Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-19@04:40:29 GMT

اختلافات و اشتراکات ماکرون و ترامپ درباره برجام

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۲۵۲۳

اختلافات و اشتراکات ماکرون و ترامپ درباره برجام


یک روزنامه فرانسوی گزارشی را درباره اختلافات و اتفاق‌نظرهای روسای جمهور فرانسه و آمریکا در جریان سفر امانوئل ماکرون به واشنگتن منتشر کرد که بخشی از آن به موضوع ایران اشاره می‌کند.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از رادیو فرانسه، روزنامه های چاپ پاریس روز گذشته بخشی از مهمترین مطالب خود را به نتایج مذاکرات رئیس جمهوری فرانسه با دونالد ترامپ در خصوص توافق هسته ای برجام اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روزنامه «فیگارو» یکی از عناوین صفحات نخست خود را به ملاقات “امانوئل ماکرون” رئیس جمهوری فرانسه با “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا اختصاص داده است.

«فیگارو» می نویسد که در پشت رابطۀ به ظاهر دوستانۀ این دو رئیس جمهور، تناقض های زیادی وجود دارد و آنها در زمینه های مختلفی همسو و همراستا نیستند. اما اختلاف نظرها و تفاوت های بنیادینی که در رویکرد این دو رئیس جمهور نسبت به مسائل مختلف وجود دارد، منجر به سردی رابطۀ دوستانۀ میان آنها نشده است. “امانوئل ماکرون” در واکنش به سخنان همتای آمریکایی خود در خصوص پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی میان فرانسه و آمریکا طی دو قرن گذشته، اظهار داشت که باید در برابر ملی گرایی تهاجمی که با نفی تاریخ، در جهان شکاف ایجاد می کند، مقاومت کنیم.

بنا به گزارش «فیگارو»، مذاکرات رئیس جمهوری فرانسه با “دونالد ترامپ” راه را برای ایجاد توافقنامۀ هسته ای جدیدی با ایران گشوده است. «فیگارو» می نویسد که در نشست خبری این دو رئیس جمهور روز سه شنبه 24 آوریل در کاخ سفید، “دونالد ترامپ” بار دیگر توافقنامۀ هسته ای ایران را مصیبت بار خواند و اعلام کرد که این توافقنامه هرگز نمی بایست پذیرفته می شد. “امانوئل ماکرون” در پاسخ به اظهارات همتای آمریکایی خود گفت که ما یک هدف مشترک داریم، اینکه از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کنیم و در این خصوص باید بهترین راه را برگزینیم. اما “دونالد ترامپ” بر تندی لحن خود نسبت به این توافقنامه افزود و هشدار داد که اگر ایران دوباره برنامۀ هسته ای خود را از سر گیرد و به هر شکلی ما را تهدید نماید، بهای سنگینی را خواهد پرداخت که هرگز هیچ کشور دیگری تا کنون آن را تجربه نکرده است. این درحالیست که کشورهای اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان، ماههاست که سعی دارند با مذاکرات خود، از خروج رئیس جمهوری آمریکا از توافقنامۀ برجام جلوگیری نمایند و در برابر ایران به اتفاق نظر برسند.

“امانوئل ماکرون” رئیس جمهوری فرانسه در نتیجۀ مذاکرات خود با “دونالد ترامپ” به توافقنامۀ تکمیلی جدیدی اشاره کرد که ضمن حفظ توافقنامۀ پیشین، بر چهار ستون استوار است: نخست ممانعت از هرگونه فعالیت هسته ای ایران در کوتاه مدت، که توافق برجام این امر را در سال 2015 میسر نموده؛ دوم اینکه با حذف بندهایی از توافقنامۀ پیشین، ایران در درازمدت هم فعالیت هسته ای نداشته باشد؛ مورد سوم متوقف نمودن فعالیت های موشکی بالستیک ایران در منطقه است و مورد چهارم دستیابی به راهی برای مهار ایران در منطقه و در رابطه با بحران موجود در کشورهای سوریه، یمن، عراق و لبنان است.

هر دو رئیس جمهور در این خصوص اتفاق نظر داشتند که باید راه حلی برای بحران سوریه بیابند. “دونالد ترامپ” در این خصوص اظهار داشت که : “من می خواهم ارتش آمریکا را از خاک سوریه خارج کنم اما در عین حال نمی خواهم راه را برای دستیابی ایران به مدیترانه هموار کنم”. «فیگارو» می نویسد که در صورت موافقت سایر کشورهای اروپایی، ایران بایستی که در چهارچوب قوانین صلح جهانی برای منطقه، خاک سوریه را ترک نماید.

«فیگارو» در مقالۀ دیگری به قلم “ژرژ مالبرونو” ، از واکنش مقامات ایرانی نسبت به فشارهای وارده از جانب آمریکا برای اصلاح توافق برجام نوشته است. «فیگارو» نوشته است که “حسن روحانی” رئیس جمهوری ایران به “دونالد ترامپ” نسبت به عواقب سنگین خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام، هشدار داده است.

روزنامه «لوموند» نیز در یکی از عناوین صفحات نخست خود نوشته است که رئیس جمهوری فرانسه و “دونالد ترامپ” همتای آمریکایی او، سرانجام به اختلاف نظرها پایان دادند و در دومین روز از بازدید “امانوئل ماکرون” از ایالات متحدۀ آمریکا، در خصوص توافق هسته ای جدیدی با ایران، به اتفاق نظر رسیدند. این در حالیست که آنها همچنان دربارۀ مواد توافقنامه هسته ای پیشین با ایران، اختلاف نظر دارند. «لوموند» نوشته است که “حسن روحانی” رئیس جمهوری ایران نیز روز چهارشنبه 25 آوریل، قاطعانه مخالفت خود را با هر گونه توافقنامه جدیدی اعلام نموده است.

انتهای پیام/.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از پایان جلسه اول در مقابل دادگاه منهتن در بیانیه‌ای به خبرنگاران گفت: ما عادلانه محاکمه نخواهیم شد ما واقعاً با این قاضی مشکل داریم.

براساس گزارش النشره، محاکمه دونالد ترامپ در یک پرونده جنایی روز دوشنبه در نیویورک آغاز شد، اتفاقی که ممکن است تغییری چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کند که در آن جمهوری خواهان به دنبال بازگشت به کاخ سفید هستند.

اما موضع ترامپ ۷۷ ساله در قبال این پرونده به هیچ وجه دیدگاه خوان مرچان، قاضی رسیدگی کننده به آن را تغییر نداد. اوپیش از این در اقدامی معمول با همه متهمان به ترامپ هشدار داد که باید در دادگاه حضور یابد. قاضی همچنین به ترامپ نسبت به تلاش‌های مکرر او برای برهم زدن جلسات با پست‌های تحریک آمیز در رسانه‌های اجتماعی هشدار داد.

ترامپ اولین رئیس‌جمهور سابق در تاریخ آمریکا است که در یک پرونده جنایی در دادگاه حاضر می‌شود، در محاکمه‌ای که می‌تواند منجر به محکومیت حبس شود و در نتیجه تعادل کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری را که این میلیاردر به عنوان یک نامزد حزب جمهوری خواه اجرا می‌کند، برهم بزند. 

در این دادگاه ترامپ در پرونده‌ی به دلیل پولی که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی پرداخت کرده بود، محاکمه خواهد شد. وکلای ترامپ چندین تلاش ناموفق برای به تعویق انداختن محاکمه داشتند، تاکتیکی که آنها در سه پرونده جنایی دیگر رئیس جمهور سابق نیز استفاده کردند. با این وجود ترامپ که در تمامی اتهامات علیه خود اعتراف کرده بی گناه است، در صورت مجرم شناخته شدن با حداکثر چهار سال زندان مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن