمايشگاه توضيح داد: گونه هاي جديد گل هاي زنبق حاصل دستاورد پژوهشي پژوهشکده گل و گياهان زينتي محلات است که به شيوه دو رگ گيري و اصلاح نژاد توليد شده اند.
محمدرضا شفيعي گفت: محققان اين شهرستان بعد از پنج سال کار پژوهشي به اين رقم هاي جديد دست يافتند.
وي ادامه داد: پرورش آسان، سازگاري با محيط، مقاومت بالا به سرما و گرما، تنوع شکل و رنگ، موجب شده تا طراحان براي فضاي سبز نگاه ويژه اي به گل زنبق داشته باشند.
شفيعي خاطرنشان کرد: ترويج يافته هاي علمي، تجاري سازي يافته ها و افزايش سطح علمي بهره برداران براي توليد محصولات باکيفيت، متنوع و قابل رقابت در بازار داخلي و خارجي از اهداف برپايي اين نمايشگاه است.
نمايشگاه گل هاي زنبق اصلاح شده تا 15 ارديبهشت ماه براي بازديد علاقه مندان داير است.
شهرستان محلات بزرگترين شهرستان کشور از لحاظ سطح زير کشت و توليد گل و گياه زينتي است.
18 درصد از سطح زير کشت کشور، 12 درصد از توليد گل شاخه بريده، 80 درصد توليد گل هاي فصلي نشائي، 21 درصد از توليد درخت و درختچه هاي زينتي و 14 درصد از گياهان آپارتماني کشور در محلات توليد مي شود.
توليد 350 گونه مختلف گياهان زينتي، آپارتماني و فضاي سبز، محلات را به يکي از قطب هاي پرورش و تجارت گل و گياه تبديل کرده است.
پژوهشکده ملي تحقيقات گل و گياهان زينتي محلات شامل بخش هاي اصلاح، تکثير و پرورش، گياه پزشکي، تحقيقات خاک و آب، بيوتکنولوژي، عرضه، نگهداري و محيط هاي توليد، تحقيقات اقتصادي و بازاريابي در سال 1375 راه اندازي شده است.
7277/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما : دکتر امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.
وی تاکید کرد: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.
رئیس انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.
وی تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می فرستیم اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند