Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - نماينده مردم سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي گفت: 80 درصد مردم کردستان مستقيم و غير و مستقيم از طريق مرزها ارتزاق مي کنند لذا با بسته شدن مرزها تعداد زيادي از مردم بيکار مي شوند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محسن بيگلري روز پنجشنبه در نشست با جمعي از بازاريان و معتمدين شهر مرزي بانه در مسجد سادات اظهار کرد: با اجرايي شدن مصوبه ساماندهي مبادلات مرزي، معابر موقت مرزي که مهمترين منبع درآمد مرزنشينان بودند بسته شده و تعداد زيادي بيکار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه تجارت مرزي در بانه براي بسياري از مردم در ديگر شهرها اشتغالزايي ايجاد کرده است، افزود: تجارت مرزي در کردستان تاريخچه اي طولاني دارد و بيشتر منبع درآمد مرزنشينان از همين مرز است.
به گفته وي، بازار تجاري بانه در راستاي تجارت مرزي شکل گرفت و سالانه هزاران مسافر از اقصي نقاط کشور براي خريد کالاهاي مورد نيازشان جذب اين بازار مي شوند و به اين شهرستان سفر مي کنند.
بيگلري مصوبه ساماندهي مبادلات مرزي را غير کارشناسي شده دانست و تاکيد کرد: اين مصوبه بايد بومي سازي شود چرا که با اجرايي شدن آن، بسياري از بازاريان شهرهاي مرزي شغل خود را از دست مي دهند و توان رقابت با تجار ديگر شهرها را ندارند.
وي يادآور شد: امروز هياتي از وزارت کشور به شهرستان بانه سفر کرده و از نزديک مسائل و مشکلات مرزنشينان را بررسي و به زودي راهکارهاي کارشناسي شده براي حل مشکلات موجود ارائه خواهند کرد.
ماموستا رحيم عباسي، ماموستا محمد اديبي، خالد ابراهيمي و رحمان کريمي به نمايندگي از بازاريان بانه خواسته ها و مشکلات شان را مطرح کرده و از مسئولان خواستند راهکارهاي برون رفت از مشکلات موجود را ارائه کنند.
مهمترين خواسته بازاريان بانه بازگشايي مرزها (معابر مرزي موقت)، کاهش تعرفه هاي گمرکي، حذف ثبت سفارش و واردات کالا به روال گذشته بدون محدوديت است.
به گزارش خبرنگار ايرنا در سال 95 دولت طرحي را به منظور ساماندهي مبادلات مرزي تصويب کرد که طبق اين طرح، کولبري حذف و کارت هاي الکترونيکي پيله وري براي مرزنشينان ساکن تا شعاع 20 کيلومتري مرز صادر شد، هر کارت پيله وري ماهيانه از 5 ميليون ريال تخفيف گمرکي برخوردار مي شود که اين درآمد مستقيم به حساب پيله وران واريز مي شود، همچنين از ورود کالاهاي که در ايران نمايندگي ندارند و يا مشابه داخلي دارند از مرزها جلوگيري بعمل مي آيد.
بازارچه سيرانبند بانه نخستين بازارچه کشور است که طرح ساماندهي مبادلات مرزي را در اسفند ماه سال گذشته اجرايي کرد و با اجرايي شدن اين طرح، معابر موقت مرزي گله سوره و هنگه ژاله در شهرستان بانه بسته شدند و کالا با انجام فرآيند گمرکي از بازارچه مرزي سيرانبند وارد و ترخيص مي شود.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 270 کيلومتري غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احصا ۲۵۰ وظیفه برای دادستان‌ها

دادستان مرکز استان کردستان گفت: کارشناسان علوم قضایی بیش از ۲۵۰ وظیفه را برای دادستان احصاء کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کامیاران، محمد جباری در آیین تکریم و معارفه دادستان کامیاران که در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان برگزار شد، با تبریک حمله افتخارآفرین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاک رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر خداوند متعال و اراده جمعی مردم، مدلی از نظام سیاسی-دینی را در جهان ارائه داده که آثار آن را در سرتاسر جهان مشاهده می‌کنیم. 

وی افزود: براساس اصل 156 قانون اساسی جمهوری اسلامی، دادستان وظایف متعددی از قبیل احقاق حق، تشخیص حق و اجرای حق را بر عهده دارد و کارشناسان علوم قضایی بیش از 250 وظیفه را برای دادستان احصاء کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: دادسرا از حساس‌ترین ارکان قوه قضاییه به شمار می‌رود که رسیدگی به تظلمات، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، کشف جرم و اجرای حکم از جمله این وظایف است. 

وی با اشاره به نامگذاری شعار امسال توسط مقام معظم رهبری، لازمه جهش تولید را جلب مشارکت‌های مردمی دانست و تصریح کرد: این مهم توسط مسئولان 3 قوه باید صورت گیرد.

جباری اضافه کرد: در همین راستا کمیته‌ای با مشارکت مردم در استان تشکیل شده تا راهکارهای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی را با توجه به اقتضائات، ظرفیت‌ها‌ و توانمندی هر شهرستان رصد کنند. 

وی اظهار کرد: یکی از خدمات دستگاه قضایی، تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و برخورد با مخلان امنیت در جامعه است که استفاده از ظرفیت‌های مردمی با تکیه بر قانون و ابداعات مدیریتی می‌تواند بسیار راهگشا باشد. 

دادستان مرکز استان کردستان همچنین بر ضرورت آسیب‌شناسی جرایم و تبادل نظر مسئولان این شهرستان و سازمان‌های مردم نهاد در جهت کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در شهرشتان کامیاران تاکید کرد. 

در پایان این مراسم، میلاد کفراشی به عنوان دادستان جدید شهرستان کامیاران معرفی و از زحمات چندین ساله کورش مرادی تقدیر شد.

انتهای پیام/486/.

دیگر خبرها

  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید
  • پایداری درآمدهای مالیاتی و رضایت مردم اولویت نظام مالیاتی است
  • احصا ۲۵۰ وظیفه برای دادستان‌ها
  • کمک به اوکراین، جمهوری خواهان کنگره را به جان هم انداخت