Web Analytics Made Easy - Statcounter

­به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از روزنامه گاردين ، عناصر باقيمانده تروريست هاي داعش آنگونه که مسئولان سازمان ملل اعلام کرده اند به دنبال تهييج افراطيون در قاره آفريقا هستند تا از اين طريق موج جديد آوارگان را به سمت قاره اروپا به حرکت درآورند.
به گفته ديويد بيسلي ، رئيس برنامه غذاي سازمان ملل ، اين موج از سوي داعشي هايي در آفريقا آغاز شده که پس از شکست در سوريه به اين قاره گريخته اند و در آنجا با پشتيباني از افراد و افکار تندرو به دنبال راه انداختن موج جديد آوارگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ديويد بيسلي که پيشتر سناتور جمهوري خواه ايالت کاروليناي جنوبي بوده است تصريح کرد اروپا بايد مراقب ورود دور جديد اين آوارگان که از منطقه ساحلي آفريقا روانه مرزهايش خواهند شد باشد.
وي که به بهانه اجلاس دو روزه اتحاديه اروپا به بروکسل آمده بود در گفتگو با روزنامه گاردين گفت : عواملي نظير کمبود مواد غذايي و بهداشتي همان الگوهاي مهاجرتي را پديد خواهد آورد که چند سال قبل اروپا با آنان دست به گريبان بود و اين بار داعش با ايجاد موج هاي مهاجرتي قصد ضربه زدن به اروپا را دارد.
وي با نام بردن از گروههاي تروريستي نظير بوکوحرام و القاعده در قاره سياه گفت : تروريست ها مي خواهند با هرج و مرج ناشي از سيل آوارگان به غرب نفوذ کنند.
بيسلي گفت : حرف من به اروپايي ها اين است که اگر فکر مي کنيد تا اينجا مشکل شما ناشي از 20 ميليون آواره سوري بوده حالا صبر کنيد تا شاهد حضور پانصد ميليون آواره از منطقه ساحلي آفريقا باشيد و اين جايي است که اروپا و جامعه بين المللي بايد از خواب بيدار شوند.
به گفته بيسلي ، با آنکه در چهار سال گذشته به علت جنگ عليه داعش بسياري از اين تروريست ها از بين رفته اند اما هنوز 2200 تروريست داعشي در شرق سوريه وجود دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) با بیان این که اقتصاد جهان در نقطه عطفی است و واقعیت‌های گذشته با عدم قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، افزود که برخی موارد با قاطعیت ثابت باقی خواهند ماند.

لاگارد خاطرنشان کرد که ارائه ایده‌های جدید برای رشد اقتصاد در آینده بسیار مهم است، با این حال، برای اینکه این ایده‌ها کارایی داشته باشند، جامعه باید شرایطی را ایجاد کند که در آن، این ایده‌ها در اقتصاد ما را گسترش یابند و شکوفا شوند.

رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد: برای ایجاد این شرایط، اروپا باید گلوگاه‌های کلیدی در انتقال، انتشار و جاه‌طلبی را بشکند.

وی افزود: این مورد کار آسانی نخواهد بود و اتحادیه اروپا نمی‌تواند وارد چنین مسابقه‌ای با ایالات متحده شود، زیرا «بازی حاصل صفر است».

کد خبر 6086419 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸
  • افزایش شدید تعداد آوارگان فلسطینی در دیرالبلح
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • برگزاری اجلاس آفریقا در تهران؛ ۷ اردیبهشت